Servicefönster - Nationell patientöversikt (NPÖ)
IT/Telefoni
2020-09-23 11:00
2020-09-23 13:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer kortare avbrott i tjänsten att uppstå.
Starttid:
2020-09-23 kl. 11:00
Sluttid:
2020-09-23 kl. 13:00
Driftstörning - Extern surf
IT/Telefoni
2020-09-22 11:30
2020-09-22 14:10
Just nu förkommer störning i den externa surfen.
Felsökning pågår.
Driftstörning - Journalia-AK
IT/Telefoni
2020-09-22 10:05
2020-09-22 10:25
Kan vara svårt att nå.
Felsökning pågår hos leverantören.
Driftavbrott - Agfa RIS 22/9 2020
IT/Telefoni
2020-09-22 05:30
2020-09-22 08:30
Omfattning:
I samband med att Röntgen Halland byter bild- och journalhanteringssystem i Kungsbacka, Varberg och Falkenberg planeras ett driftavbrott kl 05:30 då Agfa RIS stängs ner helt.
Elektroniska röntgenremisser kommer in i RIS när Sectra RIS öppnas upp, ca 08:30.
Akuta röntgenundersökningar under driftstoppet beställs enligt rutin Röntgen – driftstopp RIS AGFA HSV HSK.
Starttid:
2020-09-22 kl. 05:30
Sluttid:
2020-09-22 ca 08:30
Kontaktperson:
Anna Hillertz Brännström, ADH RTG, 0340-647941
Driftstörning - Webcert - Problemet är löst!
IT/Telefoni
2020-09-21 15:50
2020-09-21 17:00
Felet ligger nationellt.
Felsökning pågår.
Driftstörning - Webcert
IT/Telefoni
2020-09-18 10:10
2020-09-18 10:37
Felsöks av leverantör
Driftstörning - Business Objects och QlikView
IT/Telefoni
2020-09-18 08:00
2020-09-21 08:00
1
Påverkan:
Laddning av data från VAS har inte fungerat. Felsökning pågår.
Uppdatering 1:
TELE - test av funktionalitet för hänvisning av anknytningar
IT/Telefoni
2020-09-17 19:00
2020-09-17 21:00
1
Kl. 19:00-21:00 kommer tester att göras gällande hänvisningar/stängningar av anknytningar. Nya hänvisningar som läggs till under denna period kan påverkas av arbetet så vänta gärna med att lägga till dem alternativt provring till din anknytning efter att testet har slutförts för att kontrollera att din hänvisning har aktiverats.
Uppdatering 1:
TELE - driftstörning i TeleQ
IT/Telefoni
2020-09-17 07:30
2020-09-18 17:00
1
För tillfället är det vissa problem att ringa patienter via TeleQ. Störningen är inte konstant utan vissa samtal går bra att ringa. Upplever du stora problem - ring patienterna genom att slå telefonnumret direkt på telefonen.
Leverantören är kontaktad och felsökning pågår.
Uppdatering 1:
Driftavbrott - NCS Läkemedel
IT/Telefoni
2020-09-16 22:30
2020-09-16 23:00
Omfattning:
Servicearbete ska göras på NCS:s servrar.
Påverkan:
Arbetet kräver ett driftstopp i NCS Läkemedel. Läsmiljön är tillgänglig, men även driftstoppsrutin ska följas.
Starttid:
2020-09-16 kl. 22:30
Sluttid:
2020-09-16 kl. 23:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293