Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Servicefönster - Stöd och behandling

Område

IT/Telefoni

Start

2019-12-03 13:00

Beräknat avslut

2019-12-03 14:00

Uppdateringar

1

 
Beskrivning

Anledning:
Produktionssättning av release SOB 2019.1.6.

Påverkan:
Under servicefönstret så kommer användare inte att kunna vara inloggade och arbeta i Stöd- och behandling och Designverktyget.

Uppdatering 1:

HSV - Skarpa prov (s.k. totalprov - Reservkraft

Område

Fastighet

Start

2019-12-03 07:30

Beräknat avslut

2019-12-03 09:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Utförs 4ggr/år

De skarpa proven startar 07:30 med totalavbrott och efter ~20 sekunder spänningssätts det prioriterade nätet. Efter ytterligare ~50 sekunder matas även det oprioriterade nätet av reservkraft. Återgången vid proven skall vara avbrottsfri och ger normalt ej "blink".

Påminnelse/meddelande kommer att lämnas före de skarpa proven.

Driftstörning - Business Objects - Personaldata samt VAS

Område

IT/Telefoni

Start

2019-12-02 10:00

Beräknat avslut

2019-12-03 13:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:

Business Objects

 

Påverkan:

Det saknas närvarotiden från PSUTDATA vilket påverkar personaldata i Business Objects. Laddningar har inte fungerat i datalagret vilket påverkar VAS-data.

 

HSK – Reservkraftsprov

Område

Fastighet

Start

2019-12-02 06:30

Beräknat avslut

2019-12-02 07:45

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Provet startar 06:30 med ett kort avbrott på det prioriterade elnätet (el-uttag märkta med röd skylt)
och pågår till 07:45 med ett kort avbrott vid provets slut.

Endast det prioriterade nätet påverkas!

Driftstörning - Lifecare

Område

IT/Telefoni

Start

2019-11-28 21:00

Beräknat avslut

2019-11-28 21:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Driftstörning i Lifecare då leverantören uppdaterar Personuppgiftstjänsten.

Påverkan:
Denna uppdatering påverkar hämtning av personuppgifter från befolkningsregistret.

Starttid:
2019-11-28 kl. 21:00

Sluttid:
2019-11-28 kl. 21:30

Kontaktperson:
Helena Nord 035-174394

Driftstörning - Business Objects

Område

IT/Telefoni

Start

2019-11-28 16:00

Beräknat avslut

2019-11-28 17:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:Business Objects

Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt pga. systemunderhåll.

Starttid:
2019-11-28 kl. 16.00

Sluttid:
2019-11-28 kl. 17.30

Kontaktperson:
Carl Troff, 0768034984

Driftstörning NPÖ (Nationell patientöversikt) från VAS

Område

IT/Telefoni

Start

2019-11-28 13:15

Beräknat avslut

2019-11-28 14:08

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Efter Ineras servicefönster kan problem förekomma med uthopp till NPÖ från VAS.

Felsökning pågår

Uppdaterad 11:33 Driftstörning - Sporadiska problem att logga in i Lifecare

Område

IT/Telefoni

Start

2019-11-27 11:11

Beräknat avslut

2019-11-27 16:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

11:33

användare kan behöva stänga sin webbläsare/Internet Explorer för att kunna logga in i Lifecare igen

11:11

Det förekommer sporadiska problem att logga in i Lifecare.

Felsökning pågår hos leverantör.

Uppdaterad driftstörning 20-01-24 - Inloggning i Medspeech med SITHS-kort med dubbla certifikat

Område

IT/Telefoni

Start

2019-11-27 09:44

Beräknat avslut

2020-03-31 16:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

 2020-01-24 Störningen pågår fortfarande och beräknas vara löst i första halvan av mars 2020.

SITHS-reservkort med dubbla certifikat, varav ett ogiltigt, kan inte logga in i ”Diktering” (Medspeech). Arbete pågår med att ta fram en manual så att kortinnehavaren själv kan radera det ogiltiga certifikatet

Driftstörning - Lifecare

Område

IT/Telefoni

Start

2019-11-26 17:00

Beräknat avslut

2019-11-26 17:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Viss driftstörning i Lifecare

Påverkan:
Leverantören ska uppdatera arkivtjänsterna i Lifecare vilket innebär att det blir längre svarstider vid anrop till "Tidigare processer".

Starttid:
2019-11-26 kl. 17:00

Sluttid:
2019-11-26 kl. 17:30

Kontaktperson:
Helena Nord 035-174394

1291 driftstörningar - sida 128 av 130