Driftavbrott - Webcert och övriga intygstjänster
IT/Telefoni
2023-04-04 19:00
2023-04-04 23:59
Omfattning:
Ett servicefönster för tekniskt underhåll av Intygstjänster samt rensning av Intygsstatistik databas är planerat av leverantör. För mer information se: https://inera.atlassian.net/wiki/spaces/EIT/pages/412420175/Release+notes+Intygsstatistik
Påverkan:
Samtliga Intygstjänster: Webcert, Rehabstöd och Intygsstatistik är otillgängliga under servicefönstret. (Även Mina intyg riktat till invånare är otillgänglig).
Starttid:
2023-04-04 kl. 19:00
Sluttid:
2023-04-04 23:59
Kontaktperson:
Karin Westholm, 0340-58 02 95
Servicefönster - E-arkiv
IT/Telefoni
2023-03-29 07:00
2023-03-29 08:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av E-arkiv för att åtgärda några problem.
Påverkan:
Det finns risk för korta avbrott, om det inträffar får användare starta E-arkiv på nytt.
Starttid:
2023-03-29 kl. 07:00
Sluttid:
2023-03-29 kl. 08:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Driftstörning - Rådgivningsstödet Webb
IT/Telefoni
2023-03-28 11:45
2023-03-28 13:20
Omfattning:
Just nu kan användare uppleva problem med att logga in i Rådgivningsstödet Webb.
Felsökning pågår hos leverantör.
Starttid:
2023-03-28 kl. 12:45
Sluttid:
Okänt
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Servicefönster - Journalen på 1177
IT/Telefoni
2023-03-23 08:30
2023-03-23 11:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för driftsättning av ny version, Journalen 4.4.
Påverkan:
Under delar av servicefönstret kommer tjänsten vara otillgänglig, men störningar kan förekomma under hela fönstret. Det gäller både Journalen för invånare och Journalen Admin.
Starttid:
2023-03-23 kl. 08:30
Sluttid:
2023-03-23 kl. 11:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, 0340-580295
Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2023-03-22 22:30
2023-03-23 01:30
Den 22/3–2023 planerar vi att uppgradera VAS till en ny version, VAS 50.1. Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
Preliminär tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 23:00 - VAS läskopia startas - VAS och NCS mfl kan nås
ca 00:40 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 01:00 - VAS produktion startas - VAS och NCS mfl kan nås som vanligt. Resterande tester pågår i ca 30 minuter för att säkerställa all funktionalitet.
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS.
Det går också att öppna t ex: NCS, Aweria och Medspeech från VAS läskopia.
För mer information om påverkan vid läsläge se: Guide för VAS läsläge
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt
kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 22/3-2023.
Starttid:
2023-03-22 kl. 22:30
Sluttid:
2023-03-23 kl. 01:30
Kontaktperson:
Niklas Persson, IT-Service, 0705-273315
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295
Driftavbrott - Obstetrix och Milou
IT/Telefoni
2023-03-22 12:00
2023-03-22 13:30
Omfattning:
Obstetrix och Milou stängt för service
Påverkan:
Under stoppet bör Obstetrix vara stängt, inte bara utloggat med F8 (annars blir det felmeddelande då Obstetrix startas igen), Milou kommer inte att fungera. För övrigt går datorerna bra att använda.
Starttid:
2022-03-22 kl. 12:00
Sluttid:
2022-03-22 kl. 13:30
Kontaktperson:
Lena Johansson, RK ITD, 0340-580293
Driftstörning - NCS Läkemedelsmodul
IT/Telefoni
2023-03-20 08:15
2023-03-31 08:44
Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2023-03-18 21:00
2023-03-19 05:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för eFrikort.
Påverkan:
Under servicefönstret finns en förhöjd risk för störningar i eFrikort webbapplikation och vid ankomstregistreringar.
Starttid:
2023-03-18 kl. 21:00
Sluttid:
2023-03-19 kl. 05:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, Karin.Westholm@regionhalland.se
Driftstörning NCS Läkemedelsmodul
IT/Telefoni
2023-03-17 08:00
2023-03-17 15:30
1
Omfattning:
Just nu är det problem för vissa användare att nå NCS Läkemedelsmodul.
Vid problem kontakta supporten för hjälp och uppge vilken dator problemet finns på.
Felsökning pågår.
Påverkan:
Hur påverkas systemet/utrustningen?. Ex. Totalt avbrott eller sporadiska störningar
Uppdatering 1:
Servicefönster - Nationell patientöversikt (NPÖ)
IT/Telefoni
2023-03-16 08:00
2023-03-16 14:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för driftsättning av ny version, NPÖ 4.4.
Påverkan:
Under första delen av servicefönstret (ca 8-10) kommer tjänsten vara otillgänglig, men störningar kan förekomma under hela fönstret.
Starttid:
2023-03-16 kl. 08:00
Sluttid:
2023-03-16 kl. 14:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, 0340-580295