Uppd. Driftstörning - Webcert i VDI-miljön
IT/Telefoni
2019-12-06 11:00
2019-12-12 10:00
Uppdaterad 2019-12-11 15:35
Ny VDI-version kommer att driftsättas 12/12 kl. 07.30.
Är användaren inloggad vid uppgraderingen visas ett meddelande som ber användaren att logga ut. Utloggning ska då ske via "Start"-knappen.
Om användaren inte loggar ut kommer sessionen att avslutas, användaren "slängs ut". Efter inloggning i den nya versionen ska Webcert fungera normalt igen.
Vid problem efter uppgraderingen kontakta Servicedesk, 010 - 619 00
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdaterad 2019-12-09 12:47
Pågående intermittenta problem med att nå Webcert i VDI-miljö. Felsökningen fortsätter informationen kommer att uppdateras vartefter.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdaterad 2019-12-06 17:00
Pågående intermittenta problem med att nå Webcert i VDI-miljö. Problemet kommer inte kunna åtgärdas under helgen. Manuell hantering enligt driftstoppsrutin.
Informationen uppdateras måndag 9/12.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Just nu kan det uppstå störningar med sjukintygen för Webcert i VDI-miljön.
Följande felmeddelande visas:
"VAS integrationen Launcher har slutat att fungera"
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Servicefönster - Webcert/intygstjänster
IT/Telefoni
2019-12-03 19:00
2019-12-03 23:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat för Intygstjänsters release 2019:4.
Påverkan:
Under servicefönstret går det inte att nå Webcert, Rehabstöd eller Intygsstatistik. Så fort releasen är installerad och verifierad kommer tjänsterna återöppnas, förutom Intygsstatistik som har servicefönster under en vecka.
Servicefönster - Intygsstatistik
IT/Telefoni
2019-12-03 19:00
2019-12-11 09:00
Driftavbrott - PMO barnhälsovårdsjournal
IT/Telefoni
2019-12-03 17:00
2019-12-03 22:00
Omfattning:
Införande av automatiska uppdateringar från folkbokföringen.
Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt under arbetet. Användare ska vara utloggade senast kl. 17:00. Reservrutiner ska användas.
Starttid:
2019-12-03 kl. 17:00
Sluttid:
2019-12-03 kl. 22:00
Kontaktperson:
Annika Wallentin, RGT IT, 035-136510
Servicefönster - Stöd och behandling
IT/Telefoni
2019-12-03 13:00
2019-12-03 14:00
1
Anledning:
Produktionssättning av release SOB 2019.1.6.
Påverkan:
Under servicefönstret så kommer användare inte att kunna vara inloggade och arbeta i Stöd- och behandling och Designverktyget.
Uppdatering 1:
Driftstörning - Business Objects - Personaldata samt VAS
IT/Telefoni
2019-12-02 10:00
2019-12-03 13:00
Omfattning:
Business Objects
Påverkan:
Det saknas närvarotiden från PSUTDATA vilket påverkar personaldata i Business Objects. Laddningar har inte fungerat i datalagret vilket påverkar VAS-data.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2019-11-28 21:00
2019-11-28 21:30
Omfattning:
Driftstörning i Lifecare då leverantören uppdaterar Personuppgiftstjänsten.
Påverkan:
Denna uppdatering påverkar hämtning av personuppgifter från befolkningsregistret.
Starttid:
2019-11-28 kl. 21:00
Sluttid:
2019-11-28 kl. 21:30
Kontaktperson:
Helena Nord 035-174394
Driftstörning - Business Objects
IT/Telefoni
2019-11-28 16:00
2019-11-28 17:30
Omfattning:Business Objects
Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt pga. systemunderhåll.
Starttid:
2019-11-28 kl. 16.00
Sluttid:
2019-11-28 kl. 17.30
Kontaktperson:
Carl Troff, 0768034984
Driftstörning NPÖ (Nationell patientöversikt) från VAS
IT/Telefoni
2019-11-28 13:15
2019-11-28 14:08
Efter Ineras servicefönster kan problem förekomma med uthopp till NPÖ från VAS.
Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Uppdaterad 11:33 Driftstörning - Sporadiska problem att logga in i Lifecare
IT/Telefoni
2019-11-27 11:11
2019-11-27 16:00
11:33
användare kan behöva stänga sin webbläsare/Internet Explorer för att kunna logga in i Lifecare igen
11:11
Det förekommer sporadiska problem att logga in i Lifecare.
Felsökning pågår hos leverantör.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00