Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Oplanerad driftstörning – Cosmic uthopp NPÖ

Akut

Område

IT/Telefoni

Start

2025-06-27 15:00

Beräknat avslut

2025-11-09 21:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Uthopp från Cosmic till NPÖ fungerar bara första gången när man har loggat in i Cosmic. Gör man ett andra uthopp får man ett felmeddelande "Ett fel inträffade" och/eller "Fönstret kunde inte laddas".
Cambio arbetar med en lösning.
Tillfällig lösning är att använda fristående NPÖ, https://www.npo.se/ var extra uppmärksam och säkerställ att det är samma patient i Cosmic och NPÖ. 

Påverkan:
Påverkar uthopp i Cosmic till NPÖ.Starttid:
Starttid:
2025-06-08 kl. 15:00
Sluttid:
Oklart

Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinfomatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Cosmic - Tillfällig ändring för pågående analyser från Klinisk kemi

Enligt plan

Område

IT/Telefoni

Start

2025-06-27 08:30

Beräknat avslut

2025-08-31 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Vid rapportering av ett analysresultat i Cosmic har det gått att se obesvarade beställningar från samma provtillfälle aviserade med en klockikon.
På grund av tekniska problem med detta svarsupplägg kommer tillfälligt endast besvarade analyser ses i ”Svar provbunden”. Det är i dagsläget oklart hur länge ändringen kommer kvarstå.

Påverkan:
Om det finns klockor som ligger kvar i ”Svar provbunden” på äldre provtillfällen som rimligtvis borde vara besvarade, kontakta Klinisk kemi Halland.
Kontakta oss via tfn 035- 13 18 00 eller 0340-48 14 25, så ser vi till att svaren kommer till Cosmic.

För att kunna se status för beställda analyser:

  • Gå till ”Beställingsstatus”
  • Högerklicka på aktuellt provtillfälle
  • Välj Beställningsinformation och svarsstatus visas

Starttid:
2025-06-27 kl. 08:30

Sluttid:
Tills vidare

Kontaktperson:
Martin Samuelsson, Klinisk kemi Halland, Martin.Samuelsson@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

2 driftstörningar - sida 1 av 1

<< < 1 > >>