Planerat driftavbrott - Hallandskatalogen - KLART
IT/Telefoni
2021-11-03 09:00
2021-11-03 16:00
2021-11-03 kl. 14:45: Hallandskatalogen är nu åter tillgänglig.
----
Omfattning:
Hallandskatalogen samt synkar mot HSA-katalogen och Region Hallands nätverks-AD stängs ner för planerat underhåll/produktionssättning av ny/förändrad funktionalitet.
Påverkan:
Kataloguppdaterare kan inte logga in i katalogen under tiden för avbrottet.
Brådskande ändringar som inte kan vänta anmäls till Servicedesk för manuell hantering.
Befintliga uppgifter i HSA-katalogen, nätverks-AD eller andra system som använder information från Hallandskatalogen eller HSA påverkas inte (undantaget Internkatalogen på Region Hallands intranät).
Starttid:
2021-11-03 kl. 09:00
Sluttid:
2021-11-03 kl. 17:00
Kontaktperson:
Karoline Koinberg, Verksamhetsstöd och applikationer, (010-47) 61909
Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2021-11-03 07:14
2021-11-03 10:10
Omfattning:
Lifecare
Påverkan:
Inloggningsproblem i Lifecare. Leverantör felsöker
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftavbrott - VAS logghistorik
IT/Telefoni
2021-11-02 15:00
2021-11-02 17:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av VAS logghistorik.
Påverkan:
Under servicefönstret gå det inte att söka fram loggar i VAS logganalys eller SY26.
Starttid:
2021-11-02 kl. 15:00
Sluttid:
2021-11-02 kl. 17:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Tele - Driftstopp i Varbergs telefonväxel vid planerad migrering
IT/Telefoni
2021-10-28 23:00
2021-10-29 05:00
Omfattning:
Arbetet kommer att ske under 6 timmar och påverkar anknytningar kopplade till Varbergs växel.
Scenario D i teleavbrottsrutinen gäller, med tillägget att personsökningar ej fungerar
Påverkan:
• Följande fungerar ej:
- personsökningar
- fast och trådlös telefoni
- larmnumret 81199 och 1199
- samtal till televäxeln på nummer 81000 och 99
- personlarmsystem till akutverksamhet och psykiatrin
- entrédörrsystem via telefon
• Mobiltelefoner påverkas ej av driftstoppet.
Starttid:
2021-10-28 kl. 23:00
Sluttid:
2021-10-21 kl. 05:00
För mer information läs nyheten på Intranätet.
Vid frågor kontakta Servicedesk telefoni 010–4761900
Servicefönster - MittVaccin
IT/Telefoni
2021-10-28 20:30
2021-10-29 00:00
Omfattning:
Planerat servicefönster för kommande release av MittVaccin.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kan MittVaccin vara otillgängligt.
Starttid:
2021-10-28 kl. 20:30
Sluttid:
2021-10-29 kl. 00:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2021-10-23 21:00
2021-10-24 05:00
Omfattning:
Ett servicefönster för eFrikort är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret finns det risk för korta avbrott och då kan det bli aktuellt med efterregistreringar, om man är inloggad i eFrikort så kan man prova att logga in igen.
Starttid:
2021-10-23 kl. 21:00
Sluttid:
2021-10-24 kl. 05:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Driftstörning - Problem med uppslag mot folkbokföringsregister/Master
IT/Telefoni
2021-10-22 14:30
2021-10-26 10:30
Omfattning:
Master / slagningar mot folkbokföringsregister/skatteverket. Även slagningar från andra system som använder sig av Master.
Påverkan:
Totalt avbrott
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2021-10-22 08:15
2021-10-22 10:10
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstopp - Lifecare
IT/Telefoni
2021-10-21 20:00
2021-10-21 21:00
Planerat underhåll
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - NCS Läkemedel
IT/Telefoni
2021-10-20 22:30
2021-10-20 23:00
Omfattning:
Servicearbete ska göras på NCS:s servrar.
Påverkan:
Arbetet kräver ett driftstopp i NCS Läkemedel. Läsmiljön är tillgänglig, men även driftstoppsrutin ska följas.
Starttid:
2021-10-20 kl. 22:30
Sluttid:
2021-10-20 kl. 23:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293