Driftstörning - Sesam
IT/Telefoni
2022-11-16 10:20
2022-11-16 11:16
Just nu är det en störning i Sesam2. Det gäller framförallt processer kopplade till individer.
Felsökning pågår.
Servicefönster - NPÖ (Nationell patientöversikt)
IT/Telefoni
2022-11-15 09:30
2022-11-17 17:00
Omfattning:
Servicefönster är planerade av leverantör under flera dagar då arbete kommer att pågå mellan 9:30-17:00.
Påverkan:
Kortvariga störningar i tjänsten förekomma och användare kan uppleva problem med inloggning i NPÖ. Om detta skulle inträffa, testa att logga in igen några minuter senare.
Starttid:
2022-11-15 kl. 09:30
Sluttid:
2022-11-17 kl. 17:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Medspeech - Utrullning av ny version
IT/Telefoni
2022-11-14 08:00
2022-11-24 17:00
Driftavbrott - MittVaccin
IT/Telefoni
2022-11-11 20:30
2022-11-11 22:30
Omfattning:
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt.
Onlinebokningen kommer inte kunna användas under denna tid.
Driftavbrott MittVaccin
IT/Telefoni
2022-11-10 20:30
2022-11-11 00:00
Omfattning:
Den 10 november genomförs en uppgradering av MittVaccin. Versionen innehåller nya funktionaliteter och buggfixar.
Det som får påverkan i Region Halland är bland annat följande:
- Ny vy för Överblickvacciner, visar nu fler än 4 givna doser
- Val av riskgrupp vid Pneumokockvaccination enligt nytt nationellt vaccinationsprogram
- Logg på vaccinprodukt (t.ex. Saldokorrigeringar, inleveranser) visas nu ihopfälld men kan expanderas
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt.
Onlinebokningen kommer inte kunna användas under denna tid.
Starttid:
2022-11-10 kl 20:30
Sluttid:
2022-11-11 kl 00:00
Driftavbrott - Lifecare
IT/Telefoni
2022-11-10 17:00
2022-11-10 19:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för driftsättning av Lifecare 4.21.
Påverkan:
Under servicefönstret är Lifecare inte tillgängligt för användare.
Starttid:
2022-11-10 kl. 17:00
Sluttid:
2022-11-10 kl. 19:00
Kontaktperson:
Boel Göransson, Boel.Goransson@regionhalland.se
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2022-11-09 22:30
2022-11-10 02:00
Driftavbrott VAS 9/11
Den 9/11–2022 planerar vi att uppgradera VAS till en ny version, VAS 50. Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
Preliminär tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS mfl kan nås
ca 01:10 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 01:30 - VAS produktion startas - VAS och NCS mfl kan nås som vanligt. Resterande tester pågår i ca 30 minuter för att säkerställa all funktionalitet.
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS.
Det går också att öppna t ex: NCS, Aweria och Medspeech från VAS läskopia.
För mer information om påverkan vid läsläge se: Guide för VAS läsläge
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt
kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 9/11-2022.
Starttid:
2022-11-09 kl. 22:30
Sluttid:
2022-11-10 ca. 02:00
Kontaktperson:
Niklas Persson, IT-Service, 0705-273315
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Driftavbrott Obstetrix och Milou
IT/Telefoni
2022-11-09 12:00
2022-11-09 13:30
Omfattning:
Obstetrix och Milou stängt för service
Påverkan:
Under stoppet bör Obstetrix vara stängt, inte bara utloggat med F8 (annars blir det felmeddelande då Obstetrix startas igen), Milou kommer inte att fungera. För övrigt går datorerna bra att använda.
Starttid:
2022-11-09 kl. 12:00
Sluttid:
2022-11-09 kl. 13:30
Servicefönster -1177.se
IT/Telefoni
2022-11-08 18:00
2022-11-09 14:00
1
Uppdatering 1:
Lifecare - servicefönster
IT/Telefoni
2022-11-08 17:00
2022-11-08 21:00