Driftavbrott – MittVaccin
IT/Telefoni
2024-11-04 20:30
2024-11-04 21:00
Omfattning:
Den 4 november genomförs ett servicefönster i MittVaccin.
Versionen innehåller rättningar och buggfixar
Det som får påverkan i Region Halland är bland annat följande:
Ändring av en vaccination som inte slår igenom vid hög belastning åtgärdas.
Påverkan:
Under tiden för servicefönstret kommer MittVaccin vara otillgängligt. Onlinebokningen kommer inte kunna användas under denna tid.
Vid vaccination under uppgradering kan Ikon förpdf MittVaccin reservrutin användas
Starttid
2024-11-04 kl. 20:30
Sluttid
2024-11-04 kl. 21:00
Kontaktperson:
Magnus Svärd, 070-1821654
Planerat driftavbrott – Lifecare
IT/Telefoni
2024-10-31 17:00
2024-10-31 21:00
Omfattning:
Leverantören har ett servicefönster
Starttid:
2024-10-31 kl. 17:00
Sluttid:
2024-10-31 kl. 21:00
Kontaktperson:
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik
Driftstörning - Inloggning på klient (dator) med SITHS-kort
IT/Telefoni
2024-10-29 16:00
2024-10-30 09:30
Omfattning
Just nu förekommer det sporadiska problem med inloggning på klienterna (datorerna) med SITHS-kort.
Använd Användar-ID och lösenord
Starttid
2024-10-29 Kl 16:00
Sluttid
Okänt
Kontaktperson
Incidentmanager
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott – Födelseanmälan
IT/Telefoni
2024-10-29 07:00
2024-10-25 11:00
Omfattning:
Tisdag 29 oktober mellan kl. 07:00 – 11:00 sker underhåll hos Skatteverket som påverkar tjänsten Födelseanmälan.
Påverkan:
Servicefönstret kommer att påverka Födelseanmälan och medför att periodvisa störningar/avbrott kan förekomma i samband med underhållsarbetet, medan driftavbrottet pågår returneras "Tekniska fel."
Ni bör kunna registrera anmälningar som vanligt igen efter detta servicefönster.
Denna information kommer även att publiceras på: https://www.inera.se/driftstatus/kommande-atgarder/
Starttid:
2024-10-29 kl. 07:00
Sluttid:
2024-10-29 kl. 11:00
Kontaktperson:
Magnus Svärd, RK ITD, 0701-821654
Driftstörning – MittVaccin
IT/Telefoni
2024-10-28 07:30
2024-11-05 08:00
MittVaccin har för närvarande en driftstörning som gör att en tillfällig låsning ibland uppstår ( är dock mycket sällsynt) vid hög belastning i databasen, enbart när en redan ordinerad/hanterad vaccinationsuppgift ändras (uppdateras) och uppdateringen avbryts utan att det meddelas användaren. Vi ber er därför att manuellt kontrollera att ändringen har sparats, tills MittVaccin meddelar att problemet är löst. Störningen inträffar inte när vaccinationer läggs till. En service uppdatering är under framtagande för att felet vid låsning ska fångas och presenteras för användaren och hen kan spara ändringen på nytt.
Vid vaccination under driftstörningen och problem med registrering kan MittVaccin reservrutin användas
Kontaktperson:
Magnus Svärd, 070-1821654
Annelie Skoglund, 035-135665
Planerad driftstörning Region Halland TeleQ-uppgradering v. 11.19
IT/Telefoni
2024-10-24 13:00
2024-10-24 17:00
Omfattning
Uppgradering upp till version 11.19 Release notes.
Påverkan
Aurora teleQ kommer att vara tillgängligt under servicefönstret och man kan förväntas arbeta som vanligt under arbetets gång.
Detta gäller de som använder Region Hallands TeleQ.
Starttid
2024-10-24 kl. 13.00
Sluttid
2024-10-24 kl. 17.00
Kontaktperson
Vid frågor kontakta Servicedesk Telefoni, 010-4761900 (intern anknytning 61900).
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Kompetensportalen
IT/Telefoni
2024-10-24 13:00
2024-10-24 16:00
Omfattning:
Det går inte att komma åt Kompetensportalen.
Påverkan:
Systemet är inte tillgängligt under tiden för uppgraderingen.
Utvecklingssamtal och utbildningar kan inte genomföras i systemet.
Roller och kompetenser kan inte administreras i systemet.
Starttid:
2024-10-24 kl. 13.00
Sluttid:
2024-10-24 kl. 16.00
Kontaktperson:
Emma Andersson, HR-avdelningen
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Planerat driftavbrott – CardioPerfect
IT/Telefoni
2024-10-24 10:30
2024-10-24 16:00
Omfattning:
Vi kommer att genomföra en uppgradering av CardioPerfect. Uppgraderingen innefattar servern samt installation av en ny applikation som automatiskt distribueras till alla datorer som redan har programmet installerat.
Påverkan:
Under uppgraderingen kommer CardioPerfect vara otillgängligt på samtliga berörda datorer. Programmet kommer att sluta fungera tills den nya versionen är installerad.
Starttid:
2024-10-24 kl. 10:30
Sluttid:
2024-10-24 kl. 16:00
Kontaktperson:
David Hörnfalk, MTH Informationssystem, 0764-953149
Driftstörning mobiloperatörer - externa mobilsamtal
IT/Telefoni
2024-10-24 09:30
2024-10-24 14:30
Omfattning
Felsökning pågår
Påverkan
Blir "tysta samtal" när det rings ut till bl a patienter externt.
Starttid
2024-10-24 kl. 09.30
Sluttid
Fritext
Kontaktperson
Vid frågor kontakta Servicedesk Telefoni, 010-4761900 (intern anknytning 61900).
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning hos operatören Telenor - uppd.10.45 Tjänsten fungerar åter normalt
IT/Telefoni
2024-10-23 08:39
2024-10-23 11:30
10:45 Tjänsten fungerar åter normalt enligt Telenor
09:30 Uppdatering: En åtgärd har utförts för att avhjälpa problemet. Om du har fortsatta problem ber vi dig starta om din telefon alternativt trycka flight mode på och av.
Omfattning
Sverige
Påverkan
Telenor har just nu en störning som innebär att det kan vara svårt att ringa och att ta emot samtal via mobilnätet. Störningen påverkar samtal via 3G, 4G, 5G och wifi-samtal. Våra tekniker jobbar med att lösa problemet för att du ska kunna ringa och ta emot samtal så snart som möjligt igen.
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00