Servicefönster 1177 Vårdguidens e-tjänster
IT/Telefoni
2020-10-20 17:00
2020-10-20 20:00
Omfattning:
En ny Release av 1177 Vårdguidens e-tjänster som innebär att ny och förbättrad funktionalitet, samt rättade fel driftsätts.
Påverkan:
Under servicefönstret kommer 1177 Vårdguidens e-tjänster att stängas ned, vilket innebär att varken invånare eller vårdpersonal kommer att kunna logga in eller vara inloggade. Servicefönstret pågar till 20:00, men tjänsten kan komma att öppnas tidigare, om inga komplikationer uppstår.
Starttid:
2020-10-20 kl. 17:00
Sluttid:
2020-10-20 kl. 20:00
Kontaktperson:
Boel Göransson, IT-Service, 0766-965747
Driftavbrott - Obstetrix och Milou
IT/Telefoni
2020-10-20 12:00
2020-10-20 13:00
Omfattning:
Obstetrix och Milou stängt för service
Påverkan:
Under stoppet bör Obstetrix vara stängt, inte bara utloggat med F8 (annars blir det felmeddelande då Obstetrix startas igen), Milou kommer inte att fungera. För övrigt går datorerna bra att använda.
Starttid:
2020-10-20 kl. 12:00
Sluttid:
2020-10-20 kl. 13:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
Driftstörning - Stöd och behandling
IT/Telefoni
2020-10-19 13:55
2020-10-19 14:25
Omfattning:
Driftstörning på nationell nivå
Påverkan:
Kommer inte åt tjänsten, felsökning pågår
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftstörning - Problem att logga in på1177
IT/Telefoni
2020-10-19 11:15
2020-10-20 20:00
Felsökning pågår.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Servicefönster - eFrikort
IT/Telefoni
2020-10-16 20:00
2020-10-17 02:00
Omfattning:
Ett servicefönster är planerat av leverantör för byte av databasstruktur.
Påverkan:
Under en delmängd av servicefönstret så kommer eFrikort att vara otillgängligt. Då kommer felmeddelanden att visas i VAS vid ankomstregistreringar och efterregistreringar kan bli nödvändiga.
Starttid:
2020-10-16 kl. 20:00
Sluttid:
2020-10-17 kl. 02:00
Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service
Driftavbrott - Platina
IT/Telefoni
2020-10-15 12:00
2020-10-15 12:15
Akut omstart av tjänster. Systemet är otillgängligt.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00TELE - hänvisningar aktiverade 6/10-14/10 bör kontrolleras
IT/Telefoni
2020-10-15 02:00
2020-10-15 15:00
1
Hänvisningar aktiverade 6/10-14/10 kan efter detta arbete ha försvunnit från anknytningar. Detta på grund av en uppgradering som gjordes sent 14/10 av hänvisningssystemet Trio och Trio User. Var goda och kontrollera hänvisningar som bör vara aktiva och lägg till dem på nytt om de inte finns där. Behöver du hjälp att aktivera en hänvisning - ring telefonisterna.
Hänvisningar som tagits bort under denna period kan även ha återaktiverats.
Vid frågor - kontakta Servicedesk telefoni på 010-476 19 00.
Uppdatering 1:
Driftavbrott - e-recept och Pascal
IT/Telefoni
2020-10-14 23:00
2020-10-15 07:00
Omfattning:
eHälsomyndigheten driftsätter en ny release.
Påverkan:
Detta innebär driftstopp för samtliga tjänster inom eHälsomyndighetens tjänsteplattform t.ex. påverkas e-recept och Pascal. Under denna tidsperiod når inte e-recepten apoteken. Recept som skickas från NCS under denna tidsperiod, sänds till apotek när tjänsten återigen är i drift.
Starttid:
2020-10-14 kl. 23:00
Sluttid:
2020-10-15 kl. 07:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293
UPPDATERAD 201102 - Driftstörning brevproduktion Journalia-AK
IT/Telefoni
2020-10-13 15:50
2020-11-17 14:45
201102
Driftstörning brevproduktion Journalia-AK
Omfattning:
Det är fortsatt problem med brev som producerats via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas telefonnummer och telefontider som ska presenteras i början av breven uppe till vänster under returadressen. Enhetens telefonnummer presenteras även längst ner i sidfoten så det saknas inte helt på breven.
Fortsatt felsökning pågår.
Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida
Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK
Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK
201014 Omfattning:
Det är problem med brev som producerats via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas i vissa fall uppgifter om enhetens adress, telefon och fax i sidfoten samt telefonnummer och telefontider som ska presenteras i början av brevet.
Problemet är delvis åtgärdat:
Brev kan nu skapas denna väg utan att adressuppgifter saknas i sidfoten.
Problemet med att telefontider saknas kvarstår dock.
Fortsatt felsökning pågår
Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida
Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK
Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK
201013Omfattning:
Problem med brev som produceras via Kallelselistan och Påminnelselistan, på dessa brev saknas i vissa fall uppgifter om enhetens adress, telefon och fax i sidfoten samt telefonnummer och telefon tid som ska presenteras i början av brevet.
Felsökning pågår.
Åtgärd:
För att undvika problemet med saknade uppgifter skapa istället dessa brev via menyvalet Brevproduktion under knappen Lista med fler funktioner som återfinns längst upp i mitten på patientens doseringssida
Följande guider kan vara ett stöd:
Arbetsflöde Kallelselista - AK Monitor - Journalia-AK
Brevproduktion och klara brev - AK Monitor - Journalia-AK
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00
Driftavbrott - Websesam för förrådsartiklar och lagersystemet för centralförrådet
IT/Telefoni
2020-10-12 16:00
2020-10-12 21:00
Omfattning:
Planerat driftavbrott på grund av uppgradering till version 2020.1.
Påverkan:
Under uppgraderingsarbetet är det driftstopp i systemet och beställare har inte tillgång till webbutiken.
Starttid:
2020-10-12 kl. 16:00
Sluttid:
2020-10-12 kl. 21:00
Kontaktperson:
Lena Johansson, IT-Service, 0340-580293