Driftavbrott - ServiceDesk Plus ärendehanteringssystem
IT/Telefoni
2024-03-07 19:00
2024-03-07 19:30
Omfattning
Kort underhållsarbete
Påverkan
Otillgängligt
Starttid
2024-03-07 19:00
Sluttid
2024-03-07 19:30
Kontaktperson
Andreas Olsson, Mona Nyman
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Akut rättning VAS och Carita.
IT/Telefoni
2024-03-06 20:00
2024-03-06 23:25
Omfattning
Den 6/3–2024 planerar vi att akut rättning VAS och Carita. Det blir ett avbrott utan att använda läskopia. Mer information kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
VAS, Carita och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Tidplan för uppgraderingen:
Carita
20.00 - CARITA produktion stoppas
20.25 - CARITA produktion startad
VAS
23.00 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
23:25 - VAS produktion startad - VAS och NCS mfl kan nås som vanligt.
Resterande tester pågår i ca 30 minuter för att säkerställa all funktionalitet.
Påverkan
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Starttid
6/3–2024
Carita
20.00 - CARITA produktion stoppas
20.25 - CARITA produktion startad
VAS
23.00 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
23:25 - VAS produktion startad - VAS och NCS mfl kan nås som vanligt.
Kontaktperson
Niklas Persson, Huvudjournal och hälsoinfomatik, 0705-273315
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinfomatik, 0790622394
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Sesam
IT/Telefoni
2024-03-06 07:41
2024-03-06 10:29
Omfattning:
Efter systemuppdatering har vi problem behörigheter i Sesam. Felsökning pågår
Påverkan:
Berör samtliga användare. Problem med behörigheter i systemet.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - Sesam, både för hjälpmedel och centralförrådet
IT/Telefoni
2024-03-05 15:00
2024-03-05 21:00
Omfattning:
Den 5:e mars med start kl. 15:00 sker ett större systemunderhåll av Sesam.
Driftstoppet beräknas vara klart kl. ca. 21:00.
Påverkan:
Under uppgraderingsarbetet är det totalt driftstopp i systemet och beställare har inte tillgång till websesam.
Starttid:
2024-03-05 kl. 15:00
Sluttid:
2024-03-05 kl. 21:00
Kontaktperson:
Magnus Svärd, IT och Digitalisering, 070-1821654
Servicefönster i Rådgivningsstödet Webb
IT/Telefoni
2024-02-29 10:00
2024-02-29 12:00
Omfattning:
Leverantören har ett servicefönster i Rådgivningsstödet Webb
Påverkan:
Under delar av servicefönstret kan användare inte logga in i Rådgivningsstödet Webb. Störningen beräknas pågå upp till 15 min.
Användare som redan är inloggade eller anropar Rådgivningsstödet Webb via sjunet påverkas inte.
Starttid:
2024-02-29 kl. 10:00
Sluttid:
2024-02-29 kl. 12:00
Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik
Driftavbrott - Sesam LMN
IT/Telefoni
2024-02-29 07:00
2024-03-01 13:00
Omfattning:
Under perioden 29 februari kl. 07:00 till 1 mars kl. 18:00 sker en uppdatering i Sesam LMN. Ingen förskrivning kan ske i systemet under uppdateringen.
Påverkan:
Ingen förskrivning kan ske i Sesam LMN under uppdateringen.
Starttid:
2024-02-29 kl. 07:00
Sluttid:
2024-03-01 kl. 13:00
Kontaktperson:
Magnus Svärd, IT och Digitalisering, 070-1821654
Driftavbrott – AKnet
IT/Telefoni
2024-02-27 17:00
2024-02-27 17:30
Omfattning:
Den 27:e februari från kl. 17:00 påbörjas uppdatering av AKnet.
Påverkan:
Uppdateringen kräver ett driftstopp
Produktionsmiljön för AKnet kan inte nås mellan kl. 17:00 – 17:30.
Under driftstopp ska ingen inloggning göras i systemet, ingen läsmiljö finns att tillgå.
AKnet är inte tillgängligt under driftstoppet.
Under driftstoppet får reservrutin användas. Rutin – AKnet reservrutin
Vid inskrivning till slutenvård för patient med Waran-ordination (då doseringsinformation inte kan nås) sätts lämpligen Waran-ordinationen ut med kontroll och får sedan uppdateras med doseringsinformation när AKnet åter är tillgängligt.
Vi ber er lägga ett ärende till Läkemedelssupporten via Servicedesk om ni efter driftstoppet får problem eller har frågor.
Starttid:
2023-02-27 kl. 17:00
Sluttid:
2023-02-27 kl. 17:30
Kontaktperson:
Anneli Skoglund, IT och Digitalisering, 035-136556
Magnus Svärd, IT och Digitalisering, 0701–821654
Underhållsarbete - ServiceDesk Plus Ärendehanteringssystem
IT/Telefoni
2024-02-27 17:00
2024-02-27 18:00
Omfattning
Otillgängligt under arbets gång
Påverkan
Gåe ej att lägga supportärenden
Starttid
2024-02-27 17:00
Sluttid
2024-02-27 18:00
Kontaktperson
Andreas Olsson
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott – MittVaccin
IT/Telefoni
2024-02-22 20:30
2024-02-23 00:00
Omfattning:
Den 22 februari genomförs en uppgradering av MittVaccin. Versionen innehåller nya funktionaliteter, uppdateringar, rättningar och buggfixar.
Det som får påverkan i Region Halland är bland annat följande:
-
- Lägga till Vaccin på egen mott – sökning kan nu göras på sjukdomsskydd
- Ny symbol sammanhållen vaccinationsjournal
- Historiska vaccinationer får ny symbol
- Länk till FASS visas nu även i snabbvaccinationsflödet
- Förändringar av val av ordinatör och visning av tidigare givna vaccinationer i vaccinplan.
Länk till Leveransbesked 240222 Påverkan: Starttid: |
Kontaktperson:
Magnus Svärd, RK ITD, 070-1821654
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Rubrik
IT/Telefoni
2024-02-22 08:00
2024-02-22 01:00
lkjlksdjflkjsdlkfj
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00