Driftstörning - Doseringsbrev från 1177 eller e-brev via AKnet
IT/Telefoni
2025-11-10 16:20
2025-11-10 16:55
Omfattning
Just nu går det inte att skicka några doseringsbrev från 1177 eller e-brev via AKnet.
Påverkan
Felsökning pågår
Starttid
2025-11-10 Kl 16:20
Sluttid
2025-11-10 Kl 16:55
Kontaktperson
Magnus Svärd
Planerad driftstörning – Cosmic Produktions-miljö
IT/Telefoni
2025-11-08 08:00
2025-11-08 17:00
Omfattning:
Cosmic Produktionsmiljö-miljö uppgraderas till version 2.1 SP9.
Påverkan:
Ingen påverkan, minimala driftstörningar kan förekomma, men uppgraderingen sker sömlöst.
Starttid:
2024-11-08 kl. 08:00
Sluttid:
2024-11-08 kl. 17:00
Kontaktperson:
Cecilia Millheim, Huvudjournal och hälsoinformatik
Driftstörning – Laddningar av Cosmic data till datalagret har gått fel
IT/Telefoni
2025-11-07 04:00
2025-11-07 15:50
Omfattning
Samtliga tabulära modeller är påverkade.
Påverkan
Gårdagens data finns inte med i Power BI rapporter som har Cosmic som datakälla.
Starttid
2025-11-07 Kl 04:00
Sluttid
2025-11-07 Kl 15:50
Kontaktperson
Alfred Kristinsson, Thomas Armstrong
Driftstörning TeleQ - uppgradering till v. 12.14
IT/Telefoni
2025-11-06 22:00
2025-11-07 04:00
Omfattning
Uppgradering till version 12.14 Release notes.
Påverkan
Aurora teleQ kommer att vara tillgänglig under hela servicefönstret och det förväntas att slutanvändare ska kunna arbeta utan avbrott under servicefönstret. Applikationen kommer automatiskt att uppdateras för att uppgraderingen ska träda i kraft. För att nya versionen ska träda i kraft kan det upplevas som att applikationen blinkar till och du kan loggas ut men blir inloggad igen
Starttid
2025-11-06 kl 22.00
Sluttid
2025-11-07 kl.04.00
Kontaktperson
Vid frågor kontakta Servicedesk Telefoni, 010-4761900 (intern anknytning 61900)
Planerad driftstörning – 1177 rådgivningsstödet webb
IT/Telefoni
2025-11-05 10:30
2025-11-05 11:30
Omfattning:
Servicefönster mellan 10:30 - 11:30 i 1177 RGS webb.
Under tiden för servicefönstret kommer tjänsten att bli otillgänglig under ca. 5 - 10 minuter, som användare kan man bli tvungen att logga in igen när tjänsten återigen blir tillgänglig.
Påverkan:
Tjänsten vara otillgänglig under ca. 5 - 10 minuter, som användare kan man bli tvungen att logga in igen när tjänsten återigen blir tillgänglig.
Starttid:
2025-11-05 kl. 10:30
Sluttid:
2025-11-05 kl. 11:30
Kontaktperson:
Henrik Mattsson, Henrik.Mattsson@regionhalland.se
INSTÄLLT! Planerat driftstörning – Datakommunikation i Region Halland. INSTÄLLT!
IT/Telefoni
2025-11-05 05:00
2025-11-05 06:00
Denna aktivitet är inställd och vi tvingas skjuta det framåt någon vecka.
______________________________________________________________________________________________
Omfattning:
Med anledning av onsdagens driftstörning i datakommunikationen, behöver det genomföras en korrigerande åtgärd i vår centrala nätverksutrustning.
Påverkan:
I samband med arbetet kan mindre störningar (<1 minut) upplevas.
Starttid:
2025-11-05 kl. 05:00
Sluttid:
2025-11-05 kl. 06:00
Kontaktperson:
Richard Carlstein, RK ITD, Richard.Carlstein@regionhalland.se
Håkan Hansson, RK ITD, Hakan.Hansson@regionhalland.se
Servicefönster SITHS
IT/Telefoni
2025-11-04 09:00
2025-11-07 12:00
Se nedan från Inera
Starttid:
2025-11-04 kl. 09:00
Sluttid:
2025-11-07 kl. 12:00
Kontaktperson:
Malin Bosdotter
Informationssäkerhet och åtkomst

Oplanerad driftstörning – Cosmic uthopp NPÖ
IT/Telefoni
2025-06-27 15:00
2025-11-09 21:00
Uthopp från Cosmic till NPÖ fungerar bara första gången när man har loggat in i Cosmic. Gör man ett andra uthopp får man ett felmeddelande "Ett fel inträffade" och/eller "Fönstret kunde inte laddas".

Påverkan:
Påverkar uthopp i Cosmic till NPÖ.Starttid:
2025-06-08 kl. 15:00
Oklart
Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinfomatik