Driftavbrott e-recept och Pascal
IT/Telefoni
2020-05-07 23:00
2020-05-08 07:00
Omfattning:
eHälsomyndigheten utför tekniskt underhåll/prestandahöjande åtgärder inom sin tjänsteplattform.
Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal. Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.
Starttid:
2020-05-07 kl. 23:00
Sluttid:
2020-05-08 kl. 07:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Uppdaterad 08:15. Driftstörning - Nätverksförbindeleser i norra Halland
IT/Telefoni
2020-05-07 08:00
2020-05-08 08:15
Samtliga enheter har nu återfått nätverksförbindelse.
Följande enheter är utan nätverksförbindelse i nuläget.
Ungdomsmottagningen i Kungsbacka
Åsa VCTyvärr finns ingen prognos om när det kan vara löst
De flesta har nu återfått nätverksförbindelse.
Dock återstår Ungdomsmottagningen i Kungsbacka samt Vallda VC.
Driftstörning NPÖ-uthopp från VAS
IT/Telefoni
2020-05-07 01:00
2020-05-07 09:45
1
Efter nattens VAS-driftsättning så fungerar inte uthoppet till NPÖ från VAS. Felsökning pågår.
Uppdatering 1:
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2020-05-06 22:30
2020-05-07 01:25
Driftavbrott VAS
Den 6/5-2020 planerar vi att uppgradera VAS till en ny version, VAS 41. Det blir ett avbrott med läskopia. Möjlighet till information om innehållet i den nya versionen kommer att finnas i kompetensportalen, mer information kommer i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben inom kort.
Driftsättningen kan med kort varsel flyttas fram om pandemisituationen den 6/5 kräver det.
Tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 01:15 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:25 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna NCS från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läskopia se: Guide för VAS Läsdatabas
Driftstoppsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av NCS utdelningslista inför stoppet se denna guide.
Starttid:
2020-05-06 kl. 22:30
Sluttid:
2020-05-07 ca. 01:25
Kontaktperson:
Karl Ingmansson, IT-Service, 035-2416493
Driftstörning - 1177 Personalverktyget
IT/Telefoni
2020-05-06 10:55
2020-05-06 11:21
Felsökning pågår hos leverantör.
Driftstörning - Business Objects - VAS
IT/Telefoni
2020-05-04 08:00
2020-05-06 08:00
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
Laddning av data från VAS har inte fungerat och det görs en omladdning som beräknas vara klar 5/5 kl. 08.00
Driftstörning Ambulans-EKG
IT/Telefoni
2020-04-30 09:20
2020-04-30 11:22
Omfattning:
Ambulans EKG kommer inte in.
Påverkan:
Driftavbrott. Felsökning pågår. Reservrutiner gäller
Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2020-04-29 08:00
2020-04-29 10:20
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
Laddning av data från VAS har inte fungerat. Felsökning pågår.
Starttid:
2020-04-29 kl. 08.00
Sluttid:
Datum och tid (om känt)
Driftavbrott - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2020-04-28 17:00
2020-04-28 22:00
1
Omfattning:
Ny relaese av 1177 Vårdguidens e-tjänster med ny och förbättrad funktionalitet samt rättade fel driftsätts.
Påverkan:
1177 Vårdguidens e-tjänster kommer att stängas ned, vilket innebär att varken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade. Tjänsten kommer öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2020-04-28 kl. 17:00
Sluttid:
2020-04-28 kl. 22:00
Kontaktperson:
Boel Göransson, RGS IT-Service, 0766-965747
Uppdatering 1:
Driftstörning - Webcert
IT/Telefoni
2020-04-28 14:05
2020-04-28 16:55
Just nu är det svårt att nå och arbeta i Webcert. Felsökning pågår.