Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2022-10-18 19:30
2022-10-18 22:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för leverans av ny version av 1177 Vårdguidens e-tjänster inklusive tidbok.
Påverkan:
Kl. 19.30 kommer 1177 Vårdguidens e-tjänster att stängas ned, vilket innebär att varken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 22:00, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2022-10-18 kl. 19:30
Sluttid:
2022-10-18 kl. 22:00
Kontaktperson:
Stefan Holmén, Stefan.Holmen@regionhalland.se
Servicefönster - Formulärhantering
IT/Telefoni
2022-10-18 09:00
2022-10-18 12:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör av Formulärhantering för driftsättning av release FRM_R22.04.
Påverkan:
Under servicefönstret är tjänsten inte tillgänglig för användare.
Starttid:
2022-10-18 kl. 09:00
Sluttid:
2022-10-18 kl. 12:00
Kontaktperson:
Yvonne Mårlind, Yvonne.Marlind@regionhalland.se
Planerat driftavbrott - Hallandskatalogen
IT/Telefoni
2022-10-18 09:00
2022-10-18 17:00
Omfattning:
Hallandskatalogen samt synkar mot HSA-katalogen och Region Hallands nätverks-AD stängs ner för planerad produktionssättning av ny/förändrad funktionalitet.
Påverkan:
Kataloguppdaterare kan inte logga in i katalogen under tiden för avbrottet.
Brådskande ändringar som inte kan vänta anmäls till Servicedesk för manuell hantering. Befintliga uppgifter i HSA-katalogen, nätverks-AD eller andra system som använder information från Hallandskatalogen eller HSA påverkas inte.
Starttid:
2022-10-18 kl. 9:00
Sluttid:
2022-10-18 kl. 17:00
Kontaktperson:
Karoline Koinberg, Verksamhetsstöd och applikationer, Karoline.Koinberg@regionhalland.se, (010-47) 619 09
Servicefönster - Lifecare
IT/Telefoni
2022-10-11 17:00
2022-10-11 21:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret kan man använda läsläge, dvs man kan läsa men inte skriva eller skicka någonting under tiden servicefönstret pågår.
Starttid:
2022-10-11 kl. 17:00
Sluttid:
2022-10-11 kl. 21:00
Kontaktperson:
Boel Göransson, Boel.Goransson@regionhalland.se
Driftstörning TeleQ efter uppgradering LÖST
IT/Telefoni
2022-10-11 07:30
2022-10-11 16:00
Enligt leverantören ska TeleQ åter fungera normalt!
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Är manuell utringning som gäller om problem upplevs.
Felsökning pågår av leverantör!
Driftavbrott TeleQ
IT/Telefoni
2022-10-10 22:00
2022-10-11 02:00
Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2022-10-10 08:00
2022-10-10 12:55
Påverkan:
Användarna kommer inte åt SAP Business Objects
Driftavbrott - MittVaccin
IT/Telefoni
2022-10-06 20:30
2022-10-07 01:00
Omfattning:
Den 6 oktober genomförs ett servicefönster av MittVaccin.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt.
Onlinebokningen påverkas inte och kommer kunna användas som vanligt.
Starttid:
2022-10-06 kl. 20:30
Sluttid:
2022-10-07 kl. 01:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, RK ITD, 0340-580293
Servicefönster - NPÖ
IT/Telefoni
2022-10-06 10:00
2022-10-06 11:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret kan användare uppleva problem med inloggning i NPÖ. Om detta skulle inträffa, testa att logga in igen några minuter senare.
Starttid:
2022-10-06 kl. 10:00
Sluttid:
2022-10-06 kl. 11:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Servicefönster - Journalen
IT/Telefoni
2022-10-06 08:00
2022-10-06 14:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för driftsättning av ny version, Journalen 4.2.4.
Påverkan:
Under första delen av servicefönstret (ca 8-11) kommer tjänsten vara otillgänglig, men störningar kan förekomma under hela fönstret. Det gäller både Journalen för invånare och Journalen Admin.
Starttid:
2022-10-06 kl. 08:00
Sluttid:
2022-10-06 kl. 14:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se