LÖST - PMO
IT/Telefoni
2022-05-31 09:30
2022-05-31 14:25
Driftstörning - 1177 Vårdguiden på telefon
IT/Telefoni
2022-05-27 11:00
2022-05-27 13:00
Just nu är det problem att logga in i RGS. Inloggning kan göras via nödstart.
Invånare påverkas således inte av störningen.
Felsökning pågår.
Driftstörning - Carita SMS funktion.
IT/Telefoni
2022-05-27 10:35
2022-05-27 13:25
Omfattning:
Driftstörning i Carita SMS funktion.
Påverkan:
SMS funktionen i Carita kan inte användas. Felsökning hos leverantör pågår.
Driftstörning - Platform24
IT/Telefoni
2022-05-24 13:00
2022-05-24 15:10
Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2022-05-23 17:00
2022-05-23 22:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för en ny release som innehåller första steget i den nya tidbok: version 22.02. I denna version är det främst gränssnittet för invånare som förändras.
Påverkan:
Kl. 17.00 kommer 1177 Vårdguidens e-tjänster att stängas ned, vilket innebär att varken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 22:00, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2022-05-23 kl. 17:00
Sluttid:
2022-05-23 kl. 22:00
Kontaktperson:
Yvonne Mårlind, E-hälsa och invånartjänster
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2022-05-21 21:00
2022-05-22 05:00
Omfattning:
Ett servicefönster för eFrikort är planerat av leverantör.
Påverkan:
Inloggade användare kan ev tappa kontakten med eFrikort och måste logga in igen.
Vid ankomstregistrering kan felmeddelanden visas i VAS/Aweria och efterregistreringar behöver göras.
Starttid:
2022-05-21 kl. 21:00
Sluttid:
2022-05-22 kl. 05:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Digitalisering av hälso- och sjukvård
Uppdaterad 220527 Driftstörning - Problem att se vissa diktat i Medspeech
IT/Telefoni
2022-05-20 09:00
2022-05-31 00:00
1
Omfattning:
Medspeech
Påverkan:
Det kan vara problem att se vissa diktat Medspeech. Felsökning och åtgärder pågår. Mer information kommer under dagen. Vid upplevda problem kontakta Servicedesk.
Uppdatering 1:
Driftavbrott – MittVaccin
IT/Telefoni
2022-05-19 20:30
2022-05-20 00:00
Omfattning:
Den 19 maj genomförs en uppgradering av MittVaccin. Versionen innehåller ett par rättningar och utvecklingar som förbättrar systemet.
Det som får påverkan i Region Halland är bland annat följande:
– Förändrade flöden gällande utskrift av vaccinationslista
– Möjlighet att ange annan ordinator vid vaccination
– Förbättringar i signeringslistan för sjuksköterskor
– Ny behörighetsnivå – Läsbehörighet
För ytterligare beskrivning se Leveransbesked MittVaccin 220519.
På informationssidan för MittVaccin finns mer övergripande information om systemet.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt. Även onlinebokningen kommer vara stängd.
Starttid:
2022-05-19 kl. 20:30
Sluttid:
2022-05-20 kl. 00:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, RK IT, 0340-580293
Driftavbrott - NCS Läkemedel
IT/Telefoni
2022-05-18 22:30
2022-05-18 23:00
Omfattning:
Servicearbete ska göras på NCS:s servrar.
Påverkan:
Arbetet kräver ett driftstopp i NCS Läkemedel. Läsmiljön är tillgänglig, men även driftstoppsrutin ska följas.
Starttid:
2022-05-18 kl. 22:30
Sluttid:
2022-05-18 kl. 23:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
TELE - Uppgradering av TeleQ 18/5 kl.22:00 - 19/5 kl.02:00
IT/Telefoni
2022-05-18 22:00
2022-05-19 02:00
TeleQ kommer ej vara tillgängligt under uppgraderingstiden.
Uppgraderingen innefattar ingen visuellt förändrad funktionalitet för handläggare efter det att uppgraderingen är genomförd.