Driftstörning - MittVaccin
IT/Telefoni
2022-09-16 09:37
2022-09-16 13:19
Systemet är segt och felsökning pågår
Driftavbrott – MittVaccin
IT/Telefoni
2022-09-15 20:30
2022-09-16 00:00
Omfattning:
Den 15 september genomförs en uppgradering av MittVaccin. Versionen innehåller ett par rättningar och utvecklingar som förbättrar systemet.
Det som får påverkan i Region Halland är bland annat följande:
– Ny förbättrad tidbok, utgår från öppnade tider i stället för blockeringar.
– Förändring av patientuppgifter vid Skapa ny kund med reservnummer.
– Behörighetsroller för sjuksköterskor får tydligare namnsättning.
– Vårdgivare visas vid utskrift av vaccinationslista.
För ytterligare beskrivning se Leveransbesked 2022-09-15
På informationssidan för MittVaccin finns mer övergripande information om systemet.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt. Även onlinebokningen kommer vara stängd.
Starttid:
2022-09-15 kl. 20:30
Sluttid:
2022-09-16 kl. 00:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, RK ITD, 0340-580293
Servicefönster - Pascal
IT/Telefoni
2022-09-15 17:30
2022-09-15 18:00
Omfattning:
Uppdatering av underliggandekomponenter.
Påverkan:
Användare kan uppleva korta avbrott just när uppdateringen sker. I övrigt ingen påverkan.
Starttid:
2022-09-15 kl. 17:30
Sluttid:
2022-09-15 kl. 18:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, RK Läkemedels- och journaltjänster , 0340-580293
Uppdaterad 10:49 Driftstörning - eHälsomyndighetens tjänster som tex Pascal
IT/Telefoni
2022-09-15 10:20
2022-09-15 11:25
Uppdaterad 10:49
Det går för närvarande inte att förskriva eller expediera e-recept. Vi har identifierat felet och arbetar med en rättning. Felet påverkar även myndighetens övriga tjänster förutom covidbevis. Mer information kommer.
Felsökning pågår hos extern leverantör
Driftstörning - Signeringsportalen
IT/Telefoni
2022-09-13 22:00
2022-09-14 01:00
Omfattning:
Planerat underhållsarbete hos underleverantör.
Påverkan:
Korta störningar under hela tidsperioden i Signeringsportalen, ingen påverkan i Platina.
Starttid:
2022-09-13 kl. 22:00
Sluttid:
2022-09-14 kl. 01:00
Kontaktperson:
Patrik Ingblom, patrik.ingblom@regionhalland.se
Servicefönster - Lifecare
IT/Telefoni
2022-09-13 17:00
2022-09-13 21:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret går det att läsa information i Lifecare, men det är inte möjligt att skriva något eller göra förändringar.
Starttid:
2022-09-13 kl. 17:00
Sluttid:
2022-09-13 kl. 21:00
Kontaktperson:
Boel Göransson, 035-2416384
Driftstörning: Platina
IT/Telefoni
2022-09-12 09:30
2022-09-14 12:52
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2022-09-10 21:00
2022-09-11 05:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret så kan det bli problem vid ankomstregistreringar i VAS och efterregistreringar blir nödvändiga och inloggade användare i webbapplikationen kan ev tappa kontakten med eFrikort och måste logga in igen.
Starttid:
2021-09-10 kl. 21:00
Sluttid:
2021-09-11 kl. 05:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Digitalisering av hälso- och sjukvård
Driftavbrott – Planerat servicearbete i regionens infrastruktur för datatrafik.
IT/Telefoni
2022-09-10 09:15
2022-09-10 16:00
Omfattning:
09:00-12:00 Utbyte av brandväggar. Ny hårdvara driftsätts.
13:00-16:00 Redundanstester på de nya brandväggarna
Påverkan:
Samtliga system som utnyttjar internet och Sjunet påverkas.
Under tiden arbetet pågår kan man uppleva sporadiska avbrott (några sekunder) i nätverkstrafiken mot internet och Sjunet.
Störst risk för störningar kommer att vara mellan 09:30 – 09:40. Därefter räknar vi inte med att arbetet skall påverka verksamheten.
Starttid:
2022-09-10 kl. 09:15
Sluttid:
2022-09-10 kl. 16:00
Kontaktperson:
Lasse Sjöberg, IT-Service, 035-134875
Underhållsarbete Servicedesk plus.
IT/Telefoni
2022-09-08 17:15
2022-09-08 18:15
Det kommer att behöva göras lite underhållsarbete av Servicedesk plus, idag 8/9 kl. 17:15 Detta tar ca 60 min - klart ca 18:15
Applikationen går inte att nå under tiden.