Servicefönster 1177 e-tjänster
IT/Telefoni
2024-03-19 19:30
2024-03-19 22:00
Omfattning:
Leverantören har servicefönster.
Kl.19.30 kommer 1177 e-tjänster att stängas ned, vilket innebär att varken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till kl.22:00, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Releasen innebär att ny och förbättrad funktionalitet samt att rättade fel driftsätts. Under servicefönstret kan även mjukvarukomponenter och hårdvara uppdateras.
Starttid:
2024-03-19 kl. 19:30
Sluttid:
2024-03-19 kl. 22:00
Kontaktperson:
Mattias Karlsson, huvudjournal och hälsoinformatik
Driftavbrott - AKnet
IT/Telefoni
2024-03-18 17:00
2024-03-18 19:00
Omfattning
Den 18 mars från 17.00 görs ett planerat driftavbrott i AKnet. Beräknas vara klart den 18 mars kl 19.00.
Under driftstoppet görs en migrering av e-brev avslutade patienter från Journalia-AK till AKnet
Påverkan
Under tiden för driftstoppet kommer systemet AKnet inte kunna användas, alla användare kommer att behöva spara och logga ut för att inte förlora uppgifter.
I de fall de inte loggar ut kommer de att loggas ut med risk för osparade uppgifter.
Under driftstoppet får reservrutin användas. Se: AKnet - Reservrutin
Vi ber er lägga ett ärende till Läkemedelssupporten via Servicedesk om ni efter driftstoppet får problem eller har frågor.
Starttid
2024-03-18 kl. 17:00
Sluttid
2024-03-18 kl. 19:00
Kontaktperson
Annelie Skoglund, IT och Digitalisering
Magnus Svärd, IT och Digitalisering
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Platina Samarbetsärenden
IT/Telefoni
2024-03-18 15:00
2024-03-19 16:03
Omfattning
Ett behörighetsfel har uppstått i samarbetsärendena i Platina
Påverkan
Begränsad/ingen tillgång till lagrade dokument/ärenden. Akuta behov av åtkomst hanteras genom ärende i Servicedesk, meddela helst titel/länk/ärendenummer.
Starttid
2024-03-18 15:00
Sluttid
Oklart
Kontaktperson
Patrik Ingblom, RK ITD Applikationer för interna stödsystem
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Pascal
IT/Telefoni
2024-03-14 10:45
2024-03-14 15:24
Omfattning
Problem med dosreplikering mellan NCS och Pascal. Felsökning pågår hos Inera
Påverkan
Just nu fungerar inte Dosreplikeringen.
Starttid
2024-03-14 10:45
Sluttid
2024-03-14 15:25
Kontaktperson
Magnus Svärd, IT och Digitalisering, 0701–821654
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Begränsad åtkomst till styrande dokument
IT/Telefoni
2024-03-13 00:00
2024-03-14 14:00
Omfattning
Just nu är det svårt att nå vissa styrande dokument som exempelvis rutiner och riktlinjer.
Påverkan
-
Starttid
2024-03-13 15:16
Sluttid
2024-03-14
Kontaktperson
Åsa Widaeus
Servicefönster i Lifecare SP
IT/Telefoni
2024-03-12 17:00
2024-03-12 21:00
Omfattning:
Leverantören har planerat servicefönster i Lifecare SP, utan läskopia.
Starttid:
2024-03-12 kl. 17:00
Sluttid:
2024-03-12 kl. 21:00
Kontaktperson:
Mattias Karlsson, huvudjournal och hälsoinformatik
Driftstörning - Går ej att ansluta till VAS via VDI-miljön
IT/Telefoni
2024-03-12 07:45
2024-03-12 07:55
Omfattning
Går ej att ansluta till VAS via VDI-miljön
Påverkan
Går inte att nå VAS via VDI.
Starttid
2024-03-12 07:45
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Platform 24/Clinic 24 har prestanda problem.
IT/Telefoni
2024-03-11 11:30
2024-03-11 15:30
Omfattning
Segt att arbeta i platform24. felanmält till leverantör som felsöker.
Starttid
2024-03-11 kl. 11.30
Kontaktperson
Mattias Karlsson, huvudjournal och hälsoinfomatik
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning Lifecare
IT/Telefoni
2024-03-10 06:00
2024-03-11 08:00
Det går inte att logga in i lifecare just nu, reservrutiner behöver användas.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - TeleQ underhåll av rapportdatabas
IT/Telefoni
2024-03-08 16:00
2024-03-11 08:00
Omfattning
Uppdatering av teleQ rapportdatabas.
Påverkan
Nya rapporter samt nya utdrag ur Customer Logs kommer inte innehålla uppdaterad data under servicefönstret, därmed ska rapporter inte tas under servicefönstret samt att återställninga av källdata kommer att pågå fram till 2024-03-11 08:00. Det innebär att man ej ska begära nya rapporter eller nya utdrag ur Customer Logs då underhållet pågår framtills då synkronisering ska vara avslutad.
Aurora teleQ kommer att vara tillgängligt under hela servicefönstret.
Starttid
2024-03-08 kl. 16:00
Sluttid
2024-03-11 kl. 08:00
Kontaktperson
Vid frågor kontakta Servicedesk Telefoni, 010-4761900 (intern anknytning 61900).
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00