Oplanerat driftavbrott/driftstörning – Personalverktyg 1177
IT/Telefoni
2024-11-27 11:00
2024-11-27 16:37
Omfattning:
Just nu går det inte att logga in, vit sida som står och laddar. Felsökning pågår.
Starttid:
2024-11-27 kl. 10:50
Sluttid:
2024-XX-XX kl. XX:XX
Kontaktperson:
Mattias Karlsson
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftstörning - Inera Intygstjänsten på 1177
IT/Telefoni
2024-11-27 09:30
2024-11-27 12:00
Omfattning
Tjänsten ej tillgänglig. Felsökning pågår
Påverkan
-
Starttid
2024-11-27 Kl: 09:32
Sluttid
Oklart
Kontaktperson
Mattias Karlsson
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Driftavbrott – Födelseanmälan
IT/Telefoni
2024-11-27 07:00
2024-11-27 11:00
Omfattning:
Onsdag 27 november mellan kl. 07:00 – 11:00 sker underhåll hos Skatteverket som påverkar tjänsten Födelseanmälan.
Påverkan:
Servicefönstret kommer att påverka Födelseanmälan och medför att periodvisa störningar/avbrott kan förekomma i samband med underhållsarbetet, medan driftavbrottet pågår returneras "Tekniska fel."
Ni bör kunna registrera anmälningar som vanligt igen efter detta servicefönster.
Denna information kommer även att publiceras på: https://www.inera.se/driftstatus/kommande-atgarder/
Starttid:
2024-11-27 kl. 07:00
Sluttid:
2024-11-27 kl. 11:00
Kontaktperson:
Magnus Svärd, RK ITD, 0701-821654
Planerat driftavbrott – Aknet
IT/Telefoni
2024-11-26 17:00
2024-11-26 18:00
Omfattning:
Den 26:e november från kl. 17:00 görs ett planerat driftavbrott i AKnet.
Beräknas vara klart den 26:e november kl.18:00.
Länk till Leveransbesked 241126
Påverkan:
Under tiden för driftstoppet kommer systemet AKnet inte kunna användas, alla användare kommer att behöva spara och logga ut för att inte förlora uppgifter.
I de fall de inte loggar ut kommer de att loggas ut med risk för osparade uppgifter.
Under driftstoppet får reservrutin användas. Se: AKnet - Reservrutin
Vi ber er lägga ett ärende till Läkemedelssupporten via Servicedesk om ni efter driftstoppet får problem eller har frågor.
Starttid:
2024-11-26 kl. 17:00
Sluttid:
2024-11-26 kl. 18:00
Kontaktpersoner:
Annelie Skoglund, IT och Digitalisering, 035-136556
Magnus Svärd, IT och Digitalisering, 0701-821654
Planerat driftavbrott – LIFECARE
IT/Telefoni
2024-11-26 17:00
2024-11-26 20:00
Lifecare SPPåverkan:
Driftstopp r/t ny releaseStarttid:
2024-11-26 kl. 17:00
Sluttid:
2024-11-26 kl. 19:00
Kontaktperson:
Ebba Pettersson, applikationsspecialist, eHälsa och invånartjänster.
Oplanerat driftavbrott/driftstörning – Personalverktyg 1177
IT/Telefoni
2024-11-25 11:55
2024-11-25 15:35
Går inte att logga in, vit sida står och laddar. Felsökning pågår
Påverkan:
-
Starttid:
2024-11-25 kl 11:50
Sluttid:
Oklart
Kontaktperson:
UPPDATERAD 2024-11-26 Driftstörning - Ledningssystemet OMNIA:s sökfunktion
IT/Telefoni
2024-11-25 10:25
2024-11-26 16:00
Omfattning
Felet ska vara avhjälpt från Microsofts sida. Men det kan förekomma ev reststörningar.
Påverkan
Felsökning pågår
Starttid
2024-11-25 Kl 11:25
Sluttid
Oklart
Kontaktperson
Lovisa Åblad
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00UPPDATERAD 2024-11-26 Driftstörning - Outlook web och klienten samt Teams-kalender
IT/Telefoni
2024-11-25 09:55
2024-11-26 16:00
Omfattning
2024-11-26 Felet ska vara avhjälpt hos Microsoft men det kan förekomma små rester.
2024-11-25 Kan förekomma störningar och felmeddelande att man inte kan nå brevlåda. Gäller både klient och webb. Kan även påverka Teams-kalendern.
Påverkan
Felsöks av Microsoft
Starttid
2024-11-25 Kl 09:55
Sluttid
Oklart
Kontaktperson
Håkan Wänlund
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00Oplanerat driftavbrott/driftstörning – Lifecare
IT/Telefoni
2024-11-25 08:00
2024-11-27 08:30
Omfattning
Lifecare SP har haft vissa driftstörningar under helgen och idag. Systemet går att använda i viss mån. Tieto är informerade och felsöker.
Påverkan
Sporadiska störningar. Vissa användare får ej upp patienter.
Starttid
2024-11-25 kl. 08:00
Sluttid
2024-11-27 kl. 08:30
Kontaktperson
Ebba Pettersson, Applikationsspecialist Ehälsa och Invånartjänster.
ebba.pettersson@regionhalland.se
Planerad driftstörning Region Hallands TeleQ-uppgradering v. 11.21
IT/Telefoni
2024-11-21 13:00
2024-11-21 17:00
Omfattning
Uppgradering upp till version 11.21 Release notes.
Påverkan
Aurora teleQ kommer att vara tillgängligt under servicefönstret och man kan förväntas arbeta som vanligt under arbetets gång.
Starttid
2024-11-21 kl. 13.00
Sluttid
2024-11-21 kl. 17.00
Kontaktperson
Vid frågor kontakta Servicedesk Telefoni, 010-4761900 (intern anknytning 61900).
Vid frågor kontakta Servicedesk 010-476 19 00