IT/Telefoni
2022-02-15 09:50
2022-02-16 00:00
Driftstörning Vidiview Capture appen
Omfattning:
Det är stora störningar i Vidiview Capture appen.
Påverkan:
I appen ser allt korrekt ut men när man tittar i Vidiview på datorn så har undersökningarna kommit in som oidentifierade. Detta på grund av app-version som skickats ut. Leverantör felsöker och vi inväntar ny version av app som kommer avhjälpa detta problemet.
Kontaktperson:
Malin Ahnbo Parnebo
MTA
0340-580261
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2022-02-14 22:00
2022-02-14 22:30
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för akut tekniskt underhåll.
Påverkan:
Kl. 22.00 kommer 1177 Vårdguidens e-tjänster att stängas ned, vilket innebär att varken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 22:30, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2022-02-14 kl. 22:00
Sluttid:
2022-02-14 kl. 22:30
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2022-02-12 21:00
2022-02-13 05:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Det kan bli korta avbrott i applikationen och användare kan behöva logga in igen. Vid ankomstregistrering i VAS kan felmeddelanden visas och efterregistreringar bli nödvändiga.
Starttid:
2022-02-12 kl. 21:00
Sluttid:
2022-02-13 kl. 05:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Servicefönster - NPÖ
IT/Telefoni
2022-02-09 14:00
2022-02-09 16:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer kortare störningar förekomma.
Starttid:
2022-02-09 kl. 14:00
Sluttid:
2022-02-09 kl. 16:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2022-02-08 22:00
2022-02-08 22:30
Omfattning:
En ny version av eFrikort som bla. visar bättre felmeddelande för användarna vid problem med inloggning driftsätts.
Påverkan:
Vid driftsättning behöver en omstart göras som gör att tjänsten blir otillgänglig några minuter.
Starttid:
2022-02-08 kl. 22:00
Sluttid:
2022-02-08 kl. 22:30
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2022-02-08 19:30
2022-02-08 22:00
Omfattning:
En ny release av 1177 Vårdguidens e-tjänster med förbättrad funktionalitet driftsätts av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer varken invånare eller vårdpersonal kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 22:00, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2022-02-08 kl. 19:30
Sluttid:
2022-02-08 kl. 22:00
Kontaktperson:
Boel Göransson, Boel.Goransson@regionhalland.se
Driftstörning - Mobilincheckning
IT/Telefoni
2022-02-02 09:45
2022-02-03 08:45
Det finns för närvarande ett problem med att checka in via mobil.
Leverantör arbetar med högsta prioritet för att hitta felet och lösa det.
Tills problemet är löst kommer patienter inte att kunna använda mobil självincheckning.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - LifeCare
IT/Telefoni
2022-02-02 09:00
2022-02-03 10:00
Driftavbrott: Datakommunikation till VC Vessigebro
IT/Telefoni
2022-01-31 07:00
2022-01-31 09:45
1
Uppdatering 1:
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2022-01-26 22:30
2022-01-27 02:00
Den 26/1–2022 planerar vi att uppgradera VAS till en ny version, VAS 47.1. Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
Preliminär tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS mfl kan nås
ca 01:40 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 01:55- VAS produktion startas - VAS och NCS mfl kan nås som vanligt. Resterande tester pågår i ca 30 minuter för att säkerställa all funktionalitet.
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS.
Det går också att öppna t ex: NCS, Aweria och Medspeech från VAS läskopia.
För mer information om påverkan vid läsläge se: Guide för VAS läsläge
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 26/1-2022.
Starttid:
2022-01-26 kl. 22:30
Sluttid:
2022-01-27 ca. 02:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295