Driftstörning - Nätverksstörningar i Kungsbacka
IT/Telefoni
2020-03-31 14:00
2020-03-31 15:00
Det förekommer störningar på nätverket i Kungsbacka.
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - Obstetrix och Milou
IT/Telefoni
2020-03-31 12:00
2020-03-31 13:00
Omfattning:
Obstetrix och Milou stängt för service
Påverkan:
Under stoppet bör Obstetrix vara stängt, inte bara utloggat med F8 (annars blir det felmeddelande då Obstetrix startas igen), Milou kommer inte att fungera. För övrigt går datorerna bra att använda.
Starttid:
2020-03-31 kl. 12:00
Sluttid:
2020-03-31 kl. 13:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftavbrott - Lifecare
IT/Telefoni
2020-03-30 14:00
2020-03-30 14:30
Omstart av applikation. Avbrott på 30 minuter.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Uppdatering/driftstörning av Sjukreseintyg (Itrip WebIntyg)
IT/Telefoni
2020-03-30 10:30
2020-03-30 12:00
1
Omfattning:
Uppdatering/driftstörning av Sjukreseintyg (Itrip WebIntyg)
Påverkan:
Totalt avbrott mellan 10:30-12:00 eller sporadiska störningar
Starttid:
2020-03-30 kl. 10:30
Sluttid:
2020-03-30 kl. 12:00
Kontaktperson:
Mats Emanuelsson, Stab Ambulans diagnostik och hälsa, 035-134234
Uppdatering 1:
Driftstörning Distansarbetsplats VDI (Vmware Horizon)
IT/Telefoni
2020-03-27 07:00
2020-03-27 08:25
Problem för flertalet just nu att logga in på ikonen VAS prod.
Felsökning pågår. Fortsätt att försöka lite då och då.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning- Uthopp från VAS till NPÖ
IT/Telefoni
2020-03-25 13:30
2020-03-25 15:20
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2020-03-24 16:30
2020-03-24 17:00
Omfattning:
Lifecare
Påverkan:
Service arbete i Lifecare 24/3.
Planen är den att arbetet inte ska påverka driften.
Detta är information om arbetet ändå leder till driftstörning i Lifecare.
Starttid:
2020-03-24 kl. 16:30
Sluttid:
2020-03-24 kl. 17:00
Kontaktperson:
Helena Nord, Objektspecialist. 035-174394
Servicefönster - Svevac (INSTÄLLT)
IT/Telefoni
2020-03-24 16:00
2020-03-24 16:01
Omfattning:
Driftsättning av ny release i produktion.
Påverkan:
Tjänsten är inte tillgänglig för användarna under servicefönstret.
Starttid:
2020-03-24 kl. 18:00
Sluttid:
2020-03-24 kl. 22:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Planerat driftavbrott - Hallandskatalogen
IT/Telefoni
2020-03-24 09:00
2020-03-24 19:00
Omfattning:
Hallandskatalogen samt synkar mot HSA-katalogen och nätverks-AD stängs ner för planerad produktionssättning av ny/förändrad funktionalitet.
Påverkan:
Kataloguppdaterare kan inte arbeta i katalogen under tiden för avbrottet.
Brådskande ändringar som inte kan vänta anmäls via Servicedesk eller e-post: hak.servicedesk@regionhalland.se.
Befintliga uppgifter i HSA-katalogen, nätverks-AD eller andra system som använder information från Hallandskatalogen eller HSA påverkas i regel inte (Internkatalogen undantagen).
Starttid:
2020-03-24 kl. 09:00
Sluttid:
2020-03-24 kl. 19:00
Kontaktperson: Karoline Koinberg, RGS Verksamhetsstöd IT, 010-4761909
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - e-recept och Pascal
IT/Telefoni
2020-03-21 23:00
2020-03-22 07:00
Omfattning:
eHälsomyndigheten driftsätter en ny release.
Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal. Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.
Starttid:
2020-03-21 kl. 23:00
Sluttid:
2020-03-22 kl. 07:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293