Driftstörning - Mobil pass
IT/Telefoni
2022-09-29 08:54
2022-09-29 17:00
1
Felsökning pågår
Uppdatering 1:
Servicefönster - Nationell patientöversikt (NPÖ)
IT/Telefoni
2022-09-29 08:00
2022-09-29 14:00
Omfattning:
Driftsättning av ny version, NPÖ 4.2.4.
Påverkan:
Under första delen av servicefönstret (ca 8-10) kommer tjänsten vara otillgänglig, men störningar kan förekomma under hela fönstret.
Starttid:
2022-09-29 kl. 08:00
Sluttid:
2022-09-29 kl. 14:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2022-09-28 23:00
2022-09-29 01:00
Ett servicefönster är planerat för tekniskt underhåll av VAS (vid detta tillfälle är det ingen ny version eller några förändringar i VAS). Det blir ett avbrott med läskopia.
Preliminär tidplan för uppgraderingen:
23.00 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 23:30 - VAS läskopia startas - VAS och NCS mfl kan nås
ca 00:15 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 00:30 - VAS produktion startas - VAS och NCS mfl kan nås som vanligt.
Resterande tester pågår i ca 30 minuter.
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS.
Det går också att öppna t ex: NCS, Aweria och Medspeech från VAS läskopia.
För mer information om påverkan vid läsläge se: Guide för VAS läsläge
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 28/9-2022.
Starttid:
2022-09-28 kl. 23:00
Sluttid:
2022-09-29 kl. 01:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Huvudjournal och hälsoinformatik, 0340-580295
Servicefönster - Infektionsverktyget
IT/Telefoni
2022-09-27 10:00
2022-09-27 14:00
Omfattning:
Driftsättning av ny release
Påverkan:
Tjänsten är inte tillgänglig under servicefönstret.
Releasen innehåller ny funktionalitet och förbättringar.
Mer detaljerad releaseinformation finns på https://inera.atlassian.net/wiki/spaces/OII/pages/2915696677/September+2022
Starttid:
2022-09-27 kl. 10:00
Sluttid:
2022-09-27 kl. 14:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Underhållsarbete i ServiceDesk Plus
IT/Telefoni
2022-09-26 17:15
2022-09-26 18:15
Påverkan:
Sporadiska störningar och emellanåt helt avstängt.
Starttid:
2022-09-26 17:15
Sluttid:
2022-09-26 18:15
Personalverktyg 1177
IT/Telefoni
2022-09-26 08:30
2022-09-26 09:10
Nationell driftstörning, felsökning pågår
Driftstörning - Inloggningsproblem i Formulärtjänst
IT/Telefoni
2022-09-23 08:40
2022-09-23 11:25
Driftstörning - Mobil självincheckning
IT/Telefoni
2022-09-23 08:30
2022-09-26 10:40
Det är för närvarande störningar i driften och självincheckningsapplikationen går inte att nå.
Driftstörning - LifeCare
IT/Telefoni
2022-09-23 07:00
2022-09-26 11:00
Servicefönster - Lifecare
IT/Telefoni
2022-09-22 17:00
2022-09-22 19:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för driftsättning av Lifecare 4.20.
Påverkan:
Under servicefönstret så är Lifecare inte tillgängligt för användare.
Starttid:
2022-09-22 kl. 17:00
Sluttid:
2022-09-22 kl. 19:00
Kontaktperson:
Boel Göransson, Boel.Goransson@regionhalland.se