Uppdaterad Driftstörning - Auricula
IT/Telefoni
2020-01-30 13:45
2020-01-31 09:00
Uppdaterad 20-01-20 Auricula åter i normalläge
Uppdatering 16:30
Det går nu att logga in i Auricola via kortinloggning.
https://auricula.ucr.sjunet.org/auricula/
Leverantören har meddelat att det går att via https://auricula.ucr.sjunet.org/auricula/ komma in i systemet och arbeta, med vissa undantag för att skicka e-brev.
Så fort nätet är återställt kommer det gå att skicka brev igen. Har ni akuta brev som måste skickas till patienten så behöver dessa hanteras manuellt lokalt, dvs. berörd verksamhet måste skriva ut och skicka dessa manuellt till berörda patienter. Brev som skickas innan 17:30 kommer att hanteras av Posten i den mån vi erhållit kontakt med posten eBREVS tjänst innan dess.
Felsökning pågår fortfarande.
------------------------------------------------------------------------
Auricula går inte att nå.
Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Business Objects - PVQ
IT/Telefoni
2020-01-30 10:00
2020-02-03 08:30
2
Påverkan:
Laddning av PVQ har inte fungerat och felsökning pågår
Kontaktperson:
Carl Troff, 0768034984
Uppdatering 1:
Uppdatering 2:
Uppdaterad driftstörning 15:15 - PMO
IT/Telefoni
2020-01-29 14:50
2020-01-30 09:00
15:15 Det gäller barn som inte är upplagda i PMO sedan tidigare som inte fungerar. Använd driftstoppsrutin.
Felsökning fortsätter.
14:54 Just nu är det svårt att nå PMO.
Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Nätverksförbindelser inom Halmstad området
IT/Telefoni
2020-01-28 13:15
2020-01-28 15:50
Felsökningsarbete pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - Sectra RIS/PACS
IT/Telefoni
2020-01-28 13:00
2020-01-28 20:00
Omfattning:
Uppgradering av Sectra RIS/PACS för mammografin och käk och ansiktsröntgen. Omfattar även kliniker som använder Sectra RIS/PACS.
Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt under avbrottet.
Starttid:
2020-01-28 kl. 13:00
Sluttid:
2020-01-28, ca kl. 20:00
Kontaktperson:
Camilla Larsen, Röntgen Halmstad 035-131341
Thomas Enggren, MTA 035-136513
Driftstörning - eFrikort
IT/Telefoni
2020-01-28 07:28
2020-01-28 08:45
Just nu är det svårt att nå eFrikort.
Felsökning påbörjad.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - Provisio Operationsplanering
IT/Telefoni
2020-01-28 03:00
2020-01-28 07:00
Omfattning:
Uppgradering av Provisio.
Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt under denna tid.
Starttid:
2020-01-28 kl. 03:00
Sluttid:
2020-01-28 kl. 07:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning - Tilda
IT/Telefoni
2020-01-24 11:28
2020-01-24 13:46
Just nu är Tilda otillgängligt.
Felsökning pågår hos leverantör.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - Business Objects
IT/Telefoni
2020-01-23 14:00
2020-01-23 18:00
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
Systemunderhåll gör att Business Objects inte är tillgängligt.
Starttid:
2020-01-23 kl. 14.00
Sluttid:
2020-01-23 kl. 18.00
Kontaktperson:
Carl Troff, 0768034984
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2020-01-22 22:30
2020-01-23 01:20
Driftavbrott VAS
Den 22/1-2020 uppgraderas VAS till en ny version, VAS 39. Det blir ett avbrott med läskopia. Utbildningsmöjligheter finns via skype. För mer information om utbildning och innehåll läs nyhet på intranätet eller vårdgivarewebb.
Tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 23:10 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 01:10 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:20 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt.
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna NCS från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läskopia se: Guide för VAS Läsdatabas
Driftstoppsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av NCS utdelningslista inför stoppet se denna guide.
2020-01-22 kl. 22:30
Sluttid:
2020-01-23 ca. 01:20
Kontaktperson:
Karl Ingmansson, IT-Service, 035-2416493