Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Planerat driftavbrott – VAS

Område

IT/Telefoni

Start

2024-05-29 22:30

Beräknat avslut

2024-05-29 23:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Den 29/5–2024 planerar vi att patcha operativsystemet i VAS. Det blir ett driftavbrott utan läskopia. Mer information kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.

Preliminär tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
23:00 - VAS produktion startas - VAS och NCS mfl kan nås som vanligt. Resterande tester pågår i ca 30 minuter för att säkerställa all funktionalitet.

Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.

Påverkan:
Driftavbrott i 30minuter. Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide

Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 29/5-2024.

Starttid:
2024-05-29 kl. 22:30

Sluttid:
2024-05-29 kl. 23:00

Kontaktperson:
Niklas Persson, Huvudjournal och hälsoinformatik, 0705-273315
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik, 0790-622394

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftavbrott – Kompetensportalen

Område

IT/Telefoni

Start

2024-05-29 22:00

Beräknat avslut

2024-05-29 22:15

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Underhållsarbete av Kompetensportalen.

Påverkan:
Underhållsarbetet är planerat till den 29 maj med start klockan 22:00. Arbetet kan komma att senareläggas något och beräknas ta cirka 15 minuter. Under denna period kommer Kompetensportalen därför ej vara tillgänglig.

Starttid:
2024-05-29 kl. 22:00

Sluttid:
2024-05-29 kl. 22:15

Kontaktperson:
Irene Arnerlind, ITD (Applikationer för interna stödsystem), irene.arnerlind@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerad driftstörning – 1177 journal

Område

IT/Telefoni

Start

2024-05-28 07:00

Beräknat avslut

2024-05-28 08:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Under servicefönstret kommer leverantören ha tekniskt underhåll.

Påverkan:
1177 journal samt 1177 journal administration kommer inte vara tillgängligt för användare mellan klockan 07:00 till 07:30.

Starttid:
2024-05-28 kl. 07:00

Sluttid:
2024-05-28 kl. 08:00

Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - VAS med integrationer

Område

IT/Telefoni

Start

2024-05-27 09:10

Beräknat avslut

2024-05-27 11:37

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Inloggningsproblem, ankomst-terminaler

Påverkan

Felsökning pågår

Starttid

2024-05-27 09:12

Sluttid

oklart

Kontaktperson

Mattias Karlsson

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftstörning – 1177 journal

Område

IT/Telefoni

Start

2024-05-23 23:00

Beräknat avslut

2024-05-24 03:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Leverantör genomför systemunderhåll av 1177 journal.

Påverkan:
Kortare avbrott kan förekomma.

Starttid:
2024-05-23 kl. 23:00

Sluttid:
2024-05-24 kl. 03:00

Kontaktperson:
Mattias Karlsson, huvudjournal och hälsoinformatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Inloggningsproblem i Stöd och behandling

Område

IT/Telefoni

Start

2024-05-23 08:00

Beräknat avslut

2024-05-24 14:50

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Problem att logga in, felsökning pågår

Påverkan:
Totalt avbrott

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftavbrott - NCS Läkemedel

Område

IT/Telefoni

Start

2024-05-22 22:30

Beräknat avslut

2024-05-23 01:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Den 22:e maj från kl. 22:30 påbörjas uppdatering av NCS Läkemedelsmodul till version 5.15.4
Uppdateringen kräver ett driftstopp och NCS Läkemedelsmodul kan ej nås från kl. 22:30 till cirka kl. 01:00.

Den nya versionen av NCS Läkemedelsmodul innehåller bara buggfixar och ingen ny funktionalitet.

Uppdateringen kräver ett driftstopp
Produktionsmiljön för NCS Läkemedelsmodul kan inte nås mellan kl. 22:30 – 01:00
Under detta driftstopp är NCS Läsmiljö tillgänglig.

NCS rutiner för driftstopp ska förberedas och användas.
Vid detta driftstopp kommer NCS Läsmiljö användas upptill befintlig driftstoppsrutin.
För utskrift av aktuella ordinationer välj utskrift aktuella ordinationer genom menyval patient i NCS Läkemedelsmodul, Patient -> Skriv ut -> Aktuella ordinationer eller Via högerklick i ordinationslistan -> Utskrift aktuella ordinationer. Utskriften kan t.ex. användas för att signera vilka läkemedel som administrerats till patienten under detta planerade driftstopp.

För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide Aktuella ordinationer - Utskrift - NCS.

Påverkan:
NCS Läsmiljö
NCS Läsmiljö nås via VAS genom sedvanligt anrop till NCS Läkemedelsmodul.
Vyerna är en läsmiljö av läkemedelsinformationen, i listen står det NCS vårdportal Läsmiljö.
Ingen registrering av läkemedelsinformation ska ske under servicefönstret (knappar i vyerna är inte aktiva).

OBS: Ny eller ändring av läkemedelsinformation kopplat till ordination eller administration av läkemedel under driftstoppet ska registreras i NCS Läkemedelsmodul när systemet åter är i drift.

Starttid:
2024-05-22 kl. 22:30

Sluttid:
2024-05-23 kl. 01:00

Kontaktperson:
Anneli Skoglund, IT och Digitalisering, 035-13 65 56
Magnus Svärd, IT och Digitalisering, 0701-821654

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftavbrott - Lifecare

Område

IT/Telefoni

Start

2024-05-22 17:00

Beräknat avslut

2024-05-22 19:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Planerat driftstopp i Lifecare SP för leverans av 4.33.

Påverkan:
Lifecare kommer vara nedstängt under servicefönster.

Starttid:
2024-05-22 kl. 17:00

Sluttid:
2024-05-22 kl. 19:00

Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftavbrott – Stöd och behandling

Område

IT/Telefoni

Start

2024-05-21 12:00

Beräknat avslut

2024-05-21 17:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Servicefönstret i plattformen innebär att man lanserar de nya personalvyerna i både produktionsmiljö och utbildningsmiljö.
För att förbereda dig på nya utseendet ta del av informationen Genomgång av nya personalvyer för Stöd och behandling 2024 - Öppen info: 1177 stöd och behandling - Confluence (atlassian.net)

Påverkan:
Man kommer INTE att kunna arbeta i stöd och behandling under servicefönstret.

Starttid:
2024-05-21 kl. 12:00

Sluttid:
2024-05-21 kl. 17:00

Kontaktperson:
Boel Göransson, E-hälsa och invånartjänster, 0766-965747

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftavbrott – 1177 Stöd och behandling

Område

IT/Telefoni

Start

2024-05-21 12:00

Beräknat avslut

2024-05-21 17:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Leverantören driftsätter nya personalvyer i Stöd och behandling.

Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kan inga användare vara inne och jobba i tjänsten. Servicefönstret kan komma att avslutas i förtid.

Starttid:
2024-05-21 kl. 12:00

Sluttid:
2024-05-21 kl. 17:00

Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

1369 driftstörningar - sida 9 av 137

<< < 6 7 8 9 10 11 12 > >>