Driftstörning - Business Objects - VAS
IT/Telefoni
2020-02-04 11:00
2020-02-04 15:05
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
VAS laddas om i datalager vilket påverkar Business Objects
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftstörning - Business Object - VAS väntetider månadskörning
IT/Telefoni
2020-02-03 14:00
2020-02-05 10:15
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
VAS väntetider månadskörning, 2020-01-31, har inte fungerat och felsökning pågår.
Starttid:
2020-02-03 kl. 14.00
Sluttid:
Datum och tid (om känt)
Kontaktperson:
Carl Troff, 0768034984
Uppdaterad Driftstörning - VDI-miljön
IT/Telefoni
2020-01-31 12:55
2020-01-31 13:15
13:15
VDI-miljön är åter i normal drift
----------------------------------------------------------------------
Det går inte att logga in på några virtuella datorer i VDI-miljön.
Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - Lifecare
IT/Telefoni
2020-01-30 15:00
2020-01-30 22:00
Omfattning:
Lifecare
Påverkan:
Driftstopp i Lifecare under tiden leverantören lägger på ny leverans.
Under driftstoppet använd länken för driftstoppsrutinen (Lifecare- driftstopp) och telefon.
Starttid:
2020-01-30 kl. 15:00
Sluttid:
2020-01-30 kl. 22:00
Kontaktperson:
Helena Nord 035-174394
Uppdaterad Driftstörning - Auricula
IT/Telefoni
2020-01-30 13:45
2020-01-31 09:00
Uppdaterad 20-01-20 Auricula åter i normalläge
Uppdatering 16:30
Det går nu att logga in i Auricola via kortinloggning.
https://auricula.ucr.sjunet.org/auricula/
Leverantören har meddelat att det går att via https://auricula.ucr.sjunet.org/auricula/ komma in i systemet och arbeta, med vissa undantag för att skicka e-brev.
Så fort nätet är återställt kommer det gå att skicka brev igen. Har ni akuta brev som måste skickas till patienten så behöver dessa hanteras manuellt lokalt, dvs. berörd verksamhet måste skriva ut och skicka dessa manuellt till berörda patienter. Brev som skickas innan 17:30 kommer att hanteras av Posten i den mån vi erhållit kontakt med posten eBREVS tjänst innan dess.
Felsökning pågår fortfarande.
------------------------------------------------------------------------
Auricula går inte att nå.
Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Business Objects - PVQ
IT/Telefoni
2020-01-30 10:00
2020-02-03 08:30
2
Påverkan:
Laddning av PVQ har inte fungerat och felsökning pågår
Kontaktperson:
Carl Troff, 0768034984
Uppdatering 1:
Uppdatering 2:
Uppdaterad driftstörning 15:15 - PMO
IT/Telefoni
2020-01-29 14:50
2020-01-30 09:00
15:15 Det gäller barn som inte är upplagda i PMO sedan tidigare som inte fungerar. Använd driftstoppsrutin.
Felsökning fortsätter.
14:54 Just nu är det svårt att nå PMO.
Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Nätverksförbindelser inom Halmstad området
IT/Telefoni
2020-01-28 13:15
2020-01-28 15:50
Felsökningsarbete pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - Sectra RIS/PACS
IT/Telefoni
2020-01-28 13:00
2020-01-28 20:00
Omfattning:
Uppgradering av Sectra RIS/PACS för mammografin och käk och ansiktsröntgen. Omfattar även kliniker som använder Sectra RIS/PACS.
Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt under avbrottet.
Starttid:
2020-01-28 kl. 13:00
Sluttid:
2020-01-28, ca kl. 20:00
Kontaktperson:
Camilla Larsen, Röntgen Halmstad 035-131341
Thomas Enggren, MTA 035-136513
Driftstörning - eFrikort
IT/Telefoni
2020-01-28 07:28
2020-01-28 08:45
Just nu är det svårt att nå eFrikort.
Felsökning påbörjad.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00