Driftstörning - Nätverksförbindelse Varbergsområdet
IT/Telefoni
2020-12-15 13:43
2020-12-15 15:19
Felsökning pågår.
Driftstoppsrutiner ska användas vid behov.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00LÖST 201215 kl 12:00 - TELE - störningar vid externa samtal i Kungsbacka
IT/Telefoni
2020-12-14 11:15
2020-12-15 15:00
Löst 201215 kl 12:00
Nu är den trasiga fibern som orsakade driftstörningen lagad och vår trafik har styrts tillbaka så att vi har normalläge. Vår interna växel fick en chock när samtalen började komma in igen vilket gjorde att en åtgärd behövde göras där också. Skulle du uppleva några problem gällande de externa samtalen så var snälla och meddela Servicedesk telefoni snarast på telefon 010-4761900.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdaterad 201215 kl 11:00
Vissa störningar pågår fortfarande. Leverantören håller på och åtgärdar felet och tror sig vara färdiga till kl 11:20
-------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdatering 201214 kl 18:00
Leverantören har gjort en lösning som gör att den externa trafiken till och från Kungsbacka fungerar i väntan på att det större felet utanför Göteborg blir åtgärdat. Störningen är inte avhjälpt men samtal fungerar för anknytningar i Kungsbacka-området.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Uppdatering 201214 kl 15:40
Leverantör jobbar på att åtgärda störningen. Kungsbacka-området är påverkat av ett större fel som drabbat Göteborg med omnejd. Felet drabbar många av leverantörens kunder och har hög prio för åtgärd.
--------------------------------------------------------------------------------
Uppdatering 201214 kl 14:04
Leverantören har identifierat felet och jobbar som bäst på en åtgärd.
----------------------------------------------------------------------------
Uppdatering 201214 kl 11:25
Felsökning pågår av leverantör. Använd gärna tjänstemobiler för externa samtal. Mobilnummer går även att skriva in som arbetstelefonnummer i TeleQ.
----------------------------------------------------
För tillfället är det svårt att ringa externa samtal till och från anknytningar i Kungsbacka-området. Felsökning pågår och mer information kommer snarast.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2020-12-14 11:10
2020-12-14 15:00
Omfattning:
Lifecare
Påverkan:
Driftstörning i Lifecare, inloggningsproblem
På morgonen var det också problem med uppkopplingen till befolkningsregistret
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - Lifecare
IT/Telefoni
2020-12-10 17:00
2020-12-10 19:00
Omfattning:
Driftstopp i Lifecare.
Påverkan:
Driftstopp när leverantören uppdaterar Lifecare med ny leverans.
Starttid:
2020-12-10 kl. 17:00
Sluttid:
2020-12-10 kl. 19:00
Kontaktperson:
Helena Nord, 035-174394
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2020-12-09 22:30
2020-12-10 01:30
Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information finns i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
Tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 23:10 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 01:00 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:30 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna NCS från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läskopia se: Guide för VAS Läsdatabas
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Starttid:
2020-12-09 kl. 22:30
Sluttid:
2020-12-10 ca. 01:30
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Driftavbrott - Intygstjänster
IT/Telefoni
2020-12-08 19:00
2020-12-08 23:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för Intygstjänsters release 2020-3. För information om innehåll se nyhet på intranät/vårdgivarewebb.
Påverkan:
Under servicefönstret så kommer samtliga intygstjänster inklusive Webcert att stängas ner och vara otillgängliga för användare. Detta innebär att det inte kommer att vara möjligt at skapa nya intyg i VAS.
Starttid:
2020-12-08 kl. 19:00
Sluttid:
2020-12-08 kl. 23:00
Kontaktperson:
Anette Larsson, IT-Service, 0340-481802
Servicefönster - Infektionsverktyget
IT/Telefoni
2020-12-08 18:00
2020-12-08 22:00
Omfattning:
Driftsättning av ny release.
Påverkan:
Tjänsten kommer ej att vara tillgänglig under servicefönstret.
Release notes finns tillgängliga på https://inera.atlassian.net/wiki/spaces/OII/pages/568688847/December+2020
Starttid:
2020-12-08 kl. 18:00
Sluttid:
2020-12-08 kl. 22:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning - Nationell Patientöversikt (NPÖ)
IT/Telefoni
2020-12-08 10:00
2020-12-09 08:30
Omfattning:
Det kan vara problem att nå NPÖ för tillfället.
Starttid:
2020-11-08 kl. 10:00
Sluttid:
Okänt
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2020-12-07 20:00
2020-12-07 21:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret finns en förhöjd risk för störningar i tjänsten och efterregistreringar kan bli nödvändiga.
Starttid:
2020-12-07 kl. 20:00
Sluttid:
2020-12-07 kl. 21:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2020-12-07 09:00
2020-12-07 14:00
Omfattning:
Driftstörning i Lifecare
Påverkan:
Driftstörning i Lifecare
Länk till den gemensamma tidbioen https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ztlcAASOqAxS4qO7g1sjgQAAqL8uyxiyIYQFlx7qu08/edit?usp=sharing
Länk till driftstoppsrutinen http://styrdadokument.regionhalland.se/doc/B215C3E0-8CCA-49E3-9759-850D2D4E9977
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00