Driftstörning - VAS AN12
IT/Telefoni
2021-04-01 09:40
2021-04-01 10:40
VAS AN12 uteblivna patienter saknar information för 210331. Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Business Objects, VAS-data
IT/Telefoni
2021-04-01 07:00
2021-04-01 10:48
Omfattning:
Beläggningsöversikten uppdateras ej timvis då fil från VAS saknas.
Påverkan:
Beläggningsöversikten uppdateras ej timvis då fil från VAS saknas.
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - 1177 Personalverktyget
IT/Telefoni
2021-03-31 11:00
2021-04-01 10:40
Just nu är det intermittenta problem med 1177 Personalverktyget.
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - 117 VPT distansarbetsplatser
IT/Telefoni
2021-03-31 10:38
2021-03-31 15:30
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Servicefönster - Svevac
IT/Telefoni
2021-03-30 18:00
2021-03-30 22:00
Omfattning:
Driftsättning av ny release i produktion.
Påverkan:
Tjänsten är inte tillgänglig för användarna under servicefönstret.
Starttid:
2021-03-30 kl. 18:00
Sluttid:
2021-03-30 kl. 22:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2021-03-30 17:00
2021-03-31 00:00
Omfattning:
Systemunderhåll i 1177 Vårdguidens e-tjänster
Påverkan:
Ändrad tid för servicefönster 30 mars 2021. Ny tid: 17:00 - 24:00
- 17:00 - 21:00 kan invånare UTAN konto inte skapa nytt konto
- 21.00 - 24:00 kommer 1177 Vårdguidens e-tjänster att vara stängt, vilket innebär att varken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade.
Systemunderhållet omfattar prestandaförbättrande förändringar i infrastrukturen.
Starttid:
2021-03-30 kl. 17:00
Sluttid:
2021-03-31 kl. 00:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Driftavbrott - Websesam för förrådsartiklar och lagersystemet för centralförrådet
IT/Telefoni
2021-03-29 17:00
2021-03-29 21:00
Omfattning:
Planerat driftavbrott på grund av uppgradering till version 2020.3.
Påverkan:
Under uppgraderingsarbetet är det driftstopp i systemet och beställare har inte tillgång till webbutiken.
Starttid:
2021-03-29 kl. 17:00
Sluttid:
2021-03-29 kl. 21:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
INSTÄLLT. Servicefönster - Stöd och behandling
IT/Telefoni
2021-03-29 13:00
2021-03-29 14:30
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för driftsättning av ny release av Stöd och behandling. Releasen innehåller ombudsfunktion som gör det möjligt för vårdnadshavare att agera ombud för sina barn. Releasen innehåller också en navigationsbar som gör det enklare att nå andra e-tjänster.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer inga användare att kunna logga in till tjänsten.
Starttid:
2021-03-29 kl. 13:00
Sluttid:
2021-03-29 kl. 14:30
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
ÅTER I DRIFT - Televäxeln i Kungsbacka
IT/Telefoni
2021-03-29 10:08
2021-03-29 14:05
1
UPPDATERAD 14:05 Televäxeln är åter i normal drift och alla samtal fungerar som vanligt.
Externa samtal kommer inte in till växeln och det går inte heller att ringa ut externa samtal.
Interna samtal fungerar. Felsökning pågår
Uppdatering 1:
Driftavbrott - Websesam för hjälpmedel och Sesam LMN
IT/Telefoni
2021-03-24 17:00
2021-03-24 21:00
Omfattning:
Planerat driftavbrott på grund av uppgradering till version 2020.3
Påverkan:
Uppgradering av webbutiken för hjälpmedel, Websesam samt Sesam LMN.
Under uppgraderingsarbetet är det driftstopp i systemet och beställare har inte tillgång till webbutiken och inga förskrivningar kan göras.
Starttid:
2021-03-24 kl. 17:00
Sluttid:
2021-03-24 kl. 21:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293