Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Driftstörning - Doseringsbrev från 1177 eller e-brev via AKnet

Område

IT/Telefoni

Start

2025-11-10 16:20

Beräknat avslut

2025-11-10 16:55

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Just nu går det inte att skicka några doseringsbrev från 1177 eller e-brev via AKnet.

Påverkan

Felsökning pågår

Starttid

2025-11-10 Kl 16:20

Sluttid

2025-11-10 Kl 16:55

Kontaktperson

Magnus Svärd

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerad driftstörning – Cosmic Produktions-miljö

Område

IT/Telefoni

Start

2025-11-08 08:00

Beräknat avslut

2025-11-08 17:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Cosmic Produktionsmiljö-miljö uppgraderas till version 2.1 SP9.

Påverkan:
Ingen påverkan, minimala driftstörningar kan förekomma, men uppgraderingen sker sömlöst.

Starttid:
2024-11-08 kl. 08:00

Sluttid:
2024-11-08 kl. 17:00

Kontaktperson:
Cecilia Millheim, Huvudjournal och hälsoinformatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning – Laddningar av Cosmic data till datalagret har gått fel

Område

IT/Telefoni

Start

2025-11-07 04:00

Beräknat avslut

2025-11-07 15:50

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Samtliga tabulära modeller är påverkade.

Påverkan

Gårdagens data finns inte med i Power BI rapporter som har Cosmic som datakälla.

Starttid

2025-11-07 Kl 04:00

Sluttid

2025-11-07 Kl 15:50

Kontaktperson

Alfred Kristinsson, Thomas Armstrong

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning TeleQ - uppgradering till v. 12.14

Område

IT/Telefoni

Start

2025-11-06 22:00

Beräknat avslut

2025-11-07 04:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Uppgradering till version 12.14 Release notes.

Påverkan

Aurora teleQ kommer att vara tillgänglig under hela servicefönstret och det förväntas att slutanvändare ska kunna arbeta utan avbrott under servicefönstret. Applikationen kommer automatiskt att uppdateras för att uppgraderingen ska träda i kraft. För att nya versionen ska träda i kraft kan det upplevas som att applikationen blinkar till och du kan loggas ut men blir inloggad igen

Starttid

2025-11-06 kl 22.00

Sluttid

2025-11-07 kl.04.00

Kontaktperson

Vid frågor kontakta Servicedesk Telefoni, 010-4761900 (intern anknytning 61900)

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerad driftstörning – 1177 rådgivningsstödet webb

Område

IT/Telefoni

Start

2025-11-05 10:30

Beräknat avslut

2025-11-05 11:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Servicefönster mellan 10:30 - 11:30 i 1177 RGS webb.
Under tiden för servicefönstret kommer tjänsten att bli otillgänglig under ca. 5 - 10 minuter, som användare kan man bli tvungen att logga in igen när tjänsten återigen blir tillgänglig.

Påverkan:
Tjänsten vara otillgänglig under ca. 5 - 10 minuter, som användare kan man bli tvungen att logga in igen när tjänsten återigen blir tillgänglig.

Starttid:
2025-11-05 kl. 10:30

Sluttid:
2025-11-05 kl. 11:30

Kontaktperson:
Henrik Mattsson, Henrik.Mattsson@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

INSTÄLLT! Planerat driftstörning – Datakommunikation i Region Halland. INSTÄLLT!

Område

IT/Telefoni

Start

2025-11-05 05:00

Beräknat avslut

2025-11-05 06:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Denna aktivitet är inställd och vi tvingas skjuta det framåt någon vecka.


______________________________________________________________________________________________

Omfattning:
Med anledning av onsdagens driftstörning i datakommunikationen, behöver det genomföras en korrigerande åtgärd i vår centrala nätverksutrustning.

Påverkan:
I samband med arbetet kan mindre störningar (<1 minut) upplevas.

Starttid:
2025-11-05 kl. 05:00

Sluttid:
2025-11-05 kl. 06:00

Kontaktperson:
Richard Carlstein, RK ITD, Richard.Carlstein@regionhalland.se
Håkan Hansson, RK ITD, Hakan.Hansson@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Servicefönster SITHS

Område

IT/Telefoni

Start

2025-11-04 09:00

Beräknat avslut

2025-11-07 12:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Se nedan från Inera 

Starttid:
2025-11-04 kl. 09:00 

Sluttid:
2025-11-07 kl. 12:00


Kontaktperson:
Malin Bosdotter
Informationssäkerhet och åtkomst

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Oplanerad driftstörning – Cosmic uthopp NPÖ

Område

IT/Telefoni

Start

2025-06-27 15:00

Beräknat avslut

2025-11-09 21:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Uthopp från Cosmic till NPÖ fungerar bara första gången när man har loggat in i Cosmic. Gör man ett andra uthopp får man ett felmeddelande "Ett fel inträffade" och/eller "Fönstret kunde inte laddas".
Cambio arbetar med en lösning.
Tillfällig lösning är att använda fristående NPÖ, https://www.npo.se/ var extra uppmärksam och säkerställ att det är samma patient i Cosmic och NPÖ. 

Påverkan:
Påverkar uthopp i Cosmic till NPÖ.Starttid:
Starttid:
2025-06-08 kl. 15:00
Sluttid:
Oklart

Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinfomatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

8 driftstörningar - sida 1 av 1

<< < 1 > >>