Driftavbrott - Intygstjänster
IT/Telefoni
2020-12-08 19:00
2020-12-08 23:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för Intygstjänsters release 2020-3. För information om innehåll se nyhet på intranät/vårdgivarewebb.
Påverkan:
Under servicefönstret så kommer samtliga intygstjänster inklusive Webcert att stängas ner och vara otillgängliga för användare. Detta innebär att det inte kommer att vara möjligt at skapa nya intyg i VAS.
Starttid:
2020-12-08 kl. 19:00
Sluttid:
2020-12-08 kl. 23:00
Kontaktperson:
Anette Larsson, IT-Service, 0340-481802
Servicefönster - Infektionsverktyget
IT/Telefoni
2020-12-08 18:00
2020-12-08 22:00
Omfattning:
Driftsättning av ny release.
Påverkan:
Tjänsten kommer ej att vara tillgänglig under servicefönstret.
Release notes finns tillgängliga på https://inera.atlassian.net/wiki/spaces/OII/pages/568688847/December+2020
Starttid:
2020-12-08 kl. 18:00
Sluttid:
2020-12-08 kl. 22:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning - Nationell Patientöversikt (NPÖ)
IT/Telefoni
2020-12-08 10:00
2020-12-09 08:30
Omfattning:
Det kan vara problem att nå NPÖ för tillfället.
Starttid:
2020-11-08 kl. 10:00
Sluttid:
Okänt
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2020-12-07 20:00
2020-12-07 21:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret finns en förhöjd risk för störningar i tjänsten och efterregistreringar kan bli nödvändiga.
Starttid:
2020-12-07 kl. 20:00
Sluttid:
2020-12-07 kl. 21:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2020-12-07 09:00
2020-12-07 14:00
Omfattning:
Driftstörning i Lifecare
Påverkan:
Driftstörning i Lifecare
Länk till den gemensamma tidbioen https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ztlcAASOqAxS4qO7g1sjgQAAqL8uyxiyIYQFlx7qu08/edit?usp=sharing
Länk till driftstoppsrutinen http://styrdadokument.regionhalland.se/doc/B215C3E0-8CCA-49E3-9759-850D2D4E9977
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftstörning -Sjukresa Intyg, Itrip och Master-kopplingen
IT/Telefoni
2020-12-07 08:00
2020-12-07 14:47
Påverkan:
Befolknings slagning emot befolkning register fungerar ej
Driftstoppsrutiner ska användas
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - Kompetensportalen
IT/Telefoni
2020-12-02 11:00
2020-12-02 17:00
Omfattning:
Uppgradering av Kompetensportalen
Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt under tiden för uppgradering. Det innebär bland annat att kurskatalogen och digital utbildningar är inte är tillgänglig samt att utvecklingssamtal inte kan genomföras i systemet.
Starttid:
2020-12-02 kl. 11:00
Sluttid:
2020-12-02 kl. 17.00
Kontaktperson:
Pernilla Johansson, GAS, Pernilla.johansson@regionhalland.se
Driftstörning 1177 problem i flera tjänster
IT/Telefoni
2020-12-02 08:15
2020-12-04 08:00
Omfattning: 1177 personalverktyg(administrera e-tjänster)
Påverkan: Det är problem med seghet och det kommer felmeddelanden om kommunikation. Felsökning pågår
Just nu kan det vara problem att logga in i personalverktyget och att komma åt sina mottagningar. Felsökning pågår.
Kontaktperson: Karin Westholm RGS VS Systemförv IT
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2020-12-01 17:00
2020-12-01 20:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för en ny release av 1177 Vårdguidens e-tjänster.
Påverkan:
Varken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 20:00, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2020-12-01 kl. 17:00
Sluttid:
2020-12-01 kl. 20:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Driftstörning - IT system på Klinsik Kemi samt Mikrobiologi
IT/Telefoni
2020-12-01 16:00
2020-12-03 00:00
1
IT-systemet på Klinisk kemi och Mikrobiologi är för närvarande ur drift.
Detta medför arbete med Driftstoppsrutiner.
I första hand utförs analys på akutmärkta rör.
Analyssvar erhålls via fax alternativt telefon på akutbeställda analyser.
Undvik kompletteringar och icke-akuta beställningar under tiden IT-systemet är ur funktion.
Under tiden driftstörningen pågår är vårt system otillgängligt vilket innebär att vi under stoppet inte har möjlighet att ta fram tidigare resultat från vårt IT-system.
Svaren kommer till VAS när IT-systemet åter är i drift.
Meddelande läggs ut på intranätet när systemet åter är i drift och
Driftstoppsrutiner upphör.
Uppdatering 1: