Direkt till innehållet
Länk till förstasidan

Driftstörning - Inera Intygstjänsten på 1177

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-27 09:30

Beräknat avslut

2024-11-27 12:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Tjänsten ej tillgänglig. Felsökning pågår

Påverkan

-

Starttid

2024-11-27 Kl: 09:32

Sluttid

Oklart

Kontaktperson

Mattias Karlsson

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott – Födelseanmälan

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-27 07:00

Beräknat avslut

2024-11-27 11:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Onsdag 27 november mellan kl. 07:00 – 11:00 sker underhåll hos Skatteverket som påverkar tjänsten Födelseanmälan.

Påverkan:
Servicefönstret kommer att påverka Födelseanmälan och medför att periodvisa störningar/avbrott kan förekomma i samband med underhållsarbetet, medan driftavbrottet pågår returneras "Tekniska fel."
Ni bör kunna registrera anmälningar som vanligt igen efter detta servicefönster.

Denna information kommer även att publiceras på: https://www.inera.se/driftstatus/kommande-atgarder/

Starttid:
2024-11-27 kl. 07:00

Sluttid:
2024-11-27 kl. 11:00

Kontaktperson:
Magnus Svärd, RK ITD, 0701-821654

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftavbrott – Aknet

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-26 17:00

Beräknat avslut

2024-11-26 18:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Den 26:e november från kl. 17:00 görs ett planerat driftavbrott i AKnet.
Beräknas vara klart den 26:e november kl.18:00.
Länk till Leveransbesked 241126

Påverkan:
Under tiden för driftstoppet kommer systemet AKnet inte kunna användas, alla användare kommer att behöva spara och logga ut för att inte förlora uppgifter.
I de fall de inte loggar ut kommer de att loggas ut med risk för osparade uppgifter.
Under driftstoppet får reservrutin användas. Se:   AKnet - Reservrutin

Vi ber er lägga ett ärende till Läkemedelssupporten via Servicedesk om ni efter driftstoppet får problem eller har frågor.

Starttid:
2024-11-26 kl. 17:00

Sluttid:
2024-11-26 kl. 18:00

Kontaktpersoner:
Annelie Skoglund, IT och Digitalisering, 035-136556
Magnus Svärd, IT och Digitalisering, 0701-821654

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerat driftavbrott – LIFECARE

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-26 17:00

Beräknat avslut

2024-11-26 20:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Lifecare SPPåverkan:
Driftstopp r/t ny releaseStarttid:
2024-11-26 kl. 17:00

Sluttid:
2024-11-26 kl. 19:00


Kontaktperson:
Ebba Pettersson, applikationsspecialist, eHälsa och invånartjänster. 

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Oplanerat driftavbrott/driftstörning – Personalverktyg 1177

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-25 11:55

Beräknat avslut

2024-11-25 15:35

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Går inte att logga in, vit sida står och laddar. Felsökning pågår 

Påverkan:
-


Starttid:
2024-11-25 kl 11:50 

Sluttid:
Oklart


Kontaktperson:
Yvonne Mårlind
eHälsa och invånartjänster

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

UPPDATERAD 2024-11-26 Driftstörning - Ledningssystemet OMNIA:s sökfunktion

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-25 10:25

Beräknat avslut

2024-11-26 16:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Felet ska vara avhjälpt från Microsofts sida. Men det kan förekomma ev reststörningar.

Påverkan

Felsökning pågår

Starttid

2024-11-25 Kl 11:25

Sluttid

Oklart

Kontaktperson

Lovisa Åblad

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

UPPDATERAD 2024-11-26 Driftstörning - Outlook web och klienten samt Teams-kalender

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-25 09:55

Beräknat avslut

2024-11-26 16:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

2024-11-26 Felet ska vara avhjälpt hos Microsoft men det kan förekomma små rester.

2024-11-25 Kan förekomma störningar och felmeddelande att man inte kan nå brevlåda. Gäller både klient och webb. Kan även påverka Teams-kalendern.

Påverkan

Felsöks av Microsoft

Starttid

2024-11-25 Kl 09:55

Sluttid

Oklart

Kontaktperson

Håkan Wänlund

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Oplanerat driftavbrott/driftstörning – Lifecare

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-25 08:00

Beräknat avslut

2024-11-27 08:30

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Lifecare SP har haft vissa driftstörningar under helgen och idag. Systemet går att använda i viss mån. Tieto är informerade och felsöker.

Påverkan

Sporadiska störningar. Vissa användare får ej upp patienter.

Starttid

2024-11-25 kl. 08:00

Sluttid

2024-11-27 kl. 08:30

Kontaktperson

Ebba Pettersson, Applikationsspecialist Ehälsa och Invånartjänster.
ebba.pettersson@regionhalland.se

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Planerad driftstörning Region Hallands TeleQ-uppgradering v. 11.21

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-21 13:00

Beräknat avslut

2024-11-21 17:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning

Uppgradering upp till version 11.21 Release notes.

Påverkan

Aurora teleQ kommer att vara tillgängligt under servicefönstret och man kan förväntas arbeta som vanligt under arbetets gång.

Starttid

2024-11-21 kl. 13.00

Sluttid

2024-11-21 kl. 17.00

Kontaktperson

Vid frågor kontakta Servicedesk Telefoni, 010-4761900 (intern anknytning 61900).

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

Driftavbrott - NCS Läkemedel

Område

IT/Telefoni

Start

2024-11-20 22:30

Beräknat avslut

2024-11-21 01:00

Uppdateringar -
 
Beskrivning

Omfattning:
Den 20:e november från kl. 22:30 påbörjas uppdatering av NCS Läkemedelsmodul till version 5.16.2.
Uppdateringen kräver ett driftstopp och NCS. Läkemedelsmodul kan ej nås från kl. 22:30 till cirka kl. 01:00.

Den nya versionen av NCS Läkemedelsmodul innehåller funktioner för NCS i läsläge vid övergång till Cosmic.

Uppdateringen kräver ett driftstopp
Produktionsmiljön för NCS Läkemedelsmodul kan inte nås mellan kl. 22:30 – 01:00.
Under detta driftstopp är NCS Läsmiljö tillgänglig.

NCS rutiner för driftstopp ska förberedas och användas.

Vid detta driftstopp kommer NCS Läsmiljö användas upptill befintlig driftstoppsrutin.
För utskrift av aktuella ordinationer välj utskrift aktuella ordinationer genom menyval patient i NCS Läkemedelsmodul, Patient -> Skriv ut -> Aktuella ordinationer eller Via högerklick i ordinationslistan -> Utskrift aktuella ordinationer. Utskriften kan t.ex. användas för att signera vilka läkemedel som administrerats till patienten under detta planerade driftstopp.

För utskrift av aktuella ordinationer, se denna guide Aktuella ordinationer - Utskrift - NCS.

Påverkan:

NCS Läsmiljö
NCS Läsmiljö nås via VAS genom sedvanligt anrop till NCS Läkemedelsmodul. Vyerna är en läsmiljö av läkemedelsinformationen, i listen står det NCS vårdportal Läsmiljö. Ingen registrering av läkemedelsinformation ska ske under servicefönstret (knappar i vyerna är inte aktiva).

OBS: Ny eller ändring av läkemedelsinformation kopplat till ordination eller administration av läkemedel under driftstoppet ska registreras i NCS Läkemedelsmodul när systemet åter är i drift.

Starttid:
2024-11-20 kl. 22:30

Sluttid:
2024-11-21 kl. 01:00

Kontaktperson:
Anneli Skoglund, IT och Digitalisering, 035-136556
Magnus Svärd, IT och Digitalisering, 0701-821654

Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00

1462 driftstörningar - sida 5 av 147

<< < 2 3 4 5 6 7 8 > >>