Driftavbrott - Cytobase
IT/Telefoni
2020-08-05 08:00
2020-08-05 08:30
Beställningar till APL kommer inte fram p.g.a. akut underhåll på en kraftledning hos underleverantören IP-Only.
Underhållet beräknades vara löst 2020-08-04 kl.21.00 men fortfarande oklart om systemet rullar som det ska.
Bevaka kvittenser i Cytobase och använd reservrutin vid behov.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Löst 18.40 Driftstörning Nationella tjänster som Webcert(sjukintyg) och Pascal
IT/Telefoni
2020-08-04 14:00
2020-08-04 21:00
Driftstörning Carestream Vuemotion
IT/Telefoni
2020-08-03 08:00
2020-08-03 10:00
Just nu är det problem att titta på bilder via Carestream Vuemotion.
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Remisser till IM Röntgen från VAS
IT/Telefoni
2020-07-28 10:00
2020-07-28 16:00
Driftstörning - Surfa externt
IT/Telefoni
2020-07-09 10:00
2020-07-09 10:20
Felsökning pågår.
Påverkar bla O365 Teams mfl, mail, TeleQ
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Akut driftavbrott VAS ikväll 23:00 - OBS tidpunkt ändrad
IT/Telefoni
2020-07-02 23:00
2020-07-02 23:30
Akut driftavbrott VAS ikväll 23:00 - OBS tidpunkt ändrad
Pga ett akut problem i VAS så måste VAS startas om ikväll klockan 23:00. Det blir ett kort avbrott på max 30 minuter utan läskopia.
Omfattning: VAS och de system som öppnas från VAS omfattas av driftavbrottet.
Påverkan: Det går inte att använda VAS eller något av de system som öppnas från VAS, t ex NCS och Aweria, under driftstoppet.
Driftstoppsrutiner ska förberedas och användas vid behov. Utskrift aktuella ordinationer Aktuella ordinationer - Utskrift - NCS
Starttid: 2020-07-02 kl. 23:00
Sluttid: 2020-07-02 ca 23:30
Kontaktperson: Karin Westholm, IT-Service, 0340-58 02 95
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott - eFrikort
IT/Telefoni
2020-06-27 06:00
2020-06-27 12:00
Omfattning:
Leverantör kommer att stänga ner eFrikort för att förbereda databasen inför ny struktur.
Påverkan:
Detta innebär att eFrikort kommer bli helt otillgängligt (Både webbapplikation och integrationer kommer tappa kontakt med eFrikort) under servicefönstret. Efterregistreringar kommer därför att vara nödvändiga för besök som registreras i VAS under servicefönstret.
Troligtvis kommer inte servicefönstret ta 6 timmar utan mest troligtvis 3 timmar.
Leverantör planerar in extra timmar för att kunna utföra "rollback" om något fel skulle inträffa.
Servicefönstret kommer endast förbereda databasen för ny struktur, d.v.s. det blir ingen ändring eller ny version i eFrikort.
Starttid:
2020-06-27 kl. 06:00
Sluttid:
2020-06-27 kl. 12:00
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2020-06-24 17:00
2020-06-24 23:00
Omfattning:
Driftstörning i Lifecare
Påverkan:
Leverantören för Lifecare ska göra ett brandväggsbyte i Lifecare.
Under delar av tiden kommer tjänsterna att vara helt otillgängliga.
Personer som är inloggade i Lifecare SP innan arbetet startar kommer inte påverkas.
Inloggning kan ske när brandväggsbytet är klart.
Starttid:
2020-06-24 kl. 17:00
Sluttid:
2020-06-24 kl. 23:00
Kontaktperson:
Helena Nord, 035-174394
Uppgradering av Kompetensportalen
IT/Telefoni
2020-06-24 13:00
2020-06-24 15:00
Omfattning:
Uppgradering av Kompetensportalen.
Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt under tiden för uppgradering.
Utvecklingssamtal kan inte genomföras i systemet.
Roller och kompetenser kan inte administreras i systemet.
Starttid:
2020-06-24 kl. 13.00
Sluttid:
2020-06-24 kl. 15.00
Kontaktperson:
Pernilla Johansson, RGS GAS, Pernilla.johansson@regionhalland.se
Driftavbrott - NCS Läkemedel
IT/Telefoni
2020-06-17 22:30
2020-06-17 23:00
Omfattning:
Servicearbete ska göras på NCS:s servrar.
Påverkan:
Arbetet kräver ett driftstopp i NCS Läkemedel. Läsmiljön är tillgänglig, men även driftstoppsrutin ska följas.
Starttid:
2020-06-17 kl. 22:30
Sluttid:
2020-06-17 kl. 23:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293