Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2021-09-08 22:30
2021-09-09 01:30
Den 8/9-2021 planerar vi att uppgradera VAS till en ny version, VAS 46. Det blir ett avbrott med läskopia. Mer information
kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
Preliminär tidplan för uppgraderingen:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 23:10 - VAS läskopia startas - VAS och NCS kan nås
ca 01:00 - VAS läskopia stoppas - VAS och NCS kan inte nås
ca 01:30 - VAS produktion startas - VAS och NCS kan nås som vanligt
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under tiden som läskopian är tillgänglig går det att läsa information, men inte uppdatera i VAS. Det går också att öppna t ex: NCS, Aweria och Medspeech
från VAS läskopia. För mer information om påverkan vid läsläge se: Guide för VAS Läsläge
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt
kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07.00 den 8/9-2021.
Starttid:
2021-09-08 kl. 22:30
Sluttid:
2021-09-09 ca. 01:30
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-58 02 95
Driftavbrott - Uppgradering i Kompetensportalen
IT/Telefoni
2021-09-08 16:00
2021-09-08 18:00
Omfattning:
Uppgradering i Kompetensportelen.
Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt under tiden för uppgraderingen.
Utvecklingssamtal och utbildningar kan inte genomföras i systemet.
Roller och kompetenser kan inte administreras i systemet.
Starttid:
2021-09-08 kl. 16:00
Sluttid:
2021-09-08 kl. 18:00
Kontaktperson:
Pernilla Johansson, GAS Systemstöd, 0340-663715
Driftstörning - 1177 Vårdguidens e-tjänster - Personalverktyg
IT/Telefoni
2021-09-08 10:00
2021-09-10 16:00
När du loggar in i personalverktyget måste man klicka och välja certifikat och sen klickar du på ok för att komma vidare i tjänsten.
Vid synpunkter eller frågor var vänlig kontakta Boel Göransson, 0104-76 19
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Servicefönster -1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2021-09-07 19:30
2021-09-07 22:30
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för en ny release av 1177 Vårdguidens e-tjänster. Releasen innehåller ny och förbättrad funktionalitet samt rättade fel.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer varken invånare eller vårdpersonal att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 22:30, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2021-09-07 19:30
Sluttid:
2021-09-07 22:30
Driftstörning - Hallandskatalogen - störningar i synken
IT/Telefoni
2021-09-07 10:00
2021-09-16 13:39
Påverkan:
Störningarna gör till exempel att det inte går att aktivera mailadresser i Hallandskatalogen eller skapa nya konton i nätverks-AD. Felsökning och rättning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning Sminet
IT/Telefoni
2021-09-06 08:45
2021-09-07 14:57
Leverantören felsöker
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - Sminet
IT/Telefoni
2021-09-03 14:00
2021-09-06 08:00
Omfattning:
Uppgradering av Sminet
Påverkan:
Pga arbete med uppgradering av Sminet så stängs möjligheten att göra smittskyddsanmälningar på fredag 3/9 kl 14:00. Vid brådskande anmälningar, ring till Smittskydd Halland fredag eftermiddag. Systemet planeras vara öppet igen för anmälningar nästa vecka mån-fre kl 8.00-16.30.
Starttid:
2021-09-03 kl 14:00
Sluttid:
2021-09-06 kl. 08:00
Driftstörning - Platina
IT/Telefoni
2021-09-02 15:00
2021-09-13 00:00
Driftstörning - Störningar i nätverksåtkomst påverkar bla TeleQ samt O365
IT/Telefoni
2021-09-02 09:20
2021-09-02 09:49
TELE - Driftstörning i TeleQ
IT/Telefoni
2021-09-02 09:00
2021-09-02 09:40
Just nu är det problem att komma åt och logga in i TeleQ.
"Tappar kontakt med servern"
Felet verkar främst drabba de som nyttjar Region Hallands nät.
Ansluta via externt nätverk mot TeleQ (aurorateleq.com) (mobilt) verkar fungera. Alt. ta ut lista via fax.
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00