Driftavbrott - VAS
IT/Telefoni
2024-10-02 22:30
2024-10-02 23:00
Den 2/10–2024 har vi planerat ett prioriterat servicefönster för VAS. Det blir ett kort avbrott utan läskopia. Mer information kommer att finnas i nyhet på intranätet och vårdgivarewebben.
Preliminär tidplan för servicefönstret:
22.30 - VAS produktion stoppas - VAS och NCS mfl kan inte nås
ca 23:00 - VAS produktion startas - VAS och NCS mfl kan nås som vanligt.
Resterande tester pågår i ca 30 minuter för att säkerställa all funktionalitet.
Omfattning:
VAS och de system som öppnas från VAS samt remiss och svar omfattas av driftavbrottet.
Påverkan:
Under servicefönstret blir det ett totalt avbrott i VAS på ca 30 minuter vilket innebär att VAS och de applikationer/tjänster som startas från VAS samt remiss och svar INTE är tillgängliga.
Driftavbrottsrutiner ska förberedas och användas vid behov.
För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide: ComAround Knowledge™
Information om driftstoppet kommer också att publiceras under Driftstörningar på Intranätet och i Driftinformation, samt kommer i VAS inloggningsbild från kl. 07:00 den 2/10-2024.
Starttid:
2024-10-02 kl. 22:30
Sluttid:
2024-10-02 kl. 23:00
Kontaktperson:
Niklas Persson, Huvudjournal och hälsoinformatik, 0705-273315
Mattias Karlsson, Huvudjournal och hälsoinformatik, 0790-622394
Driftstörning - Datalagret/Business Objects - Mitt Vaccin framtidabokningar
IT/Telefoni
2024-10-02 06:00
2024-10-04 09:00
Omfattning
Problem med laddning av data för framtidabokningar från MittVaccin till datalager
Påverkan
Påverkar MittVaccin BO rapporter.
Starttid
2024-10-02 kl. 06:00
Kontaktperson
Thomas Armstrong RK BI/AI 0732050191
Driftstörning - Kobe
IT/Telefoni
2024-10-01 09:30
2024-10-01 13:00
Omfattning:
Kobe - SITHS-korts beställning applikation
Påverkan:
Problem med koppling av personnummer och kontonamn
Fungerar ej att lägga beställningar på certifikat och SITHS-kort
Starttid:
2024-10-01 09:30
Sluttid:
2024-10-01 13:00
Kontaktperson:
Malin Bosdotter
Applikationer för regional utveckling
Planerat driftavbrott/driftstörning – Cosmic Test-miljö 1.6
IT/Telefoni
2024-09-30 08:00
2024-10-01 08:00
Omfattning:
Cosmic Test-miljö ska uppgraderas till 1.6
Påverkan:
Under uppgraderingen kommer miljön att ligga nere.
Starttid:
2024-09-30 kl. 08:00
Sluttid:
2024-10-04 kl. 17:00
Kontaktperson:
Daniel Firulovic, Huvudjournal och Hälsoinformatik
Planerat driftavbrott/driftstörning – Cosmic Utbildnings-miljö 1.6
IT/Telefoni
2024-09-30 08:00
2024-10-04 17:00
Omfattning:
Cosmic Utbildnings-miljö ska uppgraderas till 1.6
Påverkan:
Under uppgraderingen kommer miljön att ligga nere.
Starttid:
2024-09-30 kl. 08:00
Sluttid:
2024-10-04 kl. 17:00
Kontaktperson:
Daniel Firulovic, Huvudjournal och Hälsoinformatik
Planerad Driftstörning - Platina
IT/Telefoni
2024-09-27 12:00
2024-09-27 13:00
Omfattning
Rättning av fel
Påverkan
Systemet kommer vara tillgängligt men störningar förekommer
Starttid
2024-09-27 kl. 12.00
Sluttid
2024-09-27 kl. 13:00
Kontaktperson
Patrik Ingblom, RK ITD Applikationer för interna stödsystem, patrik.ingblom@regionhalland.se
Planerad driftstörning TeleQ-uppgradering v. 11.17
IT/Telefoni
2024-09-26 13:00
2024-09-26 17:00
Omfattning
Uppgradering upp till version 11.17 Release notes.
Påverkan
Aurora teleQ kommer att vara tillgängligt under servicefönstret och man kan förväntas arbeta som vanligt under arbetets gång.
Starttid
2024-09-26 kl. 13.00
Sluttid
2024-09-26 kl. 17.00
Kontaktperson
Vid frågor kontakta Servicedesk Telefoni, 010-4761900 (intern anknytning 61900).
Planerat driftavbrott – NCS Läkemedel
IT/Telefoni
2024-09-25 22:30
2024-09-25 23:30
Omfattning:
Servicearbete ska göras på NCS:s servrar.
Påverkan:
Arbetet kräver ett driftstopp i NCS Läkemedel. Läsmiljön är tillgänglig större delen av driftavbrottet men även driftstoppsrutin ska följas.
Starttid:
2024-09-25 kl. 22:30
Sluttid:
2024-09-25 kl. 23:30
Kontaktperson:
Magnus Svärd, 0701-821654
Planerat driftavbrott - ServiceDesk Plus
IT/Telefoni
2024-09-24 17:00
2024-09-24 19:30
Omfattning
Servicearbete på databasen för ServiceDesk Plus.
Påverkan
Under arbetet går det inte att nå supportportalen på servicedesk.lthalland.se för att se status på supportärenden eller att lägga ett nytt supportärende.
Mail som skickas till support@regionhalland.se buffras och läses in när systemet är uppe igen.
Starttid
2024-09-kl. 24 17:00
Sluttid
2024-09-24 kl. 19:30
Kontaktperson
Andreas Olsson, Användarstöd IT och 070-214 38 12 eller andreas.olsson@regionhalland.se
Planerat driftavbrott - NCS Läkemedel
IT/Telefoni
2024-09-23 22:30
2024-09-23 23:30
Omfattning
Ett akut servicearbete ska göras på NCS:s servrar.
Påverkan
Arbetet kräver ett driftstopp i NCS Läkemedel. Läsmiljön är tillgänglig större delen av driftavbrottet men även driftstoppsrutin ska följas.
Starttid
2024-09-23 kl 22:30
Sluttid
2024-09-23 kl 23:30
Kontaktperson
Magnus Svärd, 0701-821654