Driftavbrott - Obstetrix och Milou
IT/Telefoni
2022-03-02 12:00
2022-03-02 13:30
Omfattning:
Obstetrix och Milou stängt för service.
Påverkan:
Under stoppet bör Obstetrix vara stängt, inte bara utloggat med F8 (annars blir det felmeddelande då Obstetrix startas igen), Milou kommer inte att fungera. För övrigt går datorerna bra att använda.
Starttid:
2022-03-02 kl. 12:00
Sluttid:
2022-03-02 kl. 13:30
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning - E-hälsomyndigheten (påverkar b.la. Pascal)
IT/Telefoni
2022-03-01 11:20
2022-03-01 11:40
Planerat driftavbrott Hallandskatalogen
IT/Telefoni
2022-03-01 09:00
2022-03-01 17:00
Omfattning:
Hallandskatalogen samt synkar mot HSA-katalogen och Region Hallands nätverks-AD stängs ner för planerad produktionssättning av ny/förändrad funktionalitet.
Påverkan:
Kataloguppdaterare kan inte logga in i katalogen under tiden för avbrottet. Brådskande ändringar som inte kan vänta anmäls till Servicedesk för manuell hantering.
Befintliga uppgifter i HSA-katalogen, nätverks-AD eller andra system som använder information från Hallandskatalogen eller HSA påverkas inte.
Starttid:
2022-03-01 kl. 9:00
Sluttid:
2022-03-01 kl. 17:00
Kontaktperson:
Karoline Koinberg, Verksamhetsstöd och applikationer, Karoline.Koinberg@regionhalland.se, (010-47) 61909
Driftavbrott - Lifecare & Mobil Självincheckning
IT/Telefoni
2022-02-25 17:00
2022-02-25 18:00
Omfattning:
Ett brådskande servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret går det inte att använda Lifecare eller Mobil Självincheckning.
Starttid:
2022-02-25 17:00
Sluttid:
2022-02-25 18:00
Kontaktperson:
Boel Göransson
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2022-02-25 11:50
2022-02-25 15:06
Felsökning pågår hos extern leverantör.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - DirectAccess
IT/Telefoni
2022-02-23 14:00
2022-02-23 16:00
Kopplingen till DirectAccess försvinner med jämna mellanrum.
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00TELE - Akut omstart av TeleQ måndag 21/2 22:00-23:00
IT/Telefoni
2022-02-21 22:00
2022-02-21 23:00
På grund av en tidigare nätverksstörning behöver TeleQ startas om.
Systemet kommer att vara otillgängligt under omstarten som beräknas ta 5-10 minuter för att förhindra framtida problem som nätverksstörningen skulle kunna orsaka.
Detta gäller både webb och telefoni.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Servicefönster - MittVaccin
IT/Telefoni
2022-02-17 20:30
2022-02-18 00:00
Omfattning:
Planerat servicefönster för kommande release för MittVaccin.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt.
Starttid:
2022-02-17 kl. 20:30
Sluttid:
2022-02-18 kl. 00:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2022-02-17 13:00
2022-03-23 00:00
Omfattning:
Utskriftsproblem
Påverkan:
Text i vissa utskrifter blir förskjuten och dubbel. Rättning pågår från leverantör.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Pascal
IT/Telefoni
2022-02-17 10:00
2022-02-17 14:00
Just nu kan användare uppleva problem med att göra förskrivningar samt se läkemedelslistan i Pascal pga en driftstörning hos E-hälsomyndigheten
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00