Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Driftstörning - Problem att logga in på1177

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-19 11:15

Beräknat avslut

2020-10-20 20:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Felsökning pågår.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Servicefönster - eFrikort

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-16 20:00

Beräknat avslut

2020-10-17 02:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för byte av databasstruktur.

Påverkan:
Under en delmängd av servicefönstret så kommer eFrikort att vara otillgängligt. Då kommer felmeddelanden att visas i VAS vid ankomstregistreringar och efterregistreringar kan bli nödvändiga.

Starttid:
2020-10-16 kl. 20:00

Sluttid:
2020-10-17 kl. 02:00

Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - Platina

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-15 12:00

Beräknat avslut

2020-10-15 12:15

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Akut omstart av tjänster. Systemet är otillgängligt.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

TELE - hänvisningar aktiverade 6/10-14/10 bör kontrolleras

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-15 02:00

Beräknat avslut

2020-10-15 15:00

Uppdateringar

1

 
Beskrivning

Hänvisningar aktiverade 6/10-14/10 kan efter detta arbete ha försvunnit från anknytningar. Detta på grund av en uppgradering som gjordes sent 14/10 av hänvisningssystemet Trio och Trio User. Var goda och kontrollera hänvisningar som bör vara aktiva och lägg till dem på nytt om de inte finns där. Behöver du hjälp att aktivera en hänvisning - ring telefonisterna.

Hänvisningar som tagits bort under denna period kan även ha återaktiverats.

Vid frågor - kontakta Servicedesk telefoni på 010-476 19 00.

Uppdatering 1:

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - e-recept och Pascal

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-14 23:00

Beräknat avslut

2020-10-15 07:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
eHälsomyndigheten driftsätter en ny release.

Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal. Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.

Starttid:
2020-10-14 kl. 23:00

Sluttid:
2020-10-15 kl. 07:00

Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

UPPDATERAD 201102 - Driftstörning brevproduktion Journalia-AK

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-13 15:50

Beräknat avslut

2020-11-17 14:45

Uppdateringar -
 
Beskrivning

201102

Driftstörning brevproduktion Journalia-AK

Omfattning:
Det är fortsatt problem med brev som producerats via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas telefonnummer och telefontider som ska presenteras i början av breven uppe till vänster under returadressen. Enhetens telefonnummer presenteras även längst ner i sidfoten så det saknas inte helt på breven.
Fortsatt felsökning pågår.

Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida
Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK
Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK

 

201014 Omfattning:
Det är problem med brev som producerats via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas i vissa fall uppgifter om enhetens adress, telefon och fax i sidfoten samt telefonnummer och telefontider som ska presenteras i början av brevet.

Problemet är delvis åtgärdat:
Brev kan nu skapas denna väg utan att adressuppgifter saknas i sidfoten.
Problemet med att telefontider saknas kvarstår dock.
Fortsatt felsökning pågår

Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida

Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK

Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK

 

 

 

201013Omfattning:
Problem med brev som produceras via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas i vissa fall uppgifter om enhetens adress, telefon och fax i sidfoten samt telefonnummer och telefon tid som ska presenteras i början av brevet.
Felsökning pågår.

Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida

Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK

Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK

 

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - Websesam för förrådsartiklar och lagersystemet för centralförrådet

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-12 16:00

Beräknat avslut

2020-10-12 21:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Planerat driftavbrott på grund av uppgradering till version 2020.1.

Påverkan:
Under uppgraderingsarbetet är det driftstopp i systemet och beställare har inte tillgång till webbutiken.

Starttid:
2020-10-12 kl. 16:00

Sluttid:
2020-10-12 kl. 21:00

Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Uppdatering 16:00 | Löst Driftstörning - VAS

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-12 10:00

Beräknat avslut

2020-10-12 17:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

2020-10-15 16:00
Dagens inloggningsproblem i VAS, till följd av strömavbrottet i södra Halland, ska nu vara helt avhjälpt. Om det fortfarande är problem att logga in så ta kontakt med Service Desken. Läs mer om nyheten angående vilken påverkan strömavbrottet kan ha haft för pågående journaldokumentation här:
https://vardgivare.regionhalland.se/nyheter/information-till-vas-anvandare-drabbade-av-stromavbrottet/

2020-10-12 :00
Uppdatering Driftstörning - VAS Det ska nu vara möjligt att återigen logga in i VAS. Om du upplever fortsätta problem att logga in i VAS så är rekommendationen att starta om datorn. Problemet i VAS beror på strömavbrottet som drabbade södra Halland. Mer information kommer löpande att läggas upp.

2020-10-12 10:17
Problem att logga in i VAS. Påverkar även andra system kopplade till VAS. T ex NCS, Aweria, Carita mfl. Felsökning pågår

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Visiba Care

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-09 10:00

Beräknat avslut

2020-10-09 10:45

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Systemet har under morgonen upplevts segt och med långa svarstider.

Felsökning pågår.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Business Objects

Område

IT/Telefoni

Start

2020-10-09 09:50

Beräknat avslut

2020-10-09 23:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Business Objects

Påverkan:
PSUtdata har problem med sina körningar vilket gör att data till datalagret inte kan hämtas.
Informationen i BO blir därför inte korrekt avseende personalinformation.
PSUtdata håller på att utreda felet.

Starttid:
2020-10-09 kl. 09:50

Sluttid:
Okänt

Kontaktperson:
Thomas Thorsson, AUS, 0708-127297

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

1430 driftstörningar - sida 117 av 143