Planerad driftstörning TeleQ-uppgradering v. 11.20
IT/Telefoni
2024-11-07 20:00
2024-11-07 23:59
Omfattning
Uppgradering upp till version 11.20 Release notes.
Påverkan
Aurora teleQ kommer att vara otillgängligt under delar, upp till hela servicefönstret.
Starttid
2024-11-07 kl. 20.00
Sluttid
2024-11-07 kl. 24.00
Kontaktperson
Vid frågor kontakta Servicedesk Telefoni, 010-4761900 (intern anknytning 61900).
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2024-11-06 13:00
2024-11-06 14:50
Omfattning
Problem att logga in i Lifecare
Påverkan
Går ej att logga in i lifecare
Starttid
2024-11-06 13:15
Sluttid
2024-11-06 14:50
Kontaktperson
Ebba Pettersson
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Dragon Medical
IT/Telefoni
2024-11-06 12:45
2024-11-22 11:00
Omfattning
Just är det svårt att någ Dragon Medical
Påverkan
Felanmält till leverantör
Starttid
2024-11-06 kl 12:45
Sluttid
Oklart
Kontaktperson
Prajapat Navinkumar
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Planerat driftstörning – NPÖ - Nationell patientöversikt
IT/Telefoni
2024-11-05 10:00
2024-11-05 11:00
Omfattning:
Leverantören har servicefönster
Påverkan:
Det kan bl.a. bli problem att logga in.
Starttid:
2024-11-05 kl. 10:00
Sluttid:
2024-11-05 kl. 11:00
Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik
Planerat driftavbrott – Stöd och behandling och designverktyget
IT/Telefoni
2024-11-05 10:00
2024-11-05 14:00
Omfattning:
Servicefönster stöd och behandling och designverktyget.
Påverkan:
Under denna tid kommer ingen kunna vara inne i tjänsten och jobba. Servicefönstret kan komma att avslutas i förtid.
Starttid:
2024-11-05 kl. 12:00
Sluttid:
2024-11-05 kl. 14:00
Kontaktperson:
Ebba Pettersson, Applikationsspecialist, eHälsa och invånartjänster.
Driftavbrott – MittVaccin
IT/Telefoni
2024-11-04 20:30
2024-11-04 21:00
Omfattning:
Den 4 november genomförs ett servicefönster i MittVaccin.
Versionen innehåller rättningar och buggfixar
Det som får påverkan i Region Halland är bland annat följande:
Ändring av en vaccination som inte slår igenom vid hög belastning åtgärdas.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt. Onlinebokningen kommer inte kunna användas under denna tid.
Vid vaccination under uppgradering kan Ikon förpdf MittVaccin reservrutin användas
Starttid
2024-11-04 kl. 20:30
Sluttid
2024-11-04 kl. 21:00
Kontaktperson:
Magnus Svärd, 070-1821654
Planerat driftavbrott – Lifecare
IT/Telefoni
2024-10-31 17:00
2024-10-31 21:00
Omfattning:
Leverantören har ett servicefönster
Starttid:
2024-10-31 kl. 17:00
Sluttid:
2024-10-31 kl. 21:00
Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik
Driftstörning - Inloggning på klient (dator) med SITHS-kort
IT/Telefoni
2024-10-29 16:00
2024-10-30 09:30
Omfattning
Just nu förekommer det sporadiska problem med inloggning på klienterna (datorerna) med SITHS-kort.
Använd Användar-ID och lösenord
Starttid
2024-10-29 Kl 16:00
Sluttid
Okänt
Kontaktperson
Incidentmanager
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott – Födelseanmälan
IT/Telefoni
2024-10-29 07:00
2024-10-25 11:00
Omfattning:
Tisdag 29 oktober mellan kl. 07:00 – 11:00 sker underhåll hos Skatteverket som påverkar tjänsten Födelseanmälan.
Påverkan:
Servicefönstret kommer att påverka Födelseanmälan och medför att periodvisa störningar/avbrott kan förekomma i samband med underhållsarbetet, medan driftavbrottet pågår returneras "Tekniska fel."
Ni bör kunna registrera anmälningar som vanligt igen efter detta servicefönster.
Denna information kommer även att publiceras på: https://www.inera.se/driftstatus/kommande-atgarder/
Starttid:
2024-10-29 kl. 07:00
Sluttid:
2024-10-29 kl. 11:00
Kontaktperson:
Magnus Svärd, RK ITD, 0701-821654
Driftstörning – MittVaccin
IT/Telefoni
2024-10-28 07:30
2024-11-05 08:00
MittVaccin har för närvarande en driftstörning som gör att en tillfällig låsning ibland uppstår ( är dock mycket sällsynt) vid hög belastning i databasen, enbart när en redan ordinerad/hanterad vaccinationsuppgift ändras (uppdateras) och uppdateringen avbryts utan att det meddelas användaren. Vi ber er därför att manuellt kontrollera att ändringen har sparats, tills MittVaccin meddelar att problemet är löst. Störningen inträffar inte när vaccinationer läggs till. En service uppdatering är under framtagande för att felet vid låsning ska fångas och presenteras för användaren och hen kan spara ändringen på nytt.
Vid vaccination under driftstörningen och problem med registrering kan MittVaccin reservrutin användas
Kontaktperson:
Magnus Svärd, 070-1821654
Annelie Skoglund, 035-135665