Driftstörning - Business Objects - Personaldata samt VAS
IT/Telefoni
2019-12-02 10:00
2019-12-03 13:00
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
Det saknas närvarotiden från PSUTDATA vilket påverkar personaldata i Business Objects. Laddningar har inte fungerat i datalagret vilket påverkar VAS-data.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2019-11-28 21:00
2019-11-28 21:30
Omfattning:
Driftstörning i Lifecare då leverantören uppdaterar Personuppgiftstjänsten.
Påverkan:
Denna uppdatering påverkar hämtning av personuppgifter från befolkningsregistret.
Starttid:
2019-11-28 kl. 21:00
Sluttid:
2019-11-28 kl. 21:30
Kontaktperson:
Helena Nord 035-174394
Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2019-11-28 16:00
2019-11-28 17:30
Omfattning:Business Objects
Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt pga. systemunderhåll.
Starttid:
2019-11-28 kl. 16.00
Sluttid:
2019-11-28 kl. 17.30
Kontaktperson:
Carl Troff, 0768034984
Driftstörning NPÖ (Nationell patientöversikt) från VAS
IT/Telefoni
2019-11-28 13:15
2019-11-28 14:08
Efter Ineras servicefönster kan problem förekomma med uthopp till NPÖ från VAS.
Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Uppdaterad 11:33 Driftstörning - Sporadiska problem att logga in i Lifecare
IT/Telefoni
2019-11-27 11:11
2019-11-27 16:00
11:33
användare kan behöva stänga sin webbläsare/Internet Explorer för att kunna logga in i Lifecare igen
11:11
Det förekommer sporadiska problem att logga in i Lifecare.
Felsökning pågår hos leverantör.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Uppdaterad driftstörning 20-01-24 - Inloggning i Medspeech med SITHS-kort med dubbla certifikat
IT/Telefoni
2019-11-27 09:44
2020-03-31 16:00
2020-01-24 Störningen pågår fortfarande och beräknas vara löst i första halvan av mars 2020.
SITHS-reservkort med dubbla certifikat, varav ett ogiltigt, kan inte logga in i ”Diktering” (Medspeech). Arbete pågår med att ta fram en manual så att kortinnehavaren själv kan radera det ogiltiga certifikatet
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2019-11-26 17:00
2019-11-26 17:30
Omfattning:
Viss driftstörning i Lifecare
Påverkan:
Leverantören ska uppdatera arkivtjänsterna i Lifecare vilket innebär att det blir längre svarstider vid anrop till "Tidigare processer".
Starttid:
2019-11-26 kl. 17:00
Sluttid:
2019-11-26 kl. 17:30
Kontaktperson:
Helena Nord 035-174394
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2019-11-26 16:45
2019-11-26 17:15
Anledning:
Leverantör kommer att installera en ny version av eFrikort (3.1-51).
Påverkan:
Kortare störning kan upplevas vid omstart av tjänster. Då kan felmeddelanden visas i VAS vid ankomstregistrering och efterregistreringar behöver göras.
Driftstörning Klinisk Kemi HSH
IT/Telefoni
2019-11-26 13:00
2019-11-29 16:00
Omfattning:
Uppgradering av automations-bana.
Påverkan:
Risk för förlängda svarstider pga manuella arbetsrutiner på Klinisk kemi. Undvik att beställa kompletterande analyser på redan tagna prover, tag med fördel istället ett nytt prov.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftavbrott - NCS Läkemedel
IT/Telefoni
2019-11-20 22:30
2019-11-20 23:00
Omfattning:
Servicearbete ska göras på NCS:s servrar.
Påverkan:
Arbetet kräver ett driftstopp i NCS Läkemedel. Läsmiljön är tillgänglig, men även driftstoppsrutin ska följas.
Starttid:
2019-11-20 kl. 22:30
Sluttid:
2019-11-20 kl. 23:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293