Driftavbrott - Medspeech
IT/Telefoni
2021-01-19 22:30
2021-01-20 00:30
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat för att förbereda för en ny version av Medspeech som senare kommer att distribueras till användare.
Påverkan:
Under servicefönstret så kan och ska användare inte använda Medspeech och det är viktigt att nya diktat avslutas och sparas i god tid före servicefönstrets start.
Reservlösning som finns på Hallands sjukhus bör förberedas och användas vid behov.
Starttid:
2021-01-19 kl. 22:30
Sluttid:
2021-01-20 kl. 00:30
Kontaktperson:
Rasmus Axelssson, IT-Service, 0340-482389
Driftstörning Kompetensportalen
IT/Telefoni
2021-01-19 13:30
2021-09-27 14:00
Utbildningar startar inte utan användaren ser endast en blå skäm med en meny till vänster.
Alternativt till felet är att filmer i utbildningarna inte syns.
Troligen uppstår problemet i webbläsaren Chrome och Edge.
Det användaren kan göra är att kopiera länken och prova utbildningen i webbläsaren Explorer.
Driftstörning - LifeCare
IT/Telefoni
2021-01-17 16:00
2021-01-18 09:00
Omfattning:
Lifecare
Påverkan:
Problem i Lifecare man kommer inte åt inneliggandelistan och inte inkomna meddelanden.
För att nå patienter skriv personnumret i sökfältet och jobba sedan med en patient i taget.
Starttid:
Pågående
Sluttid:
Okänt
Kontaktperson:
Helena Nord
Servicefönster - Säkerhetstjänster
IT/Telefoni
2021-01-16 13:00
2021-01-16 15:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för nationella säkerhetstjänsters IDP.
Påverkan:
Det kan uppstå tillfälliga störningar som påverkar inloggning till flera nationella tjänster som t ex: NPÖ, Webcert och Pascal. Om problem uppstår vid inloggning så är det bara att försöka igen.
Starttid:
2021-01-16 kl. 13:00
Sluttid:
2021-01-16 kl. 15:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, RGS IT-Service
Driftstörning - LifeCare
IT/Telefoni
2021-01-13 09:20
2021-01-14 07:15
Problem att logga in i Lifecare.
Leverantören felsöker
LÖST - TeleQ - går inte att nå sidan
IT/Telefoni
2021-01-11 13:14
2021-01-12 13:00
1
Uppdatering 210112 kl 08:20
Driftstörningen är nu avhjälpt och det går bra att logga in via den vanliga länken igen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
För tillfället går det inte att nå vanliga sidan för TeleQ. Felanmälan är gjord till leverantör och felsökning pågår.
Uppdatering 1:
Driftstörning - Reservkortsapplikation
IT/Telefoni
2021-01-07 10:30
2021-01-07 12:00
Just nu är det svårt att nå Reservkortsapplikationen.
Felsökning pågår.
Driftstörning - 1177 Personalverktyget
IT/Telefoni
2021-01-05 08:00
2021-01-05 15:00
Inga behörigheter till mottagningar.
Felanmält till extern part.
Driftstörning Business Objects, VAS-data
IT/Telefoni
2021-01-04 14:00
2021-01-06 00:00
Omfattning:
Business Objects, VAS-data
Påverkan:
Laddning till datalagret från VAS har misslyckats, omladdning pågår och beräknas vara klar 17.00.
Starttid:
2021-01-04 14:00
Sluttid
Okänt
Driftstörning 1177 e-tjänster
IT/Telefoni
2021-01-04 13:13
2021-01-04 14:25
Felsökning pågår.
Mer info: inera.se