Direkt till innehållet

2024-04-30 05:00

Uppdateringar -

Omfattning

Personal anslutna till Kommunal inom logistik och städverksamhet på sjukhuset i Halmstad.

Påverkan

Viktigt att veta som beställare av förrådsartiklar med anledning av Kommunals strejkvarsel

Alla som har ordinarie leveransdag på torsdag 18 april, fredag 19 april och måndag 22 april, måste lägga sin beställning i webbutiken (Websesam) senast måndag 15 april, kl. 15:00, för att få leverans på ordinarie leveransdag. Undantaget är verksamheter på Hallands sjukhus Halmstad som får leverans innan torsdagen. För de som lägger en utökad volym, jämfört med ordinarie beställningskvantiteter, har Logistikservice rätt att begränsa beställningsantalet och minska antalet till den volym som senast beställdes. Detta görs för att lagerkapaciteten på centrallagret ska täcka de viktigaste behoven av förbrukningsartiklar hos prioriterade verksamheter. Observera att de produkter som inte ligger på centrallagrets lagerhylla, inte kan garanteras för leverans innan torsdag.

Försörjning av textilier på sjukhuset i Halmstad med anledning av Kommunals strejkvarsel

Leverans av rena textilier till verksamheter på sjukhuset i Halmstad riskerar att påverkas om Kommunals strejk aktiveras 18 april. Regionservice kommer därför att förse omklädningsrummen med förstärkt lager av textilier som bedöms räcka fram till helgen under den vecka då eventuell strejk påbörjas. Det är därför helt avgörande att textilier inte bunkras eftersom detta kommer att innebära att en oönskad bristsituation uppstår: Detta är viktigt att påpeka även om det finns ett synbart överskott av textilier.

Starttid

2024-04-18 kl. 07.00

Sluttid

Ovisst

Kontaktperson

Kontaktperson är i första hand förvaltningens utsedda HR-företrädare som har direktkontakt med Regionservice.

Problem med laddningar till datalagret - Platform24

Akut

Område

IT/Telefoni

2024-04-09 10:00

Beräknat avslut

2024-04-19 23:30

Uppdateringar -

Omfattning:
Laddningar till datalagret gällandes Platform24 fungerar inte.

Påverkan:
Rapporter som innehåller information om Clinic24 kan vara påverkade.

Starttid:
2024-04-09 kl. 10:00