Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Planerat driftavbrott – Patientövervakningen Philips IntelliVue iX (Halmstad)

Enligt plan

Område

IT/Telefoni

Start

2025-11-11 07:00

Beräknat avslut

2025-11-11 16:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Samtliga verksamheter med central patientövervakning på Hallands Sjukhus Halmstad.

Påverkan:

  • Från kl. 07:00 och tills er central/era klienter är uppdaterade sätts patientövervakningen i lokalt läge.
  • Lokal övervakning inom avdelningen fungerar.
  • Sändning av 12 avlednings EKG till EKG-lagring IntelliSpace ECG fungerar eventuellt inte.
  • Flytt/upphämtning av patientdata mellan avdelningar fungerar inte.
  • Koppling mot folkbokföring fungerar inte.
  • Granskning av tidigare händelser fungerar inte.
  • Care Assist fungerar inte och inga larm skickas till handenheten.
  • Den berörda central/klient som uppdateras kommer inte vara tillgänglig under tiden då arbetet pågår på den. Övriga centraler och klienter på avdelningen fungerar i lokalt läge.

MTH rekommenderar verksamheter att tekniker säkerställs tillträde till centraler/klienter samt informera berörd personal om att lokalt läge gäller under perioden. Följ ordinarie reservrutiner under tiden.

Efter genomfört arbete återgår funktionen automatiskt från lokalt läge.

Starttid:
2025-11-11 kl. 07:00

Sluttid:
2025-11-11 kl. 16:00

Kontaktperson:
Medicinsk Teknik Halland
Halmstad: 035-13 19 40
Varberg: 0340-48 11 39
David Hörnfalk, david.hornfalk@regionhalland.se
Ergin Kovac, ergin.kovac@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Oplanerat driftstörning – Problem vid inloggning i Cosmic

Akut

Område

IT/Telefoni

Start

2025-11-10 10:39

Beräknat avslut

2025-11-30 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Just nu upplever flera användare segheter och svårigheter att logga in i Cosmic efter utloggning.

Cambio jobbar på problemet, tacksamma om verksamheter som upplever problem lägger ärenden i supporten för att vi ska kunna få en bild av omfattningen.

Påverkan

Problemet sker vid inloggning till Cosmic. Antingen så hänger sig inloggningen (sida hos Inera visas) eller så kommer det ett felmeddelande om att man blivit utloggad från datorn.

Starttid

2025-11-10 kl. 10:39

Sluttid

Oklart

Kontaktperson

Cecilia Millheim, Huvudjournal och hälsoinformatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Teamsmöten via Outlook

Akut

Område

IT/Telefoni

Start

2025-10-17 13:00

Beräknat avslut

2025-12-31 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Vissa användare har problem med att ansluta till teamsmöten via Outlook. Problemet yttrar sig på lite olika sätt men gemensamt är att mötesfönstret inte öppnas. Fram tills en lösning är på plats behöver dessa användare ansluta till möten via teamsklienten.

Starttid

17 oktober 13:00

Kontaktperson

Mickelsson Peter RK

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Cosmic Patientkort - övrig information

Akut

Område

IT/Telefoni

Start

2025-09-01 09:00

Beräknat avslut

2025-12-31 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Tidigare har det gått att se i patientkort i Flik Övrig Information om hur patienten föredrar att få information från Region Halland, digitalt eller inte, True eller False.

Detta fungerar inte längre. Detta är felanmällt till Cambio.

Påverkan

-

Starttid

2025-09-01 Kl 09:00

Sluttid

Oklart

Kontaktperson

Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Uppdaterad 2025-09-02 Driftstörning - Inloggning i dator med SITHS-kort

Akut

Område

IT/Telefoni

Start

2025-06-23 00:00

Beräknat avslut

2025-12-31 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Uppdatering Jourtid ska televäxeln kontaktas (Uppdaterad 250822)

Omfattning

20250902

Vissa användare kan inte logga in i dator med SITHS-kort efter de fått nytt kort eller bytt tjänst/placering i HAK.
Det är sporadiska störningar med synken till HSA.
Kortinformationen synkas från SITHS till HSA var 20:e minut så om man upplever problem att logga in med nytt kort så kan man behöva vänta i 20 minuter.
Skulle det sedan ändå inte fungera så kontaktar man Servicecenter som manuellt publicerar kortinformationen.
Man kan även logga in med anv.namn och lösenord i datorn istället.
Fortsatt felsökning och rättning pågår.

20250519

Användare kan inte logga in i dator med SITHS-kort efter de fått nytt kort eller bytt tjänst/placering i HAK.
Synken från HSA är trasig så kortinformationen synkas ej ner till AD vilket gör att man inte kan logga in.
Flera regioner har rapporterat in samma fel till Inera.
Felsökning och rättning pågår hos Inera.
Får man detta fel kan man kontakta Servicecenter eller lägga ärende till SITHS i Servicedesk om felet så publicerar vi manuellt kortinformationen, då tar det cirka 20 minuter innan det ska fungera igen.

Påverkan

Personer med nytt SITHS-kort eller personer som bytt tjänst/placering i HAK

Starttid

2025-05-19

Sluttid

Oklart

Kontaktperson

Malin Bosdotter SITHS
Karoline Koinberg HSA/HAK
Applikationer för regional utveckling

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Problem med inloggning VDI med nya SITHS-kort

Akut

Område

IT/Telefoni

Start

2025-03-26 08:00

Beräknat avslut

2025-12-31 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Problem har identifierats när man ska logga in i VDI-miljön med SITHS-kort som är från 2024 eller nyare som inte har underskriftscertifikat.
När användare försöker logga in med SITHS-kort så kommer man inte hela vägen in i Windows utan man måste ange sina inloggningsuppgifter igen genom ett alternativt inloggningsalternativ för att komma vidare. Ärendet ligger hos leverantör Thales/Inera och felsökning pågår.
Se bifogat dokument för mer information samt workaroundsWord, 67 kB.

Påverkan

Totalt avbrott för användare som loggar in via VDI + Thales minidriver och SITHS-kort från 2024 och framåt

Starttid

2025-03-26 Kl 08:00

Sluttid

Oklart

Kontaktperson

Malin Bosdotter
Biträdande ansvarig utgivare SITHS
Applikationer för regional utveckling

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

6 driftstörningar - sida 1 av 1

<< < 1 > >>