Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Planerat driftavbrott – LIFECARE

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-26 17:00

Beräknat avslut

2024-11-26 20:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Lifecare SPPåverkan:
Driftstopp r/t ny releaseStarttid:
2024-11-26 kl. 17:00

Sluttid:
2024-11-26 kl. 19:00


Kontaktperson:
Ebba Pettersson, applikationsspecialist, eHälsa och invånartjänster. 

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Oplanerat driftavbrott/driftstörning – Personalverktyg 1177

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-25 11:55

Beräknat avslut

2024-11-25 15:35

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Går inte att logga in, vit sida står och laddar. Felsökning pågår 

Påverkan:
-


Starttid:
2024-11-25 kl 11:50 

Sluttid:
Oklart


Kontaktperson:
Yvonne Mårlind
eHälsa och invånartjänster

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

UPPDATERAD 2024-11-26 Driftstörning - Ledningssystemet OMNIA:s sökfunktion

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-25 10:25

Beräknat avslut

2024-11-26 16:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Felet ska vara avhjälpt från Microsofts sida. Men det kan förekomma ev reststörningar.

Påverkan

Felsökning pågår

Starttid

2024-11-25 Kl 11:25

Sluttid

Oklart

Kontaktperson

Lovisa Åblad

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

UPPDATERAD 2024-11-26 Driftstörning - Outlook web och klienten samt Teams-kalender

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-25 09:55

Beräknat avslut

2024-11-26 16:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

2024-11-26 Felet ska vara avhjälpt hos Microsoft men det kan förekomma små rester.

2024-11-25 Kan förekomma störningar och felmeddelande att man inte kan nå brevlåda. Gäller både klient och webb. Kan även påverka Teams-kalendern.

Påverkan

Felsöks av Microsoft

Starttid

2024-11-25 Kl 09:55

Sluttid

Oklart

Kontaktperson

Håkan Wänlund

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Oplanerat driftavbrott/driftstörning – Lifecare

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-25 08:00

Beräknat avslut

2024-11-27 08:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Lifecare SP har haft vissa driftstörningar under helgen och idag. Systemet går att använda i viss mån. Tieto är informerade och felsöker.

Påverkan

Sporadiska störningar. Vissa användare får ej upp patienter.

Starttid

2024-11-25 kl. 08:00

Sluttid

2024-11-27 kl. 08:30

Kontaktperson

Ebba Pettersson, Applikationsspecialist Ehälsa och Invånartjänster.
ebba.pettersson@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerad driftstörning Region Hallands TeleQ-uppgradering v. 11.21

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-21 13:00

Beräknat avslut

2024-11-21 17:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Uppgradering upp till version 11.21 Release notes.

Påverkan

Aurora teleQ kommer att vara tillgängligt under servicefönstret och man kan förväntas arbeta som vanligt under arbetets gång.

Starttid

2024-11-21 kl. 13.00

Sluttid

2024-11-21 kl. 17.00

Kontaktperson

Vid frågor kontakta Servicedesk Telefoni, 010-4761900 (intern anknytning 61900).

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - NCS Läkemedel

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-20 22:30

Beräknat avslut

2024-11-21 01:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Den 20:e november från kl. 22:30 påbörjas uppdatering av NCS Läkemedelsmodul till version 5.16.2.
Uppdateringen kräver ett driftstopp och NCS. Läkemedelsmodul kan ej nås från kl. 22:30 till cirka kl. 01:00.

Den nya versionen av NCS Läkemedelsmodul innehåller funktioner för NCS i läsläge vid övergång till Cosmic.

Uppdateringen kräver ett driftstopp
Produktionsmiljön för NCS Läkemedelsmodul kan inte nås mellan kl. 22:30 – 01:00.
Under detta driftstopp är NCS Läsmiljö tillgänglig.

NCS rutiner för driftstopp ska förberedas och användas.

Vid detta driftstopp kommer NCS Läsmiljö användas upptill befintlig driftstoppsrutin.
För utskrift av aktuella ordinationer välj utskrift aktuella ordinationer genom menyval patient i NCS Läkemedelsmodul, Patient -> Skriv ut -> Aktuella ordinationer eller Via högerklick i ordinationslistan -> Utskrift aktuella ordinationer. Utskriften kan t.ex. användas för att signera vilka läkemedel som administrerats till patienten under detta planerade driftstopp.

För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide Aktuella ordinationer - Utskrift - NCS.

Påverkan:

NCS Läsmiljö
NCS Läsmiljö nås via VAS genom sedvanligt anrop till NCS Läkemedelsmodul. Vyerna är en läsmiljö av läkemedelsinformationen, i listen står det NCS vårdportal Läsmiljö. Ingen registrering av läkemedelsinformation ska ske under servicefönstret (knappar i vyerna är inte aktiva).

OBS: Ny eller ändring av läkemedelsinformation kopplat till ordination eller administration av läkemedel under driftstoppet ska registreras i NCS Läkemedelsmodul när systemet åter är i drift.

Starttid:
2024-11-20 kl. 22:30

Sluttid:
2024-11-21 kl. 01:00

Kontaktperson:
Anneli Skoglund, IT och Digitalisering, 035-136556
Magnus Svärd, IT och Digitalisering, 0701-821654

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott: Information om kommande servicefönster

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-20 19:00

Beräknat avslut

2024-11-21 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Driftavbrott: Information om kommande servicefönster 2024-11-20 kl. 19:00 - 24:00
Övergripande kontaktperson:
Håkan Hansson, IT-säkerhet och infrastruktur, 035-136625

1)
INSTÄLLT!   System för Klinisk kemi

Kontaktpersoner:
Sofie Sandin, MTH Informationssystem, 035-134944
Jan Hildén, MTH Informationssystem, 0340-481481
Bodil Arvidsson, Klinisk kemi, Halmstad, 035-131813
Elisabeth Holmqvist, Klinisk kemi, Varberg, 0340-481917

2)
INSTÄLLT!  System för Klinisk Patologi

Kontaktpersoner:
Sofie Sandin, MTH Informationssystem, 035-134944
Jan Hildén, MTH Informationssystem, 0340-481481

3)
Medspeech

Omfattning:
Underhåll på databasserver

Påverkan:
Kort avbrott som innebär att Medspeech kommer att behöva startas om, ett felmeddelande kommer att visas. Har diktat spelats in under avbrottet finns följande guide för hur det hanteras: https://zero.comaround.com/link/f16cbade8a4a4145b5fe08d784f5d7be/

Starttid:
2024-11-20 kl. 22:30

Sluttid:
2024-11-20 kl. 23:00

Kontaktperson:
Karin Westholm, RK ITD, 0340-580295

4)
AmbulansEKG

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av Corpuls – Ambulans EKG.

Påverkan:
Kommer inte gå att skicka in EKG från ambulanserna till Tracemaster under denna period.

Starttid:
2024-11-20 kl. 20:00

Sluttid:
2024-11-20 kl. 21:00

Kontaktperson:
Benjamin Säll, MTH, 035-131086

5)
Tracemaster, EKG granskning/lagring

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av Tracemaster.

Påverkan:
Tracemaster kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.
Kommer ej gå att granska EKG i Tracemaster.

Starttid:
2024-11-20 kl. 20:00

Sluttid:
2024-11-20 kl. 21:00

Kontaktperson:
Benjamin Säll, MTH, 035-131086

6)
Syngo Dynamics

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.

Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden. Detta är system som i huvudsak används dagtid.

Starttid:
2024-11-20 kl. 19:00

Sluttid:
2024-11-20 kl. 21:00

Kontaktperson:
Benjamin Säll, MTH, 035-131086

7)
WORKLIST på EKG-apparater och Ultraljudsapparater

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.

Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.

Starttid:
2024-11-20 kl. 19:00

Sluttid:
2024-11-20 kl. 21:00

Kontaktperson:
Benjamin Säll, MTH, 035-131086

8)
Miljö för Bentäthetsmätning

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.

Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.

Starttid:
2024-11-20 kl. 19:00

Sluttid:
2024-11-20 kl. 21:00

Kontaktperson:
Benjamin Säll, MTH, 035-131086

9)
Patchning integrationsserver Agresso/Sesam

Omfattning:
Windowspatchning och ev. uppdatering av firmware LTHMCINT. Integrationsserver mellan Sesam och Agresso

Påverkan:
30 min nertid för omstarter

Starttid:
2024-11-20 kl. 19:00

Sluttid:
2024-11-20 kl. 20.00

Kontaktperson:
Mårten Möllborn, IT-säkerhet & Infrastruktur, 079-0670952

10)
Hallandskatalogen

Omfattning:
Windowspatchning och ev. uppdatering firmware LTHAKMIM.

Påverkan:
30 min nertid för omstarter.

Starttid:
2024-11-20 kl. 19:00

Sluttid:
2024-11-20 kl. 20.00

Kontaktperson:
Mårten Möllborn, IT-säkerhet & Infrastruktur, 079-0670952

11)
Beslutsstödssystem

Omfattning:
Windowspatchning och ev. uppdatering firmware LTDW3.

Påverkan:
30 min nertid för omstarter.

Starttid:
2024-11-20 kl. 19:00

Sluttid:
2024-11-20 kl. 21.00

Kontaktperson:
Mårten Möllborn, IT-säkerhet & Infrastruktur, 079-0670952

12)
AIQU (Resurshanterare för AI beräkningar)

Omfattning:
Linuxpatchning och ev. uppdatering firmware LTAIGPU01.

Påverkan:
30 min nertid för omstarter.

Starttid:
2024-11-20 kl. 19:00

Sluttid:
2024-11-20 kl. 20.00

Kontaktperson:
Mårten Möllborn, IT-säkerhet & Infrastruktur, 079-0670952

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat underhållsarbete Telefoni växelplattform

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-20 19:00

Beräknat avslut

2024-11-20 22:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

För att upprätthålla en stabil teknisk miljö för telefoniplattformen behöver vi byta ut ett antal certifikat som används på våra telefoniservrar för att de ska fungera normalt.

Under normala omständigheter vid denna typ av underhåll sker det inte någon påverkan för verksamheten.

Omfattning

Under kvällen den 20 november sker underhållsarbete i televäxelsystemet där samtliga verksamheter som använder Region Hallands telefoni, därmed Hallands sjukhus i Halmstad och Varberg, Ambulans/Diagnostik/Hälsa, Psykiatrin Halland och Regionservice skulle kunna bli påverkade.

Påverkan

De funktioner som eventuellt skulle kunna påverkas är följande:

  • medicinska larm
  • personsökning (även via Dect-telefoni)
  • meddelande funktion Mobiltelefonin påverkas dock inte.
  • porttelefoner

Viktig information

Alla funktioner inom HS Halmstad och Varberg som ingår i larmkedjan för Akuta medicinska larm får en reservmobil utdelad i förväg om det skulle uppstå störning/avbrott i telefonin.

  • Akut medicinskt larmnummer 070-2734871

Starttid

2024-11-20 kl. 19.00

Sluttid

2024-11-20 kl 22.00

Kontaktuppgifter vid frågor

Vid frågor kontakta Servicedesk Telefoni, 010-4761900 (intern anknytning 61900).

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftavbrott – Lifecare

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-20 17:00

Beräknat avslut

2024-11-20 19:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Servicefönster i Lifecare

Påverkan:
Systemet går inte att nå.

Starttid:
2024-11-20 kl. 17:00

Sluttid:
2024-11-20 kl. 19:00

Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

1429 driftstörningar - sida 2 av 143

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>