Driftavbrott - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2021-05-14 16:00
2021-05-14 16:15
Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för Tekniskt serviceunderhåll i 1177 Vårdguidens e-tjänster.
Påverkan:
Vvarken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade under servicefönstret
Starttid:
2021-05-14 16:00
Sluttid:
2021-05-14 16:15
LÖST 210512 kl 14:40 - TELE - störningar vid inkommande samtal
IT/Telefoni
2021-05-12 13:20
2021-05-12 15:30
1
Uppdatering kl 14:40
Driftstörningen är nu avhjälpt.
---------------------------------------------------------------------
För tillfället har vi störningar i telefonin. Vissa samtal kopplas ner, framför allt när man ringer till 035-131000 eller slår 99 från en anknytning i södra Halland. Om du upplever störningar - var god lägg på och försök igen. Felsökning pågår.
Uppdatering 1:
Servicefönster - Nationell Patientöversikt (NPÖ)
IT/Telefoni
2021-05-12 09:30
2021-05-12 10:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under några få minuter kan underhållsarbetet leda till att autentisering misslyckas och användare kan uppleva problem att logga in i NPÖ.
Starttid:
2021-05-12 kl. 09:30
Sluttid:
2021-05-12 kl. 10:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
ÅTER I DRIFT | TELE - störningar gällande hänvisning av ankn i södra Halland
IT/Telefoni
2021-05-11 12:00
2021-05-12 10:00
UPPDATERAD 22:05
Hänvisningar/stängningar av anknytningar ska åter vara i normal drift.
-------------------------------------------------------------------------------------------
För tillfället upplever vi störningar gällande hänvisning/stängning av anknytningar i södra Halland. Trots hänvisad anknytning kan samtal ändå komma fram. Felanmälan har gjort till leverantör som har påbörjat felsökning.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00ÅTER I DRIFT | Driftstörning - Telefoni
IT/Telefoni
2021-05-11 11:30
2021-05-12 10:00
UPPDATERAD 22:05
TeleQ är åter i normal drift.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Just nu är det störningar i TeleQ i södra Halland (Falkenberg, Halmstad, Hylte och Laholm).
Felanmälan är gjord och felsökning pågår.
Det är svårigheter att nå vårdverksamheter anknutna till TeleQ i södra länet (vårdcentraler, folktandvårdskliniker och icke-akuta mottagningar vid sjukhuset i Halmstad.)
Vaccinationsbokningen påverkas inte.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Störningar i telefonin. Gäller både externa och interna samtal. Går inte samtalet fram försök att ringa igen. Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Inget nätverk GAS Skånegatan
IT/Telefoni
2021-05-11 11:17
2021-05-11 11:50
Inget nätverk på Skånegatan 59. Felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - 1177 Vårdguidens e-tjänster - Personalverktyg
IT/Telefoni
2021-05-10 09:00
2021-05-12 13:12
Driftstörning i tjänsten.
Felsökning pågår hos leverantör.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Servicefönster - MittVaccin
IT/Telefoni
2021-05-09 20:15
2021-05-10 00:00
Omfattning:
Planerat servicefönster MittVaccin.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin inte vara tillgängligt.
Starttid:
2021-05-09 kl. 20:15
Sluttid:
2021-05-10 kl. 00:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Servicefönster - Stöd och behandling
IT/Telefoni
2021-05-05 17:00
2021-05-05 19:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör av Stöd och behandling pga tekniskt underhåll av infrastruktur.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer det inte gå att logga in till Stöd och behandling. Servicefönstret kan komma att avslutas tidigare än kl 19.00.
Starttid:
2021-05-05 kl. 17:00
Sluttid:
2021-05-05 kl. 19:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Servicefönster - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2021-05-04 21:00
2021-05-04 23:59
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för ny release av 1177 Vårdguidens e-tjänster. Releasen innebär att ny och förbättrad funktionalitet, samt rättade fel driftsätts.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer varken invånare eller vårdpersonal kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till midnatt, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2021-05-04 kl. 21:00
Sluttid:
2021-05-04 kl. 23:59
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service