Driftstörning - remissvar från röntgen
IT/Telefoni
2021-04-29 01:00
2021-04-29 08:28
Pga en förändring i biztalk vid VAS driftsättning inatt så finns det risk att remissvar från röntgen inte kommer tillbaka till VAS.
Felsökning påbörjas på morgonen 29/4.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott – VAS
IT/Telefoni
2021-04-28 22:30
2021-04-29 01:00
Eftersom planerad driftsättning av VAS 45 blev inställd, planerar vi nu att genomföra denna driftsättning den 28/4 istället.
Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
Preliminär tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 00:30 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:00 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna NCS
från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läskopia se: Guide för VAS Läsdatabas
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Starttid:
2021-04-28 kl. 22:30
Sluttid:
2021-04-29 ca. 01:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
TELE - TeleQ stängt för underhåll 28/4 kl.22:00 - 29/4 kl.02:00
IT/Telefoni
2021-04-28 22:00
2021-04-29 02:00
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftstörning - NPÖ
IT/Telefoni
2021-04-27 11:45
2021-04-27 13:35
Visiba Care - problem med SITHS-inloggning
IT/Telefoni
2021-04-27 08:50
2021-04-27 10:30
Omfattning:
Leverantör har meddelat att de upplever ett stort antal misslyckade inloggningsförsök med SITHS och felsöker detta omgående.
Påverkan:
Det kan vara problem att logga in i Visiba Care.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - Journalia-AK
IT/Telefoni
2021-04-26 17:00
2021-04-26 19:00
Omfattning:
Uppgradering till ny version av Journalia-AK.
Läs om förändringarna här: Leveransbesked Journalia AK Q2 2021
Påverkan:
Systemet kommer inte vara tillgängligt under tiden för driftavbrottet.
Reservrutiner ska användas.
Starttid:
2021-04-26 kl. 17:00
Sluttid:
2021-04-26 kl. 19:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2021-04-26 09:06
2021-04-26 11:00
Just nu kan det vara problem med personalinloggningen.
Business Objects, VAS-data
IT/Telefoni
2021-04-26 08:00
2021-04-28 23:00
Omfattning:
Business Objects, VAS-data
Påverkan:
Laddningen av VAS-data till datalagret har misslyckats och är ej uppdaterad i Business Objects. Felsökning pågår.
Starttid:
2021-04-26 08:00
Kontaktperson:
Thomas Thorsson, AUS, 0708-12 72 97
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Mitt Vaccin
IT/Telefoni
2021-04-22 08:50
2021-04-22 10:00
Just nu är det problem med att boka återbesök för dos 2 - felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - VAS, NCS, Aweria mfl
IT/Telefoni
2021-04-22 08:37
2021-04-22 10:00
Just nu kan det vara svårt att nå VAS.
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00