Servicefönster -1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2021-09-07 19:30
2021-09-07 22:30
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för en ny release av 1177 Vårdguidens e-tjänster. Releasen innehåller ny och förbättrad funktionalitet samt rättade fel.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer varken invånare eller vårdpersonal att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 22:30, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2021-09-07 19:30
Sluttid:
2021-09-07 22:30
Driftstörning - Hallandskatalogen - störningar i synken
IT/Telefoni
2021-09-07 10:00
2021-09-16 13:39
Påverkan:
Störningarna gör till exempel att det inte går att aktivera mailadresser i Hallandskatalogen eller skapa nya konton i nätverks-AD. Felsökning och rättning pågår.
Driftstörning Sminet
IT/Telefoni
2021-09-06 08:45
2021-09-07 14:57
Leverantören felsöker
Driftavbrott - Sminet
IT/Telefoni
2021-09-03 14:00
2021-09-06 08:00
Omfattning:
Uppgradering av Sminet
Påverkan:
Pga arbete med uppgradering av Sminet så stängs möjligheten att göra smittskyddsanmälningar på fredag 3/9 kl 14:00. Vid brådskande anmälningar, ring till Smittskydd Halland fredag eftermiddag. Systemet planeras vara öppet igen för anmälningar nästa vecka mån-fre kl 8.00-16.30.
Starttid:
2021-09-03 kl 14:00
Sluttid:
2021-09-06 kl. 08:00
Driftstörning - Platina
IT/Telefoni
2021-09-02 15:00
2021-09-13 00:00
Driftstörning - Störningar i nätverksåtkomst påverkar bla TeleQ samt O365
IT/Telefoni
2021-09-02 09:20
2021-09-02 09:49
TELE - Driftstörning i TeleQ
IT/Telefoni
2021-09-02 09:00
2021-09-02 09:40
Just nu är det problem att komma åt och logga in i TeleQ.
"Tappar kontakt med servern"
Felet verkar främst drabba de som nyttjar Region Hallands nät.
Ansluta via externt nätverk mot TeleQ (aurorateleq.com) (mobilt) verkar fungera. Alt. ta ut lista via fax.
Felsökning pågår.
Servicefönster - Nationell patientöversikt (NPÖ)
IT/Telefoni
2021-09-02 08:00
2021-09-02 11:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer kortare störningar förekomma.
Starttid:
2021-09-02 kl. 08:00
Sluttid:
2021-09-02 kl. 11:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Servicefönster - Svevac
IT/Telefoni
2021-09-01 18:00
2021-09-01 22:00
Omfattning:
Driftsättning av ny release i produktion
Påverkan:
Tjänsten är inte tillgänglig för användarna under servicefönstret.
Starttid:
2021-09-01 kl. 18:00
Sluttid:
2021-09-01 kl. 22:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftavbrott - Lifecare
IT/Telefoni
2021-09-01 17:00
2021-09-01 17:30
Påverkan:
Leverantören ska lösa kvitteringsproblemet i Lifecare
Starttid:
210901 kl 17:00
Sluttid:
210901 kl 17:30