Oplanerad driftstörning – Cosmic uthopp NPÖ
Akut
IT/Telefoni
2025-06-27 15:00
2025-11-09 21:00
Uthopp från Cosmic till NPÖ fungerar bara första gången när man har loggat in i Cosmic. Gör man ett andra uthopp får man ett felmeddelande "Ett fel inträffade" och/eller "Fönstret kunde inte laddas".

Påverkan:
Påverkar uthopp i Cosmic till NPÖ.Starttid:
2025-06-08 kl. 15:00
Oklart
Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinfomatik
Cosmic - Tillfällig ändring för pågående analyser från Klinisk kemi
Enligt plan
IT/Telefoni
2025-06-27 08:30
2025-08-31 00:00
Omfattning:
Vid rapportering av ett analysresultat i Cosmic har det gått att se obesvarade beställningar från samma provtillfälle aviserade med en klockikon.
På grund av tekniska problem med detta svarsupplägg kommer tillfälligt endast besvarade analyser ses i ”Svar provbunden”. Det är i dagsläget oklart hur länge ändringen kommer kvarstå.
Påverkan:
Om det finns klockor som ligger kvar i ”Svar provbunden” på äldre provtillfällen som rimligtvis borde vara besvarade, kontakta Klinisk kemi Halland.
Kontakta oss via tfn 035- 13 18 00 eller 0340-48 14 25, så ser vi till att svaren kommer till Cosmic.
För att kunna se status för beställda analyser:
- Gå till ”Beställingsstatus”
- Högerklicka på aktuellt provtillfälle
- Välj Beställningsinformation och svarsstatus visas
Starttid:
2025-06-27 kl. 08:30
Sluttid:
Tills vidare
Kontaktperson:
Martin Samuelsson, Klinisk kemi Halland, Martin.Samuelsson@regionhalland.se