Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Planerat driftavbrott – Patientövervakningen Philips IntelliVue iX (Halmstad)

Område

IT/Telefoni

Start

2025-11-11 07:00

Beräknat avslut

2025-11-11 16:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Samtliga verksamheter med central patientövervakning på Hallands Sjukhus Halmstad.

Påverkan:

  • Från kl. 07:00 och tills er central/era klienter är uppdaterade sätts patientövervakningen i lokalt läge.
  • Lokal övervakning inom avdelningen fungerar.
  • Sändning av 12 avlednings EKG till EKG-lagring IntelliSpace ECG fungerar eventuellt inte.
  • Flytt/upphämtning av patientdata mellan avdelningar fungerar inte.
  • Koppling mot folkbokföring fungerar inte.
  • Granskning av tidigare händelser fungerar inte.
  • Care Assist fungerar inte och inga larm skickas till handenheten.
  • Den berörda central/klient som uppdateras kommer inte vara tillgänglig under tiden då arbetet pågår på den. Övriga centraler och klienter på avdelningen fungerar i lokalt läge.

MTH rekommenderar verksamheter att tekniker säkerställs tillträde till centraler/klienter samt informera berörd personal om att lokalt läge gäller under perioden. Följ ordinarie reservrutiner under tiden.

Efter genomfört arbete återgår funktionen automatiskt från lokalt läge.

Starttid:
2025-11-11 kl. 07:00

Sluttid:
2025-11-11 kl. 16:00

Kontaktperson:
Medicinsk Teknik Halland
Halmstad: 035-13 19 40
Varberg: 0340-48 11 39
David Hörnfalk, david.hornfalk@regionhalland.se
Ergin Kovac, ergin.kovac@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Doseringsbrev från 1177 eller e-brev via AKnet

Område

IT/Telefoni

Start

2025-11-10 16:20

Beräknat avslut

2025-11-10 16:55

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Just nu går det inte att skicka några doseringsbrev från 1177 eller e-brev via AKnet.

Påverkan

Felsökning pågår

Starttid

2025-11-10 Kl 16:20

Sluttid

2025-11-10 Kl 16:55

Kontaktperson

Magnus Svärd

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Störningar i TEAM:s

Område

IT/Telefoni

Start

2025-11-05 08:25

Beräknat avslut

2025-11-10 17:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Vissa användare upplever störningar i TEAM:s tex ansluta till möte. Felsöks av MS

Påverkan

-

Starttid

2025-11-05 Kl 08:25

Sluttid

2025-11-10 kl 17:00

Kontaktperson

Incidentmanager

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Oplanerad driftstörning – Cosmic uthopp NPÖ

Område

IT/Telefoni

Start

2025-06-27 15:00

Beräknat avslut

2025-11-09 21:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Uthopp från Cosmic till NPÖ fungerar bara första gången när man har loggat in i Cosmic. Gör man ett andra uthopp får man ett felmeddelande "Ett fel inträffade" och/eller "Fönstret kunde inte laddas".
Cambio arbetar med en lösning.
Tillfällig lösning är att använda fristående NPÖ, https://www.npo.se/ var extra uppmärksam och säkerställ att det är samma patient i Cosmic och NPÖ. 

Påverkan:
Påverkar uthopp i Cosmic till NPÖ.Starttid:
Starttid:
2025-06-08 kl. 15:00
Sluttid:
Oklart

Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinfomatik

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

14 driftstörningar - sida 2 av 2

<< < 1 2 > >>