Driftsättning av LifeCare 4.16
IT/Telefoni
2022-02-15 19:00
2022-02-15 21:00
Omfattning:
Planerad driftsättning LifeCare 4.16
Påverkan:
Ingen åtkomst av systemet
Starttid:
2022-02-15 kl. 19.00
Sluttid:
2022-02-15 kl. 21.00
Kontaktperson:
Boel Göransson, RK, 0766-965747
IT/Telefoni
2022-02-15 09:50
2022-02-16 00:00
Driftstörning Vidiview Capture appen
Omfattning:
Det är stora störningar i Vidiview Capture appen.
Påverkan:
I appen ser allt korrekt ut men när man tittar i Vidiview på datorn så har undersökningarna kommit in som oidentifierade. Detta på grund av app-version som skickats ut. Leverantör felsöker och vi inväntar ny version av app som kommer avhjälpa detta problemet.
Kontaktperson:
Malin Ahnbo Parnebo
MTA
0340-580261
Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2022-02-14 22:00
2022-02-14 22:30
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för akut tekniskt underhåll.
Påverkan:
Kl. 22.00 kommer 1177 Vårdguidens e-tjänster att stängas ned, vilket innebär att varken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 22:30, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2022-02-14 kl. 22:00
Sluttid:
2022-02-14 kl. 22:30
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2022-02-12 21:00
2022-02-13 05:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Det kan bli korta avbrott i applikationen och användare kan behöva logga in igen. Vid ankomstregistrering i VAS kan felmeddelanden visas och efterregistreringar bli nödvändiga.
Starttid:
2022-02-12 kl. 21:00
Sluttid:
2022-02-13 kl. 05:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Servicefönster - NPÖ
IT/Telefoni
2022-02-09 14:00
2022-02-09 16:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer kortare störningar förekomma.
Starttid:
2022-02-09 kl. 14:00
Sluttid:
2022-02-09 kl. 16:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2022-02-08 22:00
2022-02-08 22:30
Omfattning:
En ny version av eFrikort som bla. visar bättre felmeddelande för användarna vid problem med inloggning driftsätts.
Påverkan:
Vid driftsättning behöver en omstart göras som gör att tjänsten blir otillgänglig några minuter.
Starttid:
2022-02-08 kl. 22:00
Sluttid:
2022-02-08 kl. 22:30
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2022-02-08 19:30
2022-02-08 22:00
Omfattning:
En ny release av 1177 Vårdguidens e-tjänster med förbättrad funktionalitet driftsätts av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer varken invånare eller vårdpersonal kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 22:00, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2022-02-08 kl. 19:30
Sluttid:
2022-02-08 kl. 22:00
Kontaktperson:
Boel Göransson, Boel.Goransson@regionhalland.se
Driftstörning - Mobilincheckning
IT/Telefoni
2022-02-02 09:45
2022-02-03 08:45
Det finns för närvarande ett problem med att checka in via mobil.
Leverantör arbetar med högsta prioritet för att hitta felet och lösa det.
Tills problemet är löst kommer patienter inte att kunna använda mobil självincheckning.
Driftstörning - LifeCare
IT/Telefoni
2022-02-02 09:00
2022-02-03 10:00
Driftavbrott: Datakommunikation till VC Vessigebro
IT/Telefoni
2022-01-31 07:00
2022-01-31 09:45
1
Uppdatering 1: