Driftavbrott - Hallandskatalogen
IT/Telefoni
2021-03-02 13:00
2021-03-02 16:00
1
Hallandskatalogen samt synkar mot HSA-katalogen och Region Hallands nätverks-AD stängs ner för planerat underhåll/produktionssättning av ny/förändrad funktionalitet.
Kataloguppdaterare kan inte logga in i katalogen under tiden för avbrottet.
Brådskande ändringar som inte kan vänta anmäls till Servicedesk för manuell hantering.
Befintliga uppgifter i HSA-katalogen, nätverks-AD eller andra system som använder information från Hallandskatalogen eller HSA påverkas inte (undantaget Internkatalogen på Region Hallands intranät).
Starttid:
2021-03-02 kl. 13:00
Sluttid:
2021-03-02 kl. 17:00
Uppdatering 1:
Driftstörning - Datorkommunikation
IT/Telefoni
2021-03-02 11:00
2021-03-02 16:00
Just nu upplevs störningar i datorkommunikationen.
Ett flertal system upplevs sega eller svåra att nå.
Felsökning pågår!
TELE - Driftstörning mobila anknytningar
IT/Telefoni
2021-03-02 10:00
2021-03-02 13:30
Vi har för tillfället störningar på mobila anknytningar (MEX).
Gäller både inkommande och utgående samtal.
Störningen är nationell och berör samtliga Tele2:s kunder.
Felsökning pågår!
Servicefönster - MittVaccin
IT/Telefoni
2021-02-28 16:00
2021-03-01 00:00
Omfattning:
Ny release som innehåller förbättringar av befintlig funktionalitet.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin inte vara tillgängligt
Starttid:
2021-02-28 kl. 16:00
Sluttid:
2021-03-01 kl. 00:00
Driftavbrott - SITHS
IT/Telefoni
2021-02-25 21:00
2021-02-25 23:00
Omfattning:
Inera uppgraderar CA-systemet till en ny version
Påverkan:
Det kommer inte vara möjligt att ge ut nya SITHS-kort, publicera certifikat eller ställa frågor mot spärrlistor.
Starttid:
2021-02-25 21:00
Sluttid:
2021-02-25 23:00
Driftavbrott - eFrikort
IT/Telefoni
2021-02-24 22:00
2021-02-24 22:30
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för uppdatering av eFrikort webbapplikationen med en ny funktion för superanvändare.
Påverkan:
Uppdateringen kommer medföra ett kort avbrott i tjänsten som även påverkar ankomstregistrering i VAS på c:a 1-2 minuter.
Starttid:
2021-02-24 kl. 22:00
Sluttid:
2021-02-24 kl. 22:30
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2021-02-24 17:00
2021-02-24 20:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för ny release av 1177 Vårdguidens e-tjänster som innehåller ny och förbättrad funktionalitet.
Påverkan:
Kl. 17.00 kommer 1177 Vårdguidens e-tjänster att stängas ned, vilket innebär att varken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 20:00, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2021-02-24 kl. 17:00
Sluttid:
2021-02-24 kl. 20:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Driftstörning - Visiba Care
IT/Telefoni
2021-02-24 10:30
2021-02-24 13:00
Driftstörningen berör kommunikationen via Visiba Care, t ex SMS, video, mail och push-notiser. Felsökning pågår hos leverantören.
Driftstörning - eFrikort
IT/Telefoni
2021-02-23 14:00
2021-02-23 15:10
Omfattning:
Igår eftermiddag, 22 februari, uppstod ett problem i Efrikorts miljöer som innebär att följdfel kan uppkomma. Ett sådant fel som vi nu har sett är att det inte går att göra utskrifter direkt från webbapplikationen. eFrikort är dock uppe och fungerar vanligt med registreringar av avgifter och frikort, så det går bra att använda eFrikort och tjänsterna som vanligt. Vi vill dock be er om att undvika att göra ändringar i konfiguration och inställningar på vårdhuvudman tills vi meddelat att problemet är löst.
TELE (Uppd. 19/2 kl. 14.50) - tillfälligt svårt att nå Region Halland via telefon
IT/Telefoni
2021-02-19 08:10
2021-02-19 17:00
1
Uppd. 19/2 kl. 14.50: Region Halland håller på att se över belastningen som en ökande mängd samtal innebär ur både strategisk och teknisk synvinkel.
Pga hög belastning men många ingående samtal till Region Halland och privat vårdverksamhet (som har sin telefoni via regionen) kan det för tillfället vara svårt både att komma fram till våra telefonistern och att ringa in och ut från TeleQer. Även samtal till individuella anknytningar kan vara svåra att etablera men patientpåverkan är det som för tillfället märks främst.
Felsökning pågår.
Uppdatering 1: