Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Driftstörning - 1177 Vårdguidens e-tjänster

Område

IT/Telefoni

Start

2022-09-05 09:40

Beräknat avslut

2022-09-07 13:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Just nu kan invånare och vårdpersonal uppleva inloggningsproblem. Felsökning pågår.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - Servicedesk Plus - ärende till IT, Telefoni, Servicecenter mfl

Område

IT/Telefoni

Start

2022-09-01 17:15

Beräknat avslut

2022-09-01 20:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Systemet kommer att vara inte att vara otillgängligt pga uppgradering av applikationen

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - 1177 Stöd och behandling samt Designverktyget

Område

IT/Telefoni

Start

2022-09-01 14:33

Beräknat avslut

2022-09-30 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Just nu har en del invånare och testinvånare problem när de loggar in Stöd och behandling respektive Designverktyget och möts av en tom vit sida. En workaround som fungerar för somliga är att uppdatera sidan. Felsökning pågår

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftstörning - Servicedesk Plus - ärende till IT, Telefoni, Servicecenter mfl

Område

IT/Telefoni

Start

2022-09-01 00:30

Beräknat avslut

2022-09-02 08:19

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Just nu är det svårt att nå applikationen. Felökning kommer att ske under torsdag (1/9) under förmiddagen.Kontakta support via telefon 010-4761900 eller ankn 61900 för mottagande av akuta ärenden.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - Servicedesk Plus - ärende till IT, Telefoni, Servicecenter mfl

Område

IT/Telefoni

Start

2022-08-31 17:00

Beräknat avslut

2022-08-31 22:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Systemet kommer att vara inte att vara otillgängligt pga uppgradering av applikationen.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Lifecare - inloggningsproblem

Område

IT/Telefoni

Start

2022-08-24 08:15

Beräknat avslut

2022-08-24 10:13

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:

 Nu på morgonen är det tyvärr inloggningsproblem i LifeCare. Felsökning pågår hos leverantör och vi återkommer med information så snart som möjligt.  

 Påverkan:

Det är problem att logga in i Lifecare.

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Servicefönster - VAS

Område

IT/Telefoni

Start

2022-08-23 20:00

Beräknat avslut

2022-08-23 22:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Ett servicefönster är planerat för VAS utan något planerat avbrott.

Påverkan:
VAS och system kopplade till VAS kommer att fungera som vanligt, men det finns en liten förhöjd risk för kortare störningar.

Starttid:
2022-08-23 20:00

Sluttid:
2022-08-23 22:00

Kontaktperson:
Karin Westholm

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - NCS Läkemedel

Område

IT/Telefoni

Start

2022-08-17 22:30

Beräknat avslut

2022-08-17 23:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:

Servicearbete ska göras på NCS:s servrar

Påverkan:

Arbetet kräver ett driftstopp i NCS Läkemedel. Läsmiljön är tillgänglig, men även driftstoppsrutin ska följas.

Starttid:

2022-08-17 kl 22.30

Sluttid:

2022-08-17 kl 23.00

Kontaktperson:

Lena Johansson, IT-Service, 0340-58 02 93

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

INSTÄLLT! Kvällens servicefönster är inställt.

Område

IT/Telefoni

Start

2022-08-17 19:00

Beräknat avslut

2022-08-18 00:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Inga arbeten kommer att genomföras på dessa system under kvällen.

 

 

1)
System för Klinisk kemi

Omfattning:
Förändring och underhållsarbeten på alla system för Klinisk kemi.
Reservrutiner skall användas under tiden.

Påverkan:
Omnämnda system kommer att vara otillgängliga hela eller delar av perioden.
Manuella rutiner körs under servicefönster.

Starttid:
2022-08-17 kl. 19:00

Sluttid:
2022-08-17 kl. 23:00

Kontaktpersoner:
Sofie Sandin, MTH Informationssystem, 035-134944
Jan Hildén, MTH Informationssystem, 0340-481481
Bodil Arvidsson, Klinisk kemi, Halmstad, 035-131813
Elisabeth Holmqvist, Klinisk kemi, Varberg, 0340-481917

2)
System för Klinisk Patologi

Omfattning:
Förändring och underhållsarbeten på alla system för Klinisk Patologi.

Påverkan:
Systemen på avdelningen kommer ej att vara tillgängliga hela eller delar av perioden.
Hemarbetare kan ej jobba i Analytix.

Starttid:
2022-08-17 kl. 19:00

Sluttid:
2022-08-17 kl. 23:00

Kontaktpersoner:
Sofie Sandin, MTH Informationssystem, 035-134944
Jan Hildén, MTH Informationssystem, 0340-481481

3)
Medspeech

Omfattning:
Underhåll på databasserver

Påverkan:
Kort avbrott som innebär att Medspeech kommer att behöva startas om, ett felmeddelande kommer att visas. Har diktat spelats in under avbrottet finns följande guide för hur det hanteras: https://zero.comaround.com/link/f16cbade8a4a4145b5fe08d784f5d7be/

Starttid:
2022-08-17 kl. 22:30

Sluttid:
2022-08-17 kl. 23:00

Kontaktperson:
Karin Westholm, IT-Service, 0340-580295

4)
AmbulansEKG

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av Corpuls – Ambulans EKG.

Påverkan:
Kommer inte gå att skicka in EKG från ambulanserna till Tracemaster under denna period.

Starttid:
2022-08-17 kl. 20:00

Sluttid:
2022-08-17 kl. 21:00

Kontaktperson:
Malin Ahnbo Parnebo, MTH, 0340-58 02 61

5)
Tracemaster, EKG granskning/lagring

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av Tracemaster.

Påverkan:
Tracemaster kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.
Kommer ej gå att granska EKG i Tracemaster.

Starttid:
2022-08-17 kl. 20:00

Sluttid:
2022-08-17 kl. 21:00

Kontaktperson:
Malin Ahnbo Parnebo, MTH, 0340-58 02 61

6)
Syngo Dynamics

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.

Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden. Detta är system som i huvudsak används dagtid.

Starttid:
2022-08-17 kl. 19:00

Sluttid:
2022-08-17 kl. 21:00

Kontaktperson:
Malin Ahnbo Parnebo, MTH, 0340-58 02 61

7)
WORKLIST på EKG-apparater och Ultraljudsapparater

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.

Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.

Starttid:
2022-08-17 kl. 19:00

Sluttid:
2022-08-17 kl. 21:00

Kontaktperson:
Malin Ahnbo Parnebo, MTH, 0340-58 02 61

8)
Miljö för Bentäthetsmätning

Omfattning:
Uppdatering och underhåll av operativsystem och system, säkerhetsuppdateringar mm.

Påverkan:
Omnämnt system kommer att vara otillgängligt hela eller delar av perioden.

Starttid:
2022-08-17 kl. 19:00

Sluttid:
2022-08-17 kl. 21:00

Kontaktperson:
Malin Ahnbo Parnebo, MTH, 0340-58 02 61

9)
Patchning integrationsserver Agresso/Sesam

Omfattning:
Windowspatchning och ev. uppdatering av firmware LTHMCINT. Integrationsserver mellan Sesam och Agresso.

Påverkan:
30 min nertid för omstarter

Starttid:
2022-08-17 kl. 19:00

Sluttid:
2022-08-17 kl. 20.00

Kontaktperson:
Mårten Möllborn, IT-säkerhet & Infrastruktur, 079-0670952

10)
Hallandskatalogen

Omfattning:
Windowspatchning och ev uppdatering firmware LTHAKMIM.

Påverkan:
30 min nertid för omstarter

Starttid:
2022-08-17 kl. 19:00

Sluttid:
2022-08-17 kl. 20.00

Kontaktperson:
Mårten Möllborn, IT-säkerhet & Infrastruktur, 079-0670952

11)
Beslutsstödssystem

Omfattning:
Windowspatchning och ev. uppdatering firmware LTDW3.

Påverkan:
30 min nertid för omstarter

Starttid:
2022-08-17 kl. 19:00

Sluttid:
2022-08-17 kl. 20.00

Kontaktperson:
Mårten Möllborn, IT-säkerhet & Infrastruktur, 079-0670952

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Uppdatering 2022-09-01. Driftstörning – Receptförskrivning NCS Läkemedelsmodul

Område

IT/Telefoni

Start

2022-07-11 00:00

Beräknat avslut

2022-09-21 21:00

Uppdateringar

1

 
Beskrivning

Uppdatering 2022-09-01

Felet är identifierat och kommer rättas i kommande version av NCS 5.13.6.
Driftsättning planerad till 2022-09-21
_________________________________________________________________

Omfattning:

Det har uppmärksammats problem vid receptförskrivning där enstaka recept i vissa fall varken skrivs ut på papper eller sänds som E-recept till apoteket.​

 

Påverkan:

Recepten hamnar istället i någon slags ”limbo” och användaren blir inte uppmärksammad på problemet.Problemet grundar sig i funktionalitet i Sänddialogen där radioknapparna för E-recept och Skriv ut recept har inverkan på detta.
Viktigt att kontrollera att radioknappen för E-recept är ifyllt och att det står Sänd på knappen för att skicka recept till apoteket.

För mer information se följande informationsmaterial:

Problem-i-NCS-Lakemedelsmodul-Enstaka-recept-skickas-inte-till-apoteket.pdf (regionhalland.se)

Problematiken har funnit sedan 2022-03-17

Vid problem eller frågor kontakta Läkemedelssupporten via telefon 010 - 47 61 900.

Uppdatering 1:

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

890 driftstörningar - sida 10 av 89

<< < 7 8 9 10 11 12 13 > >>