Planerat driftavbrott Hallandskatalogen
IT/Telefoni
2022-03-01 09:00
2022-03-01 17:00
Omfattning:
Hallandskatalogen samt synkar mot HSA-katalogen och Region Hallands nätverks-AD stängs ner för planerad produktionssättning av ny/förändrad funktionalitet.
Påverkan:
Kataloguppdaterare kan inte logga in i katalogen under tiden för avbrottet. Brådskande ändringar som inte kan vänta anmäls till Servicedesk för manuell hantering.
Befintliga uppgifter i HSA-katalogen, nätverks-AD eller andra system som använder information från Hallandskatalogen eller HSA påverkas inte.
Starttid:
2022-03-01 kl. 9:00
Sluttid:
2022-03-01 kl. 17:00
Kontaktperson:
Karoline Koinberg, Verksamhetsstöd och applikationer, Karoline.Koinberg@regionhalland.se, (010-47) 61909
Driftavbrott - Lifecare & Mobil Självincheckning
IT/Telefoni
2022-02-25 17:00
2022-02-25 18:00
Omfattning:
Ett brådskande servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret går det inte att använda Lifecare eller Mobil Självincheckning.
Starttid:
2022-02-25 17:00
Sluttid:
2022-02-25 18:00
Kontaktperson:
Boel Göransson
Driftstörning - Lifecare
IT/Telefoni
2022-02-25 11:50
2022-02-25 15:06
Felsökning pågår hos extern leverantör.
Driftstörning - DirectAccess
IT/Telefoni
2022-02-23 14:00
2022-02-23 16:00
Kopplingen till DirectAccess försvinner med jämna mellanrum.
Felsökning pågår.
TELE - Akut omstart av TeleQ måndag 21/2 22:00-23:00
IT/Telefoni
2022-02-21 22:00
2022-02-21 23:00
På grund av en tidigare nätverksstörning behöver TeleQ startas om.
Systemet kommer att vara otillgängligt under omstarten som beräknas ta 5-10 minuter för att förhindra framtida problem som nätverksstörningen skulle kunna orsaka.
Detta gäller både webb och telefoni.
Servicefönster - MittVaccin
IT/Telefoni
2022-02-17 20:30
2022-02-18 00:00
Omfattning:
Planerat servicefönster för kommande release för MittVaccin.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt.
Starttid:
2022-02-17 kl. 20:30
Sluttid:
2022-02-18 kl. 00:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning - 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2022-02-17 13:00
2022-03-23 00:00
Omfattning:
Utskriftsproblem
Påverkan:
Text i vissa utskrifter blir förskjuten och dubbel. Rättning pågår från leverantör.
Driftstörning - Pascal
IT/Telefoni
2022-02-17 10:00
2022-02-17 14:00
Just nu kan användare uppleva problem med att göra förskrivningar samt se läkemedelslistan i Pascal pga en driftstörning hos E-hälsomyndigheten
Felsökning pågår.
Driftavbrott - e-recept och Pascal
IT/Telefoni
2022-02-16 23:00
2022-02-17 07:00
Omfattning:
eHälsomyndigheten driftsätter en ny release.
Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal. Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.
Starttid:
2022-02-16 kl. 23:00
Sluttid:
2022-02-17 kl. 07:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftavbrott - NCS Läkemedel
IT/Telefoni
2022-02-16 22:30
2022-02-16 23:00
Omfattning:
Servicearbete ska göras på NCS:s servrar.
Påverkan:
Arbetet kräver ett driftstopp i NCS Läkemedel. Läsmiljön är tillgänglig, men även driftstoppsrutin ska följas.
Starttid:
2022-02-16 kl. 22:30
Sluttid:
2022-02-16 kl. 23:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293