Driftstörning - Intrnätet
IT/Telefoni
2022-12-12 08:30
2022-12-12 10:00
Intranätet ligger nere. Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Servicefönster - Pascal
IT/Telefoni
2022-12-11 19:00
2022-12-11 23:00
Omfattning:
Uppdatering av underliggandekomponenter.
Påverkan:
Inloggade användare kommer att bli utloggade och behöva logga in igen. I övrigt ingen påverkan.
Starttid:
2022-12-11 kl. 19:00
Sluttid:
2022-12-11 kl. 23:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, RK IT, 0340-580293
Servicefönster - Journalen (via nätet)
IT/Telefoni
2022-12-08 08:00
2022-12-08 14:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för ny version, Journalen 4.3.
Påverkan:
Under första delen av servicefönstret (ca 8-10) kommer tjänsten vara otillgänglig, men störningar kan förekomma under hela fönstret. Det gäller både Journalen för invånare och Journalen Admin.
Starttid:
2022-12-08 kl. 08:00
Sluttid:
2022-12-08 kl. 14:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Driftavbrott - Obstetrix och Milou
IT/Telefoni
2022-12-07 12:00
2022-12-07 13:30
Omfattning:
Obstetrix och Milou stängt för service.
Påverkan:
Under stoppet bör Obstetrix vara stängt, inte bara utloggat med F8 (annars blir det felmeddelande då Obstetrix startas igen), Milou kommer inte att fungera. För övrigt går datorerna bra att använda.
Starttid:
2022-12-07 kl. 12:00
Sluttid:
2022-12-07 kl. 13:30
Kontaktperson:
Lena Johansson, RK ITD, 0340-580293
Webcert - problem inloggning
IT/Telefoni
2022-12-07 11:50
2022-12-08 12:00
Omfattning:
Just nu kan vissa ha problem med att logga in i Webcert. Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - e-recept
IT/Telefoni
2022-12-07 06:00
2022-12-07 08:00
Omfattning:
eHälsomyndigheten driftsätter en ny release.
Påverkan:
Aktiviteten innebär inget driftstopp, men eventuella fördröjningar i e-recepttjänsten kan förekomma.
Starttid:
2022-12-07 kl. 06:00
Sluttid:
2022-12-07 kl. 08:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftavbrott - Intygstjänster
IT/Telefoni
2022-12-06 19:00
2022-12-06 23:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för ny release a av intygstjänster: Webcert, Intygsstatistik och Rehabstöd.
Påverkan:
Under servicefönstret så kommer inga Intygstjänster gå att använda.
Starttid:
2022-12-06 kl. 19:00
Sluttid:
2022-12-06 kl. 23:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Driftstörning - Infektionsverktyget
IT/Telefoni
2022-12-06 08:00
2022-12-07 12:00
Omfattning:
Serviceunderhåll
Påverkan:
Tisdag 6 december 08:00 till och med onsdag 7 december 12:00 utförs en servermigreringför infektionsverktyget.
Det kan uppstå en del störningar i systemet underservicefönstret.
Mer information finns på:
https://inera.atlassian.net/wiki/spaces/OII/pages/2991685686/December+2022
Starttid:
2022-12-06 kl. 08:00
Sluttid:
2022-12-07 kl. 12:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, RK ITD, 0340-580293
Servicefönster - Driftmiljö VAS
IT/Telefoni
2022-12-05 09:30
2022-12-05 14:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat i VAS driftmiljö utan något planerat avbrott.
Påverkan:
VAS och system kopplade till VAS kommer att fungera som vanligt, men det finns en liten förhöjd risk för kortare störningar. Om ni upplever problem i VAS så kontakta supporten: 010-476 19 00.
Starttid:
2022-12-05 kl. 09:30
Sluttid:
2022-12-05 kl. 14:00
Kontaktperson:
Oskar Berg, IT-säkerhet och infrastruktur
Driftavbrott - Infektionsverktyget
IT/Telefoni
2022-12-01 10:00
2022-12-01 14:00
Omfattning:
Driftsättning av ny release
Påverkan:
Tjänsten är inte tillgänglig under servicefönstret.
Releasen innehåller ny funktionalitet och förbättringar. Mer detaljerad releaseinformation finns på
https://inera.atlassian.net/wiki/spaces/OII/pages/2991685686/December+2022
Starttid:
2022-12-01 kl. 10:00
Sluttid:
2022-12-01 kl. 14:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, RK ITD, 0340-580293