Servicefönster - Stöd och Behandling
IT/Telefoni
2020-11-12 18:30
2020-11-13 07:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för tekniskt underhåll.
Påverkan:
Under servicefönstret kan störningar förekomma i tjänsten.
Starttid:
2020-11-12 kl. 18:30
Sluttid:
2020-11-13 kl. 07:00
Kontaktperson:
Boel Göransson, RGS IT-Service, 0766-965747
Driftavbrott - Business Objects
IT/Telefoni
2020-11-12 16:00
2020-11-12 17:00
Omfattning:
Business Objects ej tillgängligt pga systemunderhåll.
Påverkan:
Business Objects kommer ej vara tillgängligt mellan 16.00 till 17.00 under Torsdag 12/11 pga mindre systemunderhåll.
Starttid:
2020-11-12 kl. 16:00
Sluttid:
2020-11-12 kl. 17:00
Kontaktperson:
Thomas Thorsson, AUS, 0708-127297
Journalia-AK fördröjning i leverans av E-brev
IT/Telefoni
2020-11-11 10:40
2020-11-12 09:00
1
Vissa fördröjningar i leveransen av E-brev har uppmärksammats. Arbete med att utreda detta pågår tillsammans med PostNord/Strålfors som är vår printleverantör.
Fördröjningen kan innebära att patienter inte alltid får sitt brev inom avtalad tidsram som är 1-2 arbetsdagar efter producerat E-brev.
Verksamheterna avgör själva om vissa brev ska postas manuellt eller om E-brev-tjänsten ska användas.
Lena Johansson, IT-Service, 0340-58 02 93
Uppdatering 1:
Driftavbrott - Carestream RIS
IT/Telefoni
2020-11-10 05:30
2020-11-10 08:30
Omfattning:
I samband med att Röntgen Halland byter bild- och journalhanteringssystem i Halmstad och Hylte planeras ett driftavbrott kl. 05:30 då Carestream RIS stängs ner helt.
Elektroniska röntgenremisser kommer in i RIS när Sectra RIS öppnas upp, ca 08:30.
Akuta röntgenundersökningar under driftstoppet beställs enligt rutin Röntgen - driftstopp RIS Carestream HSH.
Starttid:
2020-11-10 kl. 05:30
Sluttid:
2020-11-10 ca. 8:30
Kontaktperson:
Anna Hillertz Brännström, ADH RTG, 0340-647941
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2020-11-10 05:10
2020-11-10 05:40
Driftstörning - Business Objects, läkemedelsinformation från Pillan
IT/Telefoni
2020-11-09 11:40
2020-11-11 12:30
Laddning till datalagret från Pillan har misslyckats, felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Långa svarstider i Visiba Care
IT/Telefoni
2020-11-09 11:30
2020-11-09 16:00
Långa svarstider i Visiba Care.
Leverantören arbetar med att lösa problemet.
Driftstörning - Pascal
IT/Telefoni
2020-11-05 15:25
2020-11-05 15:45
Driftstörningar i tjänsten p.g.a. problem hos Ehälsomyndigheten.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2020-11-04 23:30
2020-11-05 00:00
Ett kort servicefönster är planerat av VAS för viktigt underhåll. Det blir ett avbrott på max 30 minuter utan läskopia.
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Det går inte att använda VAS eller något av de system som öppnas från VAS, t ex NCS och Aweria under driftavbrottet.
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Starttid:
2020-11-04 kl. 23:30
Sluttid:
2020-11-05 ca. 00:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Servicefönster - Carita
IT/Telefoni
2020-11-04 19:30
2020-11-04 22:30
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av tandvårdens system Carita.
Påverkan:
Användare ska inte använda Carita under servicefönstret, även om det under delar av servicefönstret är möjligt, eftersom det finns risk att användare bli utslängda och för att information kan förloras.
Starttid:
2020-11-04 kl. 19:30
Sluttid:
2020-11-04 kl. 22:30
Kontaktperson:
Annicka Erlandsson, Folktandvården, 0340-482322