Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Planerat driftavbrott – MittVaccin

Område

IT/Telefoni

Start

2025-03-13 20:30

Beräknat avslut

2025-03-14 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Den 13 mars genomförs en uppgradering av MittVaccin.
Versionen innehåller nya funktionaliteter, uppdateringar, rättningar och buggfixar.
Det som får påverkan i Region Halland är bland annat följande:

  • Nytt vaccinationsflöde
  • Uppdateringar i vaccinplane

Länk till Leveransbesked 250313

Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt.
Onlinebokningen kommer inte kunna användas under denna tid.
Vid vaccination under uppgradering kan  MittVaccin reservrutin användas.

Starttid:
2025-03-13 kl. 20:30

Sluttid:
2025-03-13 kl. 00:00

Kontaktperson:
Magnus Svärd, RK ITD, 0701-821654

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftavbrott – Pillan

Område

IT/Telefoni

Start

2025-03-13 13:00

Beräknat avslut

2025-03-13 14:00

Uppdateringar

1

 
Beskrivning

Omfattning:
Den 13 mars genomförs ett servicefönster i Pillan.

Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer Pillan vara otillgängligt.

Starttid:
2025-03-13 kl. 13:00

Sluttid:
2025-03-13 kl. 14:00

Kontaktperson:
Magnus Svärd, RK ITD, 0701-821654

Uppdatering 1:

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Oplanerat driftavbrott/driftstörning – Gäller Sesam Hjälpmedel

Område

IT/Telefoni

Start

2025-03-13 08:00

Beräknat avslut

2025-03-13 11:05

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Problem i Sesam HJM kopplat till funktioner som pekar på mottagare och personnr. Tekniker internt och externt jobbar på det för att lösa problemen så fort som möjligt.

Påverkan

Påverkar funktioner kopplat till personnummer och mottagare. Förskrivning av hjälpmedel fungerar som vanligt i WebSesam och Visma webSesam.

Starttid

2025-03-13 Kl 08:00

Sluttid

Oklart

Kontaktperson

Mika Jägerstedt, Digitalisering av hälso- och sjukvård, mika.jagerstedt@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftavbrott – Business Objects (BO)

Område

IT/Telefoni

Start

2025-03-12 08:00

Beräknat avslut

2025-03-12 13:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Business Objects (BO)

Påverkan:
Business Objects produktion kommer att vara otillgänglig.
Säkerhets uppdatering ska installeras.

Starttid:
2025-03-12 kl. 08:00

Sluttid:
2025-03-12 kl. 13:00

Kontaktperson:
Georgios Bramis, Beslutsstöd och AI, Regionkontoret, Georgios.Bramis@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Oplanerat driftavbrott/driftstörning – Användare i urval - COSMIC

Område

IT/Telefoni

Start

2025-03-12 00:00

Beräknat avslut

2025-03-13 07:50

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Just nu fungerar inte funktionen med att få in nya användare i urval i Cosmic. Cambio är informerade och felsöker Region Hallands produktionsmiljö.

Påverkan

Användare saknar urval

Starttid

2025-03-12 09:15 (uppdagades igår egentligen så går det att ställa bakåt i tiden så är det bra)

Sluttid

Oklart

Kontaktperson

Mattias Karlsson, Mattias.Karlsson@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftavbrott – Stöd och behandling

Område

IT/Telefoni

Start

2025-03-11 17:00

Beräknat avslut

2025-03-11 23:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Servicefönster i Stöd och behandling

Påverkan:
Under servicefönstret kommer det inte gå att vara inne i tjänsten och arbeta. Servicefönstret kan komma att avslutas tidigare.

Starttid:
2025-03-11 kl. 17:00

Sluttid:
2024-03-11 kl. 23:00

Kontaktperson:
Ebba Pettersson, eHälsa och invånartjänster

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning – Carita. Uppdaterad 14:50

Område

IT/Telefoni

Start

2025-03-10 10:40

Beräknat avslut

2025-03-10 15:20

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
För närvarande driftstörningar i Carita

Påverkan:
Flera har problem just nu med att komma in i Carita.

Under tiden kan man använda VDI-miljön eller försöka med en annan dator

Starttid:
2025-03-10 kl. 10:40

Sluttid:
Okänt

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Problem i TeleQ efter uppgraderingen torsdag 6/3. Uppd. kl 12.40

Område

IT/Telefoni

Start

2025-03-10 09:00

Beräknat avslut

2025-03-10 17:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Uppd. kl 12:40

Leverantören kommer att backa den uppdatering som lagts på.

TeleQ kan fortsätta användas som vanligt dock kan det upplevas att applikationen blinkar till och du loggas ut men loggas in igen när den nya versionen träder i kraft.

Påverkan

  1. När man ska ”Skapa ärende” kommer nu inte den egna mottagningen som förvald om man har behörighet till flera köer. Man får vara uppmärksam så man väljer rätt tills felet är åtgärdat
  2. När man flyttar över ett ärende till en annan kategori så finns risken att man inte ser överflyttningen om man bara har markerat de kategorier som man vill se. Man får markera alla kategorier tills felet är åtgärdat. Klicka på rullsiten ( markerat med blå ring) och markera alla kategorier. Se bild.

TeleQ fel

Starttid

2025-03-10

Sluttid

Fritext

Kontaktperson

Vid frågor kontakta Servicedesk Telefoni, 010-4761900 (intern anknytning 61900)

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

8 driftstörningar - sida 1 av 1

<< < 1 > >>